العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 21-04-2010, 08:59 AM
salama7181 salama7181 غير متواجد حالياً

salama7181 is on a distinguished road
افتراضي رد: تقريري الشخصي عن لانسر 1300cc 2009

ربنا يكفيك شرها و يباركلك فيها انا معايا بومة 1300 اتوماتيك 2009 توكبل مصر مش خليجى ياترى فى فرق كبير
و شكرا
قديم 22-04-2010, 11:42 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salama7181 مشاهدة المشاركة

ربنا يكفيك شرها و يباركلك فيها انا معايا بومة 1300 اتوماتيك 2009 توكبل مصر مش خليجى ياترى فى فرق كبير
و شكرا
لا مفيش فرق جوهري يعني هو انت 87 حصان و انا 90 و تكيفي اقوي شويه و سمعت ان البويا مختلفه لكن في ناس كدبت الكلام ده و عندي التطعيم ابانوس اسود ولكن عندك بلستك عادي و عندي اير باج للسائق مش موجود عندك و لو في كام حاجه كمان بس مش جوهريه بردو عادي مش فرق السما من الارض يعني لكن حضرتك بتتمتع بالضمان و الوكيل انا لا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 12-10-2011, 09:05 AM
SHABRO SHABRO غير متواجد حالياً

SHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to behold

انت بتحكم على العربية بناءا على ايه ؟
انا معايا السوبر أكشن والفتيس بتاعها في منتهى الشلل , العربية مش بتستجيب لدواسة البنزين بسرعة , يعني في تأخير ملحوظ بين ارتفاع ال RPM مع الكيك داون بين بداية احساسك بالسرعة , العربية عزلها دون المستوى المطلوب (خصوصا اللي قاعدين في الكنبة ورا) ....الباور هيدروليك مبيتقلش مع السرعة لانه تقيل اصلا مقارنة بالعربيات اللي فيها باور كهربا (هو ده اللي بيتقل مع السرعة)....الثبات مع السرعات معقول لحد 120 , أكتر من كدا الشنطة بتلعب جامد لو حودت او خدت غرزة , سواقة العربية لمسافة طويلة غير مريحة بسبب ذبذبات الموتور في دواسة البنزين , واللي قاعد ورا بيجيله صداع من صوت الهوا على حدبة سقف العربية , والتكييف أدائه مش مرضي لما تقارنه مثلا بتكييف عربية زي الفيرنا ودي ال 1600 مش ال1300 كمان.....بس الحق يتقال : العربية فلوسها فيها وحمالة أسية , ومشاكلها الفنية قليلة وقطع غيارها كتير ومصنعيتها سهلة ....وماسكة سعر كويس في السوق بتتباع في يوم وليلة بالسعر اللي يعجبك .....
قديم 05-11-2011, 05:09 PM
Dr. msa Dr. msa غير متواجد حالياً

Dr. msa is on a distinguished road

ربنا يباركلك فيها
انا عايز اشتريها مو 2012 بس الناس خوفتنى جدا منها والاتوماتيك فيها تعبان جدا ولما تحمل فيها مبتمشيش وعند البيع............. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 06-11-2011, 10:54 PM
الصورة الرمزية سيداحمد
سيداحمد سيداحمد غير متواجد حالياً
من انا؟: سيداحمد
التخصص العملى: مدرس
هواياتي: السيارات والرحلات والاطلاع

سيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to beholdسيداحمد is a splendid one to behold

Dr.msaبعد التحيه فيه مدرس زميلى بيبيعلانسر كلاسيك2009وكمان1600 اتوماتيك فابريكه بالكامل ولونها سلفر وعامله 75000 كم وبحاله فوق الممتازه ومطلوب 80000 لو عاوزها رد عليا وربنا يوفقك