العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 17-11-2012, 11:15 AM
shur3000 shur3000 غير متواجد حالياً

shur3000 has a spectacular aura aboutshur3000 has a spectacular aura about
افتراضي رد: لسه جديد في عالم الدايو فا ارجو الافادة

طب كويس انك لقيت التسريب. بس اهم حاجة مادام العربية كان فيها مية حنفية او عى تحط مية خضرا مهما بتاع الردياداتير يقولك عليها . اخرك تحط مية مقطرة. واوعى تزود مية والعربية سخنة عشان وش السلندر
قديم 17-11-2012, 05:51 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wassof مشاهدة المشاركة

فعلآ انا لما جربتها حبتها جدآآآآ
وبجد عربيه محترمة
وانا فعلآ عملت طقم السرفيس بس حسيت بي مشكلة فيها ويمكن علشان الترصيص ان العربية خفيفة جدآ معاية علي 140 وقولت هبقا اجبلها جنوط 14 ايه رائيك
وربنا يكرمك يارب ويرزقق بي x6
ياباشا عظيم الشكر لذوقك ولو انى مش عارف ايه هى البى x6 لكن عامة هى شكلها حاجة حلوة ، ونصيحة من اخ لو تعتبرنى مفيش داعى للسرعات العالية دى وبالذات مع الكورى وتحديدا لانوس وفيرنا ، وبالنسبة للجنوط انا رايى وده راى شخصى ان العربية حلوة زى ما هى يعنى انا بشوف ناس مركبة جنوط فى لانوس بس مبتعجبنيش ، بس دى مسالة اذواق ومن ناحية تانية وده راى شخصى برده ان الجنوط هتكلف ده غير ان الكاوتش بتاعها بيبقى غالى ، يعنى مثلا انا عربيتى جنط عادى كاوتش 13 اشتريت فردتين تركى من شهر تقريبا الفردة ب 285 ج على عكس عربية واحد قريبى فيرنا اشتريتلها البارح كاوتش 15 اندونيسى ب 420 ج ده غير انه بيبوظ بسرعة لو استخدامك فى طرق منيلة زى اللى انا بمشى عليها انما لو داخل مدينة اعتقد انه هيعيش اكتر،
وبصفة عامة لانوس خفيفة نوعا ما مش زى الكريستالة مثلا بتبقى ثابتة جدا على الارض وبتحس بده فى مطبات الهوا تحديدا
وفى النهاية ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها
قديم 17-11-2012, 05:52 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

قديم 18-11-2012, 12:17 PM
wassof wassof غير متواجد حالياً

wassof will become famous soon enoughwassof will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shur3000 مشاهدة المشاركة

طب كويس انك لقيت التسريب. بس اهم حاجة مادام العربية كان فيها مية حنفية او عى تحط مية خضرا مهما بتاع الردياداتير يقولك عليها . اخرك تحط مية مقطرة. واوعى تزود مية والعربية سخنة عشان وش السلندر
هيا المياة المقطرة الي هيا بتنزل من التكيف صح
واكيد طبعآ عمري ما ازود العربية وهيا سخنة
انا لو لقيتها سخنة ومافيهاش مياة ادورها واحطلها مياة وهيا ديرة صح ولا كده برضة غلط في مواتير الدايو
قديم 18-11-2012, 12:32 PM
wassof wassof غير متواجد حالياً

wassof will become famous soon enoughwassof will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goudai مشاهدة المشاركة

ياباشا عظيم الشكر لذوقك ولو انى مش عارف ايه هى البى x6 لكن عامة هى شكلها حاجة حلوة ، ونصيحة من اخ لو تعتبرنى مفيش داعى للسرعات العالية دى وبالذات مع الكورى وتحديدا لانوس وفيرنا ، وبالنسبة للجنوط انا رايى وده راى شخصى ان العربية حلوة زى ما هى يعنى انا بشوف ناس مركبة جنوط فى لانوس بس مبتعجبنيش ، بس دى مسالة اذواق ومن ناحية تانية وده راى شخصى برده ان الجنوط هتكلف ده غير ان الكاوتش بتاعها بيبقى غالى ، يعنى مثلا انا عربيتى جنط عادى كاوتش 13 اشتريت فردتين تركى من شهر تقريبا الفردة ب 285 ج على عكس عربية واحد قريبى فيرنا اشتريتلها البارح كاوتش 15 اندونيسى ب 420 ج ده غير انه بيبوظ بسرعة لو استخدامك فى طرق منيلة زى اللى انا بمشى عليها انما لو داخل مدينة اعتقد انه هيعيش اكتر،
وبصفة عامة لانوس خفيفة نوعا ما مش زى الكريستالة مثلا بتبقى ثابتة جدا على الارض وبتحس بده فى مطبات الهوا تحديدا
وفى النهاية ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها
البي ام دبليو x6عربية جيب كده بس من عالم اخر ربنا يرزقق بيها ويرزقنا بيها يارب
انا فعلآ كنت سايق جولف2 وكنت بجيب 180 وكانت العربية راسية علي الارض انا جبت بي الدايو 140 العربية حسيت انها خفت والدركسيون كان فية هزة فاقولت اكيد عايز ترصيص
ولما عرفت من ناس ان الجنوط بتدي ثبات للدايو فاقولت اغير جنوطها وانا سئلت علي جنط ماليزي عند الروماني الي في السواح قالي بي 1300 جنية وسئلت عنده علي العجلة الجود ير قالي الفردة عاملة 350 جنية لقيت اسعارة حلوة جدآآآ
وانا بعد فترة كدة اكون سددت كل ديوني بتاعت العربية ابقا اجيب جنوط يعني لسه مش اقل من فترة كبيرة يعني