العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 19-01-2012, 08:39 AM
eng.hessien eng.hessien غير متواجد حالياً

eng.hessien is on a distinguished road
افتراضي رد: ترشحلي ايه في العربيات دي ؟ وياريت لو في اسباب لكدة

شكرا جزيلا لاهتمامكم ولتضيع وقتكم الغالي ويارب يباركلكم جميعا ويجعل كل نصيحة او افادة لي في ميزان حسناتكم
هو انا كدة احترت اكتلر مابين العربيات بس برده كدة شلت عربية من بين الاختيارات وهي الاكسنت ار بي > ان شاءالله فاضل اني انزل واركب كل عربية في التلاتة دول علشان اجرب بنفسي طبعا بعد الاستخارة ,
وبرده ياريت لو حد عنده اي راي او اضافة بالنسبة لل3 عربيات دول ممكن يفيدني بيها او يساعدني في تقليل عدد الاختيارات شويه
ومرة اخرى شكرا جزيلا لرايكم واهتمامكم
قديم 20-01-2012, 09:48 PM
maro007 maro007 غير متواجد حالياً

maro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.hessien مشاهدة المشاركة

شكرا يا مارو علر ردك
وانا فعلا شلت الهيونداي من تفكيري وخلتني في اليباني بس كنت عايز اعرف هل في سبب او وجه مقارنة لترتيبك للعربيات بالشكل ده
الهوندا طول عمرها معروفة فى اليابانى من أحسن السيارات فى العالم و المازدا 3 ميزتها سوهقة رياضية و النيسان طول عمرها معروفة و سيارة محترمة هو فى الماليزى بس مش منتشر أوى بروتون برسونا أليجانس أمكانيات و أساسيات و 94 ألف و وسائل أمان و متينة
قديم 22-01-2012, 02:57 AM
الصورة الرمزية Eng.Ahmed Wagdy
Eng.Ahmed Wagdy Eng.Ahmed Wagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس اتصالات
التخصص العملى: Communication Engineer

Eng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant future

انا افضل المازدا 3 لأنها ياباني 100% و بعدها نيسان تيدا برضه ياباني 100%
اما الهوندا سيتي اللي الناس فكراها ياباني فهي Made in Thailand عشان كده انا بستبعدها وانا رأيي لو مش فارق معاك سيدان من هاتش باك ممكن تحط مكان السيتي فولكس بولو الماني 100% هاتش باك و استب ترونيك و 1400 سي سي و 85 حصان و بتعمل 250 كم في الصفيحه في الزحمه و 425 كم علي الطرق المفتوحة و ب 130 الف جميع الكماليات

التعديل الأخير تم بواسطة Eng.Ahmed Wagdy ; 22-01-2012 الساعة 03:09 AM

الكلمات الدليلية
مقارنة