العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 30-05-2013, 12:47 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: اشتريت عربية دايو لانوس 99 ولقيت فيه مصيبة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fathiazab مشاهدة المشاركة

اشتريت عربية دايو لانوس 99 وانا بغير السيور الميكانيكي لقى طرف الكرنك اللي راكب فيه الطنبورة مكسور منه حتة ، فقالي لازم عمرة وقال هنشيل سير التكييف عشان ميحملش على الكرنك وتمشي بيها شوية لحد ما تقرر هتعمل ايه ..وانا مضايق جدا ومش عارف اعمل ايه..ارجو من اساتذة المنتدي المحترمين المشورة المخلصة وجزاكم الله خيرا
متقلقش مش هترمى الموتور عشان كرنك
اهم حاجة يكون صنايعى عنده ضمير هيفك الموتور ويشوف عاوز هلالات وبالمرة تشوف الدنيا فيها اه جوا الموتور
لو هتجيب كرنك بيتغير عادى لو هتصلح اللى فيها برضو بيتصلح المهم تقف على شغلك ومتسيبش الصنايعى هو اللى يقرر
حاول تكلم حمدى ميكانيكى المنتدى وهو ممكن يحل لك المشكلة دى بإذن الله ومتنساش تنقلنا التجربة بالكامل وياريت صور 01065229805
قديم 30-05-2013, 09:28 PM
fathiazab fathiazab غير متواجد حالياً

fathiazab is on a distinguished road
افتراضي رد: اشتريت عربية دايو لانوس 99 ولقيت فيه مصيبة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

اهم حاجة يكون صنايعى عنده ضمير هيفك الموتور ويشوف عاوز هلالات وبالمرة تشوف الدنيا فيها اه جوا الموتور
لو هتجيب كرنك بيتغير عادى لو هتصلح اللى فيها برضو بيتصلح المهم تقف على شغلك ومتسيبش الصنايعى هو اللى يقرر
حاول تكلم حمدى ميكانيكى المنتدى وهو ممكن يحل لك المشكلة دى بإذن الله ومتنساش تنقلنا التجربة بالكامل وياريت صور 01065229805
شكرا لحضرتك وانا فعلا مقتنع بكلامك واوعدك اني انقل التجربة بس بعد ما اخوضها ..والرقم اللي حضرتك كاتبه ده رقم مين ..شكرا
قديم 30-05-2013, 09:30 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

ولا مصيبة ولا حاجة
حضرتك هاتجيب عامود كرنك استيراد بالسبايك بتعتة وتركبهم مكان الموجودين ودة بعد لما العامود عندك يجيب اخرة بس صعب اوى ان اكس الكرنك يتاكل منة حتة
والله ده اللي حصل ..واقتراحك في الحسبان ربنا يجزيك خير ..بس اجيب السبايك استيراد ولا جديدة
قديم 30-05-2013, 10:07 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdy238 مشاهدة المشاركة

ياساتر يارب الله يكون ف عونك ويساعدك حد من اللى بيفهم هنا ف السيارات دى
ده انا كده قلقت جدااا لانى لسه متفرج ع عربية ف الهرم وطلعت تعبانة مع ان صورها ع الموقع المعروضة عليه كانت العكس
بس الحمد لله ما اتدبست فيها.. كان الله ف عونك
التوفيق من ربنا سبحانه بس احنا لازم ناخد بالاسباب، وده عيب صعب جدا حد يكتشفه..ولله الحمد ..خد بالك وانت بتشتري
قديم 30-05-2013, 11:30 PM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

وانامع رأى الاستاذ هشام