العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 28-11-2010, 10:58 AM
SmoothRider SmoothRider غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد محمد
التخصص العملى: ELT, publishing

SmoothRider will become famous soon enough
افتراضي رد: دعوه عامه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamertamer مشاهدة المشاركة

الحالة الافضل هى المقياس سعنى لو 400 حالة تعبانة 250 حالة افضل يبقا تروح للافضل لاكنى شايف ان فرصة انك تلقى 250 فير نضيفة افضل على اساس ان 400 العادة قليلة اوى لما بتيجى حالة حلوة بقلها 21 سنة لاكن 400 افضل بصراحة
نصيحة معقولة
بس مين قال إن ال CBR 400 أحدث من ال 250 من حيث بداية سنة التصنيع؟؟؟
ال CBR 400...
(موديلCBR400-F NC17) ابتدا من 1983
(موديلCBR400-R NC23) ابتدا من 1986
(موديلCBR400-RR NC23) ابتدا من 1988 = ال400 العادة
(موديلCBR400-RR NC29) ابتدا من 1990 = ال400 الفايربلايد

ال CBR 250...
ابتدا من 1986

يعني مفيش اختلاف حقيقي من حيث امتى اتصنعوا

موضوع السوق مافيهوش 400 كويسة دي غريبة شوية لأن في كتير منها معروض للبيع ومنهم حاجات تشوفها تنبهر من حالتها الممتازة وبعدين أنت كدة كدة بتكشف على كل حتة جوة وبرة البايك لحد ما تطمئن

شوف انت مرتاح في أنهي أكتر... وأنهي حجمها ووزنها مناسبين لبنية جسمك... وأنت شخصيا محتاجها في مشاوير طويلة وسفر ولا وسط البلد بس... وكمان اعمل حساب سعر بايك حالته كويسة تعمر معاك.

وربنا يوفقك
قديم 28-11-2010, 11:11 AM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SmoothRider مشاهدة المشاركة

نصيحة معقولة
ال CBR 400...

ال CBR 250...
ابتدا من 1986

موضوع السوق مافيهوش 400 كويسة دي غريبة شوية لأن في كتير منها معروض للبيع ومنهم حاجات تشوفها تنبهر من حالتها الممتازة وبعدين أنت كدة كدة بتكشف على كل حتة جوة وبرة البايك لحد ما تطمئن

شوف انت مرتاح في أنهي أكتر... وأنهي حجمها ووزنها مناسبين لبنية جسمك... وأنت شخصيا محتاجها في مشاوير طويلة وسفر ولا وسط البلد بس... وكمان اعمل حساب سعر بايك حالته كويسة تعمر معاك.

وربنا يوفقك
كلام سليم ميختلفش عليه اتنين

قديم 28-11-2010, 01:04 PM
الصورة الرمزية omarken
omarken omarken غير متواجد حالياً
من انا؟: عمر
هواياتي: كل حاجه

omarken is a glorious beacon of lightomarken is a glorious beacon of lightomarken is a glorious beacon of lightomarken is a glorious beacon of lightomarken is a glorious beacon of light

اييييييييه يارجاله الكلام الجامده ده
تااااااااااااامر .... وهشام بيتحدو بعض
(((((( التـــــــــ الكبيرــحدى ))))))
الظاهر ان الكروزه اللى جايه هايبقى فيها شغل عالى قوى
حافظين رقم الاسعاف ولا لأ؟؟؟
قديم 28-11-2010, 02:31 PM
tamertamer tamertamer غير متواجد حالياً

tamertamer will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SmoothRider مشاهدة المشاركة

نصيحة معقولة
ال CBR 400...

ال CBR 250...
ابتدا من 1986

وربنا يوفقك
الراجل بيقول 250 فير مش عادة ودية بعد 400 العادة يبقا طبيعى جدا تلقى 250 فير متوفرة حالات اكتر دة طبيعى
قديم 28-11-2010, 02:38 PM
tamertamer tamertamer غير متواجد حالياً

tamertamer will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jack Box مشاهدة المشاركة

مين قالك اني بعرف اسوق اصلا والرفع ده مجرد دعابه مش اكتر انا ولا بعرف ارفع ولا بعرف اسوق ولا بعرف اعمل اي حاجه انا لسه متعلم السواقه من يومين ياعم تامر عايزين نتعلم منك كده ونشوف منك شويه دريفتات علي برنيهات علي باكس فرانس وتقفيل امبير في 11 ثانيه ونشوفك كده وانتا بتعمل مناورات في السريع والبطيء واهو تعلمنا كده ياعم تامر لاحسن الواحد حاسس انه صفر علي الشمال جمبك بصراحه

معلش ياعم علي البايك لازم تفتح بقها لانك اهملتها ونفضت لحاجات كتيره اوي وخلي بالك ان كل حاجه بتبوظ بيبقي ليها علاقه بحاجه تانيه يعني مش بتبوظ لوحدها وبصراحه انا رايي تخلص منها وتسلكها وتجيب حاجه تاني احسن حاول بقي تزيت الجنزير كل كام يوم عشان ميقفش علي البلي ويعمل نفس الحوار
خلاص ماشى ولا يهمك انت حضر الكاميرا عشان تتعلم
يا كبير الاعتراف بالحق فضيلة انا بس مش عايز اجبلك عقدة طيب انت عارف الاخ فلنتينو روسى كان معاية فى الصياعة الثانوية بس هو ربنا فتح علية وحنا اعدنا فى البلد دية بس متخفش لما اشتهر مش هنساك بالتذاكر عشان تتفرج ههههههههههههههه
انا اصراحة خت الموتسكل من الواد كويسة جدا على العموم انا اهملت فيها ودة نتيجة عدم التفرغ بس هى خلاص رجعت زى ماكانت وهى حلتها فوق الممتازة دلوقتى فضلها الفيبر ونركب اسليدرات وتبقا رجعت زى ما كانت تانى هى القصة ان البلية بوشت زيادة عن اللزوم من الاهمال بوشت الجنزير وتنتة والجنزير اكل فى الترس يعنى انا لو غيرت البلية ب30 ج كنت وفرت بس هنقول اة محدش بيتعلم ببلاش