العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 20-03-2011, 06:05 PM
الصورة الرمزية sasa76216
sasa76216 sasa76216 غير متواجد حالياً
من انا؟: رجل مسلم يحب لا اله الا الله
التخصص العملى: فنى بهيئة قناة السويس-اعمل فى مجال شراء السيارات +تاجير السيارات بالسائق
هواياتي: السيارات

sasa76216 has a spectacular aura aboutsasa76216 has a spectacular aura about
افتراضي رد: الحمد لله عملت صيانة ال5000 للكروز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dem0n مشاهدة المشاركة

اكييد يا كبييير ... فرق السما من الارض بعد تغيير الزيت .. انا معايا سيراتو بتاعت اخويا حسيييت بالفرق الرهيب بعد ما راحت التوكيل ... عقبال بقي الكروزبتاعتي بقي لسا ماكسرتش ١٠٠٠ كيلو
واخوك سابك تجيب كروز هههههههه( ربنا يباركلكو ويكفيكو شرهم ) المهم فى اول 5000 مفيش داعى تقرص على العربيه خالص وال rpm بلاش يعدى 2500 والكلام ده موجود عندك فى الكاتلوج - واظن كده انك ادبست يا بطل وحتحكي لينا تجربتك مع السيراتو والكروووووووووووووز وطبعا مش هوصيك خليك زى حلاتى بلاش تعصب للكروز (بالنسبه للزيت اوعى تغيره لان الزيت الى فى العربيه 5000 هم هيغيروهولك فى التوكيل عند اول صيانه 5000 او 4 شهور ايهما اقرب) وان شاء الله انا تحت امرك يا باشا فى اى سؤال

قديم 20-03-2011, 09:18 PM
Dem0n Dem0n غير متواجد حالياً

Dem0n will become famous soon enoughDem0n will become famous soon enough

هههههههههههههه والله انت عسل
اخويا اكبر مني و و ساعتها السيراتو كانت مكتسحة و ما زالت رايئ
غير كدا دخل كلية كويسة فلازم المكافاة تبقي عربية
وانا الي كنت بزن علية يجبها عشان اقلبها منه لكن معتقتش بردوا (انو يجيب كروز )
و ساعهتا انا فاكر كل الناس اعدت تقولو الااااااا شيفرولية ...... و الصيانة وعربية متبعش منها و تمنها لو بعتها بينزل النص و الافلام ديه و الكلام الي انتا عارفوا ... فاشتري سيراتوا والعربية والله ممتازة بجد هايله بالنسبة لسعرها .. فيها كلة الا بصمة والعربية وخليجي دخلناها ضمان كيا بي 5000 باكو
ثابتة لي ١٥٠ الي انا شفتة و انا كمان اول سنة اسوق لسه السنادي و بشوف السرعة في مصر فوق ال ١٥٠ افتري علي العربية و الطريق الخ الخ الخ
و بالنسبة للكروز عندت معاهم قولتلهم ادخكلوا معهد فتيات لو مجبتوليش الكوكو (كروز)
فا اشطة جبولي العربية الي انا عايزها بعد لما ١٠٠٠٠٠ واحد يقولي ديه حرام فيها الفلوس
لكن في الاخر انا مش خبير بس الي لحظتوا انها اثبت من السيراتو وتحسها فعلا ثابتة مش تقيلة علي الموتور علي ال ١٢٠ ( معدتش اكتر من كدا )
العزل بجد روعة ( اقفل ازازي و صباح التعليقات من الميكروبصات مش بسمع اي حاجة غير بشوف وشوش غضبانة و تقريبا بتكلمني و بتزعق و انت قريني ) لما برمي عليهم
من برا و جوا شكلة تحفة فنية ... والله مش بقول كدا عشان
عريبيتي
الي بيقول بطئ الفتيس بتاعها ... مفيش فرق يضايئق لما تركبها هي و السيراتوا وتقارن في الحتة ديه وكمان انا لسا مغيرتش اي حاجة فيها
و ده الي لاحظتوا الي كام شهر الفاتو...
واكيد بعملها كانها صحبتي ... ولا بقرص ولا بعمل . يا راجل ده انا ساعات بركب تاكسي للجامعة عشان اخاف انقلها من مكان الركنا الكويس بتاعها و ارجع ملاقيش مكان ليها و تتخبط بقي لو مكنتش مركونة كويس جداا ( ٣ مرات مع اخويا بس يرمي لون من عربية علي عربيتوا - فعصة - الحاجات الي قلبك يحبها ديه)
وغير كدا لما بسوقها بكون سعيد اني معايا عربية حلو زي ديه ...بس كدا

التعديل الأخير تم بواسطة Dem0n ; 20-03-2011 الساعة 09:34 PM
قديم 21-03-2011, 12:04 AM
الصورة الرمزية sasa76216
sasa76216 sasa76216 غير متواجد حالياً
من انا؟: رجل مسلم يحب لا اله الا الله
التخصص العملى: فنى بهيئة قناة السويس-اعمل فى مجال شراء السيارات +تاجير السيارات بالسائق
هواياتي: السيارات

sasa76216 has a spectacular aura aboutsasa76216 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dem0n مشاهدة المشاركة

هههههههههههههه والله انت عسل
اخويا اكبر مني و و ساعتها السيراتو كانت مكتسحة و ما زالت رايئ
غير كدا دخل كلية كويسة فلازم المكافاة تبقي عربية
وانا الي كنت بزن علية يجبها عشان اقلبها منه لكن معتقتش بردوا (انو يجيب كروز )
و ساعهتا انا فاكر كل الناس اعدت تقولو الااااااا شيفرولية ...... و الصيانة وعربية متبعش منها و تمنها لو بعتها بينزل النص و الافلام ديه و الكلام الي انتا عارفوا ... فاشتري سيراتوا والعربية والله ممتازة بجد هايله بالنسبة لسعرها .. فيها كلة الا بصمة والعربية وخليجي دخلناها ضمان كيا بي 5000 باكو
ثابتة لي ١٥٠ الي انا شفتة و انا كمان اول سنة اسوق لسه السنادي و بشوف السرعة في مصر فوق ال ١٥٠ افتري علي العربية و الطريق الخ الخ الخ
و بالنسبة للكروز عندت معاهم قولتلهم ادخكلوا معهد فتيات لو مجبتوليش الكوكو (كروز)
فا اشطة جبولي العربية الي انا عايزها بعد لما ١٠٠٠٠٠ واحد يقولي ديه حرام فيها الفلوس
لكن في الاخر انا مش خبير بس الي لحظتوا انها اثبت من السيراتو وتحسها فعلا ثابتة مش تقيلة علي الموتور علي ال ١٢٠ ( معدتش اكتر من كدا )
العزل بجد روعة ( اقفل ازازي و صباح التعليقات من الميكروبصات مش بسمع اي حاجة غير بشوف وشوش غضبانة و تقريبا بتكلمني و بتزعق و انت قريني ) لما برمي عليهم
من برا و جوا شكلة تحفة فنية ... والله مش بقول كدا عشان
عريبيتي
الي بيقول بطئ الفتيس بتاعها ... مفيش فرق يضايئق لما تركبها هي و السيراتوا وتقارن في الحتة ديه وكمان انا لسا مغيرتش اي حاجة فيها
و ده الي لاحظتوا الي كام شهر الفاتو...
واكيد بعملها كانها صحبتي ... ولا بقرص ولا بعمل . يا راجل ده انا ساعات بركب تاكسي للجامعة عشان اخاف انقلها من مكان الركنا الكويس بتاعها و ارجع ملاقيش مكان ليها و تتخبط بقي لو مكنتش مركونة كويس جداا ( ٣ مرات مع اخويا بس يرمي لون من عربية علي عربيتوا - فعصة - الحاجات الي قلبك يحبها ديه)
وغير كدا لما بسوقها بكون سعيد اني معايا عربية حلو زي ديه ...بس كدا

ربنا يحفظهالك (بس قولى هنا لونها مشاء الله ايه - والصالون من جوه لونه ايه ولو عندك صوره اعرضها ومتخافش الناس هنا كلهم مشاء الله زى العسل وبيفرحو لبعض جدا والواحد بيحس معاهم انه فى وسط اخواته - الصوره الى فى التوقيع دى صورة الكوكو بتاعتى والصالون من جوه لونه ازرق والكاوتش اسود بزمتك مش اخر شياكه)

قديم 21-03-2011, 12:16 PM
Dem0n Dem0n غير متواجد حالياً

Dem0n will become famous soon enoughDem0n will become famous soon enough

حاضرر ... بس انا دلوقتي فاتح من الموب ... اروح و احط صورة الاتنين جمب بعض كمان و احطهم في التوقيع
السيراتو سودا و الكوكو زي نفس لون بتاعتك كدا بس فرشها ابيض من جوه
شياكة اقل كلمة توصفها ....
كوكوو