العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 26-06-2010, 04:54 PM
fuego fuego غير متواجد حالياً

fuego is on a distinguished road
افتراضي رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

ممكن مساعدة..
عايز اشترى فيات بونتو موديل من 2001 : 2004 تكون حالتها كويسة
وفى قدامى واحدة موديل 2003 مطلوب فيها 42000 جنيه ماشية 69000 كم فابريكة دواخل ورشة برة والحالة العامة للعربية جيدة.
عايز اعرف انسب سعر ليها كام؟ و ياترى فى حد قدامه واحدة بحالة كويسة؟؟؟
قديم 26-06-2010, 05:17 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYCARS مشاهدة المشاركة

د. تامر المحترم

ياريت لو سمحت تقولي العربيتين دول يعملوا كام:

1- لانسر 2007 - أوتوماتيك - 1600 سي سي - 2 إيرباج - جنوط سبور - بدون سبويلر - فابريكة بره و جوه بس كانت خبطت شخص و غيرت الكبوت و شوية حاجات بسيطة نتيجة تأثير الخبطة زي رادياتير و تقريبا سربنتينة التكيف و ده كله اتغير بحاجات استعمال الخارج - العربية عاملة 65 ألف كيلو و استعماله كويس و حالتها جيدة جدا - و هي تاني يد - صاحبها كان شاريها كسر زيرو بس كانت فيها حكة في الجنب الشمال في الرفرف الخلفي و الباب التاني.
تساوى 70000

2- أوبترا 2008 أوتوماتيك عاملة 30 ألف كيلو فابريكة

و ايه رأيك عموما في الأوبترا؟

و ياريت ترد عليا بسرعة الله يخليك و جزاكم الله خير
تساوى أيضا 70000
الأوبترا سيارة جيدة وهى تطور للدايو لاسيتى سيارة عملية ويعتمد عليها لكن طبعا اللانسر أفضل لأن اليابانى دائما أفضل من الكورى مهما قالوا والزمن هو خير دليل بعد الإستعمال

قديم 26-06-2010, 05:24 PM

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

بصراحة أنا منبهر بحضرتك جدا على سرعة الرد وعدم إهمال أحد وغزارة معلوماتك لا أستطيع فعل شئ سوى الدعاء لك

أنا ناوى أطلع السوق أبيع عربيتى 128فيات موديل 88 حالة الماتور فوق الممتازة وشد رهيب بالنسبة ل 128
والحديد لو خربشتة هاتلاقية لسه بحالته ممتاز مفهاش أى لحام والحوض نظيف جدا جدا

سنتر لوك
إنذار
فرش جلد للكراسى جميل بيج*قطيفة
زجاج كهرباء أمامى
عصاية فتيس جديدة إيطالى
حالة العربية ممتازة وأنا والله أقوم ببيعها من أجل الوسع لأن عايلتنا 5 ومحتاج عربية دفع اكبر
كاسيت جديد
رخصة حتى شهر7 / العام القادم 2011
نمر جديدة

ياترى سعرها كام وناوى أكمل وأشترى عربية فى حدود 45 وكنت بقول ممكن ألاقى فيكترا موديل 96 أو 97 و 1600 سى سى لأن العربية دى عزيزة أوى على وكنت عايز رأيك فى اللانوس تستحمل خمسة؟؟؟ يعنى مش مهم السحب المهم المطبات
وهل النوبيرا افضل من الناحية دى موديل 97 أو 98 حسب يعنى
ياترى خياراتى أى؟
سرعة الرد مرهونة بتواجدى فى المنتدى وتوقيت السؤال وليس تفضلا ولو كاتن بيدى لتفرغت تماما للمنتدى
بالنسبة لل128 إطلب فيها 22000 لو حالتها كما وصفت وإن كان سعرها مربوط 20 كحد أقصى لحالة متميزة
اللانوس سيارة عملية ومصاريف تشغيلها بسيطة لكن مع المطبات والحمولة مشكلة
النوبيرا ربما أعلى قليلا لكن مشاكل عفشتها مملة وشخصيا أفضل اللانوس
الفيكترا ألمانى ولا يصح مقارنتها بدايو لأن الفارق شاسع وممكن تلاقى طلبك بهذا السعر وسيارة جيدة وممكن تدخل فى إختياراتك أسترا مو2000 أيضا جيدة وعالية عن الأرض ومشكلة الأوبل تكاليف الصيانة وقطع الغيار ولكنها معمرة والأداء يشفع

قديم 26-06-2010, 05:26 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fuego مشاهدة المشاركة

ممكن مساعدة..
عايز اشترى فيات بونتو موديل من 2001 : 2004 تكون حالتها كويسة
وفى قدامى واحدة موديل 2003 مطلوب فيها 42000 جنيه ماشية 69000 كم فابريكة دواخل ورشة برة والحالة العامة للعربية جيدة.
عايز اعرف انسب سعر ليها كام؟ و ياترى فى حد قدامه واحدة بحالة كويسة؟؟؟
بونتو مو2001-2003=36-42 حسب الحالة
وسيارتك تساوى 40 لأنها راشة بره

قديم 26-06-2010, 05:32 PM
fuego fuego غير متواجد حالياً

fuego is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

بونتو مو2001-2003=36-42 حسب الحالة
وسيارتك تساوى 40 لأنها راشة بره
انا متشكر جدا على الرد السريع ده, و ياترى البونتو 2003 احسن ولا بيجو 206 مو2001 من حيث الجودة واسعار قطع الغيار

الكلمات الدليلية
مصر, اسعار المستعمل, اسعار السيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارة مستعملة للبيع, دايهاتسو تريوس