العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 05-11-2012, 11:41 PM
حسام السويدي حسام السويدي غير متواجد حالياً

حسام السويدي will become famous soon enoughحسام السويدي will become famous soon enough
افتراضي رد: اسعار البنزين الجديده تنتظر موافقه الرئيس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed2020 مشاهدة المشاركة

المصدر موجود في الاخر لكن دي اهم حته بالخبر

( تقضى الخطة بتحريك أسعار البنزين بالنحو التالي: زيادة سعر بنزين 90 إلى ما بين 2.70 جنيه إلى 3 جنيهات للتر بدلاً من سعره الحالى 1.75 جنيه، فى حين يكلف الدولة 3.90 جنيه للتر الواحد، وتحريك سعر بنزين 92 إلى ما بين 2.85 جنيه، و 3.10 للتر، بدلاً من سعره الحالى 1.85 جنيه، فى حين يكلف الدولة 4.7 جنيه للتر، وزيادة أسعار بنزين 95 إلى ما بين 3.75 جنيه، و 4 جنيهات، وهو الذي يكلف الدولة 5٫10 جنيه للتر.

وفيما يتعلق بالسولار، فتقترح خطة الحكومة توزيع السولار على المزارعين وبعض المنشآت الإنتاجية الحكومية بسعره الحالى 110 قروش للتر، فيما سيتم بيعه فى الأسواق بأسعار تتراوح ما بين 2.20 جنيه، و 2.60 جنيه للتر الواحد، فى حين يكلف الدولة 3.90 جنيه للتر. )

http://www.egyspeed.com/topics/23009
لو الكلام ده صح لبقا الكلام ده موجه ل.......... ولو غلط يبقا لما نشوف
الان
يعني ايام الحراميه كان البنزين ب1.85جنية ودلوقتي 2.70 الي 3جنيه هوا ده يمكن التغير ممكن معلش يمكن الحج لو وافق عليه شايف ان العربيات حرام او الي بيركبها حراميه ويقلك عايزين يعملو 100ج عند التجديد عشان خدمت الراديو يلا علي البركة هيقفول المحلات الساعه 10 ويغلو الكهرباء ويغلو البنزين
هوا ده التغير ليه المحلات تفتح وليه ناكل ونشرب وليه نشغل الكهربا وليه نركب عربيات وماله الكارو ولا الحمير والمصانع تقفل عشان السولار هيغلا
السؤال بقا مين شيخ الحرامية
محمد مبارك
ولا
مرسي مبارك
ولا الوزرا بدحكو علي مرسي زي معملو مع مبارك
والله انا مش عارف اقول ايه غير منهم لله الحرميه مش عارف شيخ الحرامية فاكر الي عانده عربيه بيسرق الفلوس

غدا
السير في الشارع بعد الشاعه 10 ب 5ج علي رجلك بالعربيه ب20ج
طلوع الكبري 20 ج عشان تلحق مشوارك ولا شغلك
السير في النفق 10ج
طلوع سلم المشاه او نفق المشاه 20 ج للحفاظ علي حياتك
شرب المياه بالقطاره ب1ج النقطه
تاخد دش من العيد للعيد
دخول الحمام بالتذكرة
بعد الساعه 10 مفيش كهربا ولا مياه

المستقبل
اسود ومهبب علي دماغهم واخرتهم اوسخ من مبارك هنخرجهم بملايه لفياما هما هيخرجونا زي مجينا

دماغكاطلع:110105~ 127:ياخلص ياتنح

كفايهك فايه

حسام السويدي

حــســـام الــســويــدي

التعديل الأخير تم بواسطة حسام السويدي ; 05-11-2012 الساعة 11:56 PM
قديم 06-11-2012, 04:54 PM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute

احبك....( Toyota)
يا من سرق قلبي مني ..... يا من غير لي حياتي
يا من احببته من كل قلبي ..... يا من قادني الى الخيال

قديم 06-11-2012, 05:06 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام السويدي مشاهدة المشاركة

لو الكلام ده صح لبقا الكلام ده موجه ل.......... ولو غلط يبقا لما نشوف
الان
يعني ايام الحراميه كان البنزين ب1.85جنية ودلوقتي 2.70 الي 3جنيه هوا ده يمكن التغير ممكن معلش يمكن الحج لو وافق عليه شايف ان العربيات حرام او الي بيركبها حراميه ويقلك عايزين يعملو 100ج عند التجديد عشان خدمت الراديو يلا علي البركة هيقفول المحلات الساعه 10 ويغلو الكهرباء ويغلو البنزين
هوا ده التغير ليه المحلات تفتح وليه ناكل ونشرب وليه نشغل الكهربا وليه نركب عربيات وماله الكارو ولا الحمير والمصانع تقفل عشان السولار هيغلا
السؤال بقا مين شيخ الحرامية
محمد مبارك
ولا
مرسي مبارك
ولا الوزرا بدحكو علي مرسي زي معملو مع مبارك
والله انا مش عارف اقول ايه غير منهم لله الحرميه مش عارف شيخ الحرامية فاكر الي عانده عربيه بيسرق الفلوس

غدا
السير في الشارع بعد الشاعه 10 ب 5ج علي رجلك بالعربيه ب20ج
طلوع الكبري 20 ج عشان تلحق مشوارك ولا شغلك
السير في النفق 10ج
طلوع سلم المشاه او نفق المشاه 20 ج للحفاظ علي حياتك
شرب المياه بالقطاره ب1ج النقطه
تاخد دش من العيد للعيد
دخول الحمام بالتذكرة
بعد الساعه 10 مفيش كهربا ولا مياه

المستقبل
اسود ومهبب علي دماغهم واخرتهم اوسخ من مبارك هنخرجهم بملايه لفياما هما هيخرجونا زي مجينا

دماغكاطلع:110105~ 127:ياخلص ياتنح

كفايهك فايه

حسام السويدي
اولا ابشرك ان احنا هتنمسك او المنتدي هيتقفل
ثانيا انا معاك في المجمل معادا التريقه و الشتيمه عشان بس لو اتمسكنا مكلش ضرب كتير
قديم 15-11-2012, 03:14 PM
حسام السويدي حسام السويدي غير متواجد حالياً

حسام السويدي will become famous soon enoughحسام السويدي will become famous soon enough

نتمسك ليه ولا المنتدي يتقفل ليه انا بقول رائي ولا رجعنا تاني عصر الجهل والظلم يابيه انا في عصر مرسي مش الكلب مبارك
هوا مش تريقة هوا خنقه من الاسعار الحوارات الي عايزين يعملوها

حــســـام الــســويــدي
قديم 15-11-2012, 03:36 PM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all

يا جماعة مفيش اسعار بنزين عتتغير ال ال95 احتمال يبقى ب4 جنية او اكثر لاكن الباقى زي ما هو
اللى ممكن يعملوع في اللى الباقي انه يعملة بنظام الكروت وصدقونى ساعتها مش هتلاقى زحمة على ال80