العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 02-04-2010, 02:55 PM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
محتار أجيب عربية نوعها إيه في حدود 100 ألف

أنا عاوز اشتري عربية في حدود 100 ألف جنيه ومحتار أجيب إيه أنا سني 18 سنة ومش عارف أجيب انحي عربية أنا هقولكم بعد اسماء العربيات اللي بفكر فيها :
1- بمو 316i موديل 2000 أو 2003 و ازبتحة تربوا وسوبر شارجر وكده ب20 ألف ولا
2- بي ام دبليو m3 مستعملة موديل 1998
3- honda civic
4- chrysler neon aw stratus
5- جيب جراند شيروكي
7- لاند روفر ديسكفري
6- كريسلر m300
7- أنا محتار مش عارف اقرر سعدوني ياريت أنا إن شاء الله هطلع الرخصة و محتار في العربية و إن شاء الله بعد لما أجيب العربية هاظبطها زينن وفاميه وكده منتظر اراكم
<input id="gwProxy" type="hidden"><!--Session data--><input onclick="jsCall();" id="jsProxy" type="hidden">........... .............

لو إن شاء الله هجيب عربية زيرو أجيب سيراتو ولا جراند بونتو ولا الانترا ولا كروز أقل فئة ولا تويوتا افانزا ولا لانسر ولا مازدة 2 أنا عارف إن مازدة 2 اغلى لكن ممكن اقصتها ولا هوندا سيتي ولا نيسان صني ولا بروتون جين2 ولا هيونداي i30 ولا سيات ابيزا ولا أوكتافيا A5 مستعملة أنا آسف على كل الاختيارات ديه بس أنا محتار وعاوز أهل الخبرة يسعدوني أنا عاوز عربية ثابتة وهدية وصاحبها من 0 ل 100 كم / ساعة في 10 أو 11 ثانية وفيها تكنولوجي من جوه مابهتمش بالمنظر قوي اد العربية من جواها وال طبله وكده أكتر من برة والجنوط وسبويلر والكلام ده أهم حاجة إنها تبقى ثابتة وينفع اركبلها كماليات زي تربوا وسوبرشارج وكده آسف إنتي تعبتكو معايا وشكرا على مسعدتكم ليّا

تم دمج الموضوعين و المشاركات المتشابهه لصاحب الموضوعين
و نقل الموضوع الي منتدي المقارنات بمعرفتي
حازم خضر
مشرف القسم

<input id="gwProxy" type="hidden"><!--Session data--><input onclick="jsCall();" id="jsProxy" type="hidden">

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 08-04-2010 الساعة 07:03 PM
قديم 02-04-2010, 03:05 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار أجيب عربية نوعها إيه في حدود 100 ألف

ربنا يوفقك بس الزينون والفاميه ممنوع

وليه ماتفكرش في عربيات زيرو النترا نيو سيراتو كروز
قديم 02-04-2010, 03:32 PM
ROMEOOO ROMEOOO غير متواجد حالياً

ROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to allROMEOOO is a name known to all
رد: محتار أجيب عربية نوعها إيه في حدود 100 ألف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr مشاهدة المشاركة

ربنا يوفقك بس الزينون والفاميه ممنوع

وليه ماتفكرش في عربيات زيرو النترا نيو سيراتو كروز
هاقولك حاجة يا دكتور عمرو العربيات اللي حضرتك بتقول عليها ديه شفت زيها زمان مثل اللانوس والاكسسل و كل الكوري مفيش عربية كوري جامدة الا الالنترا و اللي بتنزل مصر 1600cc وبرة هي 2000 و في مصر زمان قوي كان فيه منها 2000cc وفرق السحب مابين العربيات ديه واللي أنا قلت عليهم رهيب والياباني الجديد اغلى من 100 ألف فـأنا قلت لو جبت مستعملة وزبتها وعملتلها تربوا وكده ممكن تعدي -300 حصان لو 1600 و اظن حضرتك فاهم قصدي صح؟ وكمان لو ظبط العربية و راكبتلها dvd وطبلوه جامد وكل الكلام ده هتبقى عربية ملهاش حل وهتبقى أجمد من الزيرو ولا إيه رايك ياريت استفيد بخبرة حضرتك في مجال العربيات وشكرا
<input id="gwProxy" type="hidden"><!--Session data--><input onclick="jsCall();" id="jsProxy" type="hidden">
قديم 02-04-2010, 04:56 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

حضرتك الانترا بتنزل بمحركين في مصر وبلدان تانية

وانا رايي تجيب عربية زيرو تكون عارفها وتظبط براحتك

احسن ما تجيب عربية مستعمل ممكن يكون فيها حاجه مش مظبوطه

ملعوب فيها وبهدلة ووقفة ميكانيكية صح ولا انا غلطان
_________________________ _____________

وفيه ياباني تحت 100 الف واللي هو نيسان صني بس تقفيل مصري
قديم 02-04-2010, 06:49 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

يعنى معاك فلوس تجيب زيرو وعايز تشترى مستعمل ؟
لو عايز رايى لازم تشترى زيرو وعلى راى دكتور عمرو تغور وقفه الميكانيكيه ياراجل
فيه عندك اختيارات كتيره حلوه وفى حدود ال 100 الف زى الجراند بونتو والسيراتو والالنترا جرى ونعومه وسلاسه فى السواقه وفى الاااااااااااخر هتبقى زيرو
بالتوفيق