العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 23-11-2012, 10:23 PM
phar,acology phar,acology غير متواجد حالياً
التخصص العملى: pharmacist

phar,acology will become famous soon enoughphar,acology will become famous soon enough
افتراضي دورت العربية كذا مرة مش عايزه تدور !

السلام عليكم

انا معايا لوجان اوتوماتيك وعامله حوالي 11 الف كيلو .. النهارده كنت راكن تحت البيت ونزلت عشان اروح الشغل وبدور العربية يادوب العربية بتدور ثواني وبعدين صوتها يوطي وتبطل .. دورت تاني وتالت ورابع عملت نفس الحركة .. ولو دست بنزين وهي جايه تدور بتبدا تدور شويه وبعيدن بتفصل برده .. في المرة الخامسة دارت عادي .. عملت بيها مشوار وبطلت ودورت تاني دارت عادي .. انا خايف بس اكون في حته بعيده وتفصل ومترضاش تدور والدنيا مش أمان .. ممكن يكون السبب ده من ايه ؟ هل ضعف في البطارية ؟ ولا دينامو ولا ايه ؟؟ .. ياريت اللي عنده خبره في الموضوع ده يفيدني وجزاكم الله خيرا ..
قديم 24-11-2012, 04:09 AM
الصورة الرمزية ابوعاصم83
ابوعاصم83 ابوعاصم83 غير متواجد حالياً
من انا؟: مواليد 1983 من محافظة اسيوط اعمل الان بجامعة الفيوم

ابوعاصم83 is a name known to allابوعاصم83 is a name known to allابوعاصم83 is a name known to allابوعاصم83 is a name known to allابوعاصم83 is a name known to allابوعاصم83 is a name known to all
افتراضي رد: دورت العربية كذا مرة مش عايزه تدور !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phar,acology مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

انا معايا لوجان اوتوماتيك وعامله حوالي 11 الف كيلو .. النهارده كنت راكن تحت البيت ونزلت عشان اروح الشغل وبدور العربية يادوب العربية بتدور ثواني وبعدين صوتها يوطي وتبطل .. دورت تاني وتالت ورابع عملت نفس الحركة .. ولو دست بنزين وهي جايه تدور بتبدا تدور شويه وبعيدن بتفصل برده .. في المرة الخامسة دارت عادي .. عملت بيها مشوار وبطلت ودورت تاني دارت عادي .. انا خايف بس اكون في حته بعيده وتفصل ومترضاش تدور والدنيا مش أمان .. ممكن يكون السبب ده من ايه ؟ هل ضعف في البطارية ؟ ولا دينامو ولا ايه ؟؟ .. ياريت اللي عنده خبره في الموضوع ده يفيدني وجزاكم الله خيرا ..
والله دى حاجة غريبة ياريت لو مشكلتك لسه ما اتحلتش تروح التوكيل على طول اى فرع قريب منك وان شاء الله فى كل الاحوال تطمنا
وتقولنا ايه الاسباب
لأنى معايا برضه اوتوماتيك لكن عاملة 2500 كم

اللهم صل على
سيدنا محمد
وعلى آله وصحبه وسلم
قديم 24-11-2012, 11:35 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

للمتابعة......

قديم 24-11-2012, 03:08 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

غالبا
بوابة الثروتل

العييييييييييييب الشهير فى اللوجان

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 24-11-2012, 03:52 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

غالبا
بوابة الثروتل

العييييييييييييب الشهير فى اللوجان
السلام عليكم
اكشف علي البوابه في التوكيل ولو نظفوها بس حاول معاهم لغاية لما يغيروها خالص ببوابه مش بلاستيك
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين