العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: من العضو الأقرب إليك . . . . ؟
د. عبد السلام موافي - Dr. Bolbolan 10 76.92%
م. سامح رمزي - sam ram 11 84.62%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 13. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 14-10-2009, 05:53 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الجواز و العربيات و العيشه و اللي عيشنها( الجزء التاني )

اولا شكرا ليكي يا انسه امنيه علي موضوعك الشيق و الجرئ
طبعا الاخوه قالوا كل اللي يتقال و كلام ابو نورا علي انماط الاولاد و البنات دا موجود
و حقيقي و محدش يقدر ينكره.
انا ححكي عن تجربتي في الموضوع دا كله
انا كنت عايش في مصر عادي و اتخرجت و اشتغلت في شركه ادويه و الفتره دي كنت بحب واحده
و يمكن فضلنا سوا يجي اربع سنين!!!
المهم سافرت الامارات و نزلت اول اجازه و كنا لسه علي علاقه ببعض و ليا واحد قريبي بيعتبرني
ابنه و اخوه الصغير و له الفضل عليا في حاجات كتير في حياتي يعني هو اللي مربيني من صغري
وكتير لو وقعت في مشكله كنت باخد رأيه فيها
المهم عرض عليا واحده قريبه مراته اخطبها و انا قولت لاء لاني كنت مرتبط بواحده و هيا اللي بتماطل اني اروح اكلم باباها.
المهم انا سافرت تاني الامارات و انا هناك بدأت معاملتها تتغير و كده المهم انفصلنا و معدتش بكلمها و لما رجعت مصر نهائي بعد 3 سنين غربه و قرفان من اني عايش بعيد عن اهلي وبصراحه خايف لا قدر الله والدي يحصل له حاجه و انا بعيد فقررت اني اجي اقعد هنا في مصر و الحمد لله جيت و فتحت المصنع بتاعي و لقيت واحد صاحبي عاوز يشاركني توكلنا علي الله و الحمد لله ربنا وفقنا و كرمنا و فتحت المصنع في اقل من شهر من نزلي من الامارات
و رجع قريبي يقولي علي قريبه زوجته و اني اتقدم لها خصوصا انه عارف ان عندي شقتي من ايام ما كنت في الكليه
و انا شطبت فيها كتير ايام ما كنت في الامارات و كده و الحمد لله دخلي معقول يعني مافيش مشاكل
المهم وافقت و شفتها و لقيتها انسانه مش بتتكلم قولت يمكن مش واخده عليا و طريقتها ناشفه قولت يمكن ما عرفتش حد في حياتها عادي المهم قرينا الفاتحه و اختها كانت مخطوبه قبل كده.
حسيت ان مامتها عاوزه تطويني و تمشي كلمتها عليا زي ما هي عامله في بيتها و انا بصراحه مش بعرف ابقي كده
و ابص لخطيبتي دي الاقيها تتعامل كويس مع خطيب اختها و تضحك و تهزر و معايا تتقفل؟؟!!!!!!!!!
طب ليه طب لو مش موافقه من الاول وافقتي ليه؟؟
انا لا كنت بحبها ولا بتاع بس قولت اهي بنت ناس كويسين و اعرفهم و اهم حاجه تكون كويسه و خلاص
رغم ان شكلها اساسا مكنش عاجبني ولا عاجب اهلي و قولت الجمال مش كل حاجه
متهيألي مافيش حد بالمنظر دا ....
ما علينا قولت بكره كل حاجه تتصلح
بدأت في خلال اسبوعين بقي تبان عيوب بشعه فيها
جبانه جدا و مش بتعرف تفكر و اختها الصغيره هيا اللي ممشياها و مالهاش كلمه ولا شخصيه
بدأت اتخنق منها اوي خصوصا لما حسيت انها غبيه و انا مش بكره اد الغباء في حياتي
لما بحاول انصحها ما تاخدش بكلامي و تعمل عكسه و في مره كنت عندها و خطيب اختها موجود
اختها قاعده مع خطيبها و عماله تنده لدي و تقولها روحي اعملي كذاو هاتي كذا و مش عارف ايه
طبعا اضايقت و نزلت و انا باين عليا اني زعلان
هيا ما سألتش و انا ما سألتش كنت خلاص بقي جبت اخري خصوصا اني الاقيها غيرت نمره موبايلها
و شويه تصرفات كده ظهرت وضحت حاجات غير اللي بتقولها
المهم الموضوع راح لحاله و الحمد لله ما استمرش اكتر من 3 او 4 اسابيع بالكتير
الكلام دا كان عندي 26 سنه مثلا ولا حاجه
من يوميها كل يوم و التاني يزنوا عليا في البيت و انا قررت اني ما مش حتجوز بالطريقه دي تاني
و خايف اللي حصل المره الاولي يحصل بعد كده و سايبها علي ربنا
وعارف ان نصيبي حيجي حيجي
ماليش حاجه اعملها غير بيتي و شغلي و المنتدي اللي بتابعه من البيت او الشغل
و بالليل انزل اتفسح شويه و دمتم
الواحد مش طالب حاجه كبيره بس طالب واحده مؤدبه و بنت ناس مش بمعني اغنيا
لكن ناس الواحد يعرف يتعامل معاهم و يبقوا اهل ليا و لو حصل خلاف الاقي حد كبير اتكلم معاه بهدوء
مش خناقات و بتاع زي ما الواحد بيشوف اليومين دول
يعني الواحد عاوز ناس زي اهله كده و يظهر ان دا بقي مستحيل اليومين دول
و الي اللقاء في مشاركه تانيه

حـازم خـضـر

قديم 14-10-2009, 06:11 PM
الصورة الرمزية omnya
omnya omnya غير متواجد حالياً

omnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

اولا شكرا ليكي يا انسه امنيه علي موضوعك الشيق و الجرئ
طبعا الاخوه قالوا كل اللي يتقال و كلام ابو نورا علي انماط الاولاد و البنات دا موجود
و حقيقي و محدش يقدر ينكره.
انا ححكي عن تجربتي في الموضوع دا كله
انا كنت عايش في مصر عادي و اتخرجت و اشتغلت في شركه ادويه و الفتره دي كنت بحب واحده
و يمكن فضلنا سوا يجي اربع سنين!!!
المهم سافرت الامارات و نزلت اول اجازه و كنا لسه علي علاقه ببعض و ليا واحد قريبي بيعتبرني
ابنه و اخوه الصغير و له الفضل عليا في حاجات كتير في حياتي يعني هو اللي مربيني من صغري
وكتير لو وقعت في مشكله كنت باخد رأيه فيها
المهم عرض عليا واحده قريبه مراته اخطبها و انا قولت لاء لاني كنت مرتبط بواحده و هيا اللي بتماطل اني اروح اكلم باباها.
المهم انا سافرت تاني الامارات و انا هناك بدأت معاملتها تتغير و كده المهم انفصلنا و معدتش بكلمها و لما رجعت مصر نهائي بعد 3 سنين غربه و قرفان من اني عايش بعيد عن اهلي وبصراحه خايف لا قدر الله والدي يحصل له حاجه و انا بعيد فقررت اني اجي اقعد هنا في مصر و الحمد لله جيت و فتحت المصنع بتاعي و لقيت واحد صاحبي عاوز يشاركني توكلنا علي الله و الحمد لله ربنا وفقنا و كرمنا و فتحت المصنع في اقل من شهر من نزلي من الامارات
و رجع قريبي يقولي علي قريبه زوجته و اني اتقدم لها خصوصا انه عارف ان عندي شقتي من ايام ما كنت في الكليه
و انا شطبت فيها كتير ايام ما كنت في الامارات و كده و الحمد لله دخلي معقول يعني مافيش مشاكل
المهم وافقت و شفتها و لقيتها انسانه مش بتتكلم قولت يمكن مش واخده عليا و طريقتها ناشفه قولت يمكن ما عرفتش حد في حياتها عادي المهم قرينا الفاتحه و اختها كانت مخطوبه قبل كده.
حسيت ان مامتها عاوزه تطويني و تمشي كلمتها عليا زي ما هي عامله في بيتها و انا بصراحه مش بعرف ابقي كده
و ابص لخطيبتي دي الاقيها تتعامل كويس مع خطيب اختها و تضحك و تهزر و معايا تتقفل؟؟!!!!!!!!!
طب ليه طب لو مش موافقه من الاول وافقتي ليه؟؟
انا لا كنت بحبها ولا بتاع بس قولت اهي بنت ناس كويسين و اعرفهم و اهم حاجه تكون كويسه و خلاص
رغم ان شكلها اساسا مكنش عاجبني ولا عاجب اهلي و قولت الجمال مش كل حاجه
متهيألي مافيش حد بالمنظر دا ....
ما علينا قولت بكره كل حاجه تتصلح
بدأت في خلال اسبوعين بقي تبان عيوب بشعه فيها
جبانه جدا و مش بتعرف تفكر و اختها الصغيره هيا اللي ممشياها و مالهاش كلمه ولا شخصيه
بدأت اتخنق منها اوي خصوصا لما حسيت انها غبيه و انا مش بكره اد الغباء في حياتي
لما بحاول انصحها ما تاخدش بكلامي و تعمل عكسه و في مره كنت عندها و خطيب اختها موجود
اختها قاعده مع خطيبها و عماله تنده لدي و تقولها روحي اعملي كذاو هاتي كذا و مش عارف ايه
طبعا اضايقت و نزلت و انا باين عليا اني زعلان
هيا ما سألتش و انا ما سألتش كنت خلاص بقي جبت اخري خصوصا اني الاقيها غيرت نمره موبايلها
و شويه تصرفات كده ظهرت وضحت حاجات غير اللي بتقولها
المهم الموضوع راح لحاله و الحمد لله ما استمرش اكتر من 3 او 4 اسابيع بالكتير
الكلام دا كان عندي 26 سنه مثلا ولا حاجه
من يوميها كل يوم و التاني يزنوا عليا في البيت و انا قررت اني ما مش حتجوز بالطريقه دي تاني
و خايف اللي حصل المره الاولي يحصل بعد كده و سايبها علي ربنا
وعارف ان نصيبي حيجي حيجي
ماليش حاجه اعملها غير بيتي و شغلي و المنتدي اللي بتابعه من البيت او الشغل
و بالليل انزل اتفسح شويه و دمتم
الواحد مش طالب حاجه كبيره بس طالب واحده مؤدبه و بنت ناس مش بمعني اغنيا
لكن ناس الواحد يعرف يتعامل معاهم و يبقوا اهل ليا و لو حصل خلاف الاقي حد كبير اتكلم معاه بهدوء
مش خناقات و بتاع زي ما الواحد بيشوف اليومين دول
يعني الواحد عاوز ناس زي اهله كده و يظهر ان دا بقي مستحيل اليومين دول
و الي اللقاء في مشاركه تانيه
ده الشكر ليك و الله دلوقتي يا استاذ حازم ده انت اللي فاجأتني و الله .

بس بعد اذنك هاقولك نصيحه يعني عشان انا شوفت كتير اصلي هي فعلا اجمل طريقه انك تتكعبل في حد ولا كان علي البال و لا علي الخاطر و تيجي الطوبه في المعطوبه زي مابيقولو و تتكل علي الله انا معاك ميه في الميه انما دي بقت تحصل مليون في الميه في للي في سنك و بتحصل مليون مره لسنك ايام ماكنت مرتبط .
للاسف الارتباط ده غالبا بيجي في فتره الكليه او ممكن بعدها بشويه يعد كده بيبقي صعب
و بعدين انت خايف تدخل بيت تاني يحصل اللي حصل قبل كده
ومش خايف تحب تاني يحصل برده اللي حصل
حاول تمسك العصايه من النص انا عن نفسي ما عنديش فرصه اتكعبل في حد فا مضطره استني واحد يجي يتفرج عليه و اتفرج عليه لعل و عسي كل واحد فينا يلاقي اللي هو عاوزه في التاني و يرتاحله و يحبه كمان ..ptmnlo123per1123:cry2W9 :يجي بقي عن طريق البيت عن طريق الغيط من مصر موتورز مثلا ههههههههههههههههههههههههه هههه مش فارقه المهم ربنا يوصلهولي بالسلامه
قديم 14-10-2009, 06:37 PM
الصورة الرمزية omnya
omnya omnya غير متواجد حالياً

omnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

فخلونا نسيب موضوع البحث عن الزوجة والبحث عن الزوج لانه مش بايد حد وكل واحد هياخد نصيبة اللى مكتوبله وهو فى لسه جنين فى بطن امه

خلونا نتكلم فى الزواج نفسة ايه وازى يبقى زواج ناجح وازاى العلاقة نفسها تكون ناجحة
خلونا نصحح المفايهم الغلط عند الشباب والبنات عن الجواز
خلونا نفكر ازاى الشاب والفتاه المقلبين على الزواج يعرفو يرسمو حياتهم (حتى قبل مابداؤها)

معلش طولت عليكم شويتين بس انا شايف ان لو محددناش الهدف من المناقشة مش هنوصل لحاجة فى الموضوع ده ابداً ولو بعد ميت سنه

انا بس شايفه ان احنا نسيب الناس تفضفض عن اللي جواها الاول يا استاذ وائل و بعدين نبقي نشوف حل المشكلهptmnlo123per172
قديم 14-10-2009, 06:38 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

ماهو دا اللي بتكلم فيه
انا مش عاوز ارتبط و بعدين ادخل البيت
انا عاوز واحده تخطفني كده من اول مره اشوفها
مش مهم اموره اوي بس اول ما اشوفها ارتاح
لما يحصل كده اكيد حتجوز علي طووووووووووووووول
بس ابقي انا كمان خطفتها و لكن دا حيحصل امتي الله اعلم
تيجي بقي من الاهل تيجي من الشارع من النادي من مصر موتورز
المهم تيجي بالسلامه و خلاص

حـازم خـضـر

قديم 14-10-2009, 08:17 PM
الصورة الرمزية mahmoudnada80
mahmoudnada80 mahmoudnada80 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا سيارات

mahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond reputemahmoudnada80 has a reputation beyond repute

والله الموضوع قسمه ونصيب
و بعدين ممكن الف الدنيا ومفيش حد يملي عيني غير واحد تكون امامي وانا مش شايفها
انما جوازات اليوم بقت عامله زي الشات الولد والبنت يحبوا بعض ويتجوزا وكام شهر يطلقوا
عشان الامور عايش حياتوا ومأديها والاموره عايزاه تعرف مامته قلتله ايه في الفستان الجديد بتاعها
و بعدين الجوازات الدينيه مفيهاش اي عيب خالص غير انها ( حتي دي ) مش مضمونه
انا عن نفسي ادورلي علي واحد تكون عندها 3شهور واربيها علي ايدي احسن هاهاها
اهالي البنات دلوقتي مش قادره تقدر ان في شباب بيشوف نانسي وهيفا ودولي و مفيش امكانيات
فالمشكله مش في العروسه او العريس المشكله اجتماعيه بحته لا يمكن ان نفصل فيها

التعديل الأخير تم بواسطة mahmoudnada80 ; 14-10-2009 الساعة 08:19 PM

الكلمات الدليلية
مســـــــــمار, مغامرات, المدير, اليوتيوب, السلام, العروض, اعلانات, ريجيم, ريجيم سريع, ريجيم كميائى