العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 07-06-2010, 11:34 AM
terry.Ahmed terry.Ahmed غير متواجد حالياً

terry.Ahmed will become famous soon enough
افتراضي رد: صور عربيتى سوبر كار واكتبلى نوع عربيتك واظبطهالك

فيات 127 مو84
قديم 07-06-2010, 11:54 AM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

انا عربيتى 132 ارجنتا
قديم 08-06-2010, 09:15 AM
masmas1001 masmas1001 غير متواجد حالياً

masmas1001 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masmas1001 مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك يا باشاااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااا
والله موضوع جامد ومجهووووووووووود اكثر من رائع ومفيد
انا بسراحة معجب كدا بكل حاجة انت كتبتها وكل الصور بجد انت تمااااااااااااااااام قوي

انا معايا هيونداي اكسيــــــــل 95 وزبطها سمكرة ودوكو وماشاء الله طالعة زي الفل بلون نبيتي بس نفسي احطلها جنط16 على كاوتش رفيع وهرمي 4سماعات وصب وجي ام واهبط العربية شوية وهركب ستاير كبس تفصيل لاني مش لاقي للعربية ولو ممكن اسئلك على حاجات عاوز اجيبلها
* عتب ورى وقدام والجناب الاقية ولا لاءptmnlo123per144 ولو فية الاقية فين وبكام ؟؟؟؟؟؟
* هي مالهاش فوجات وعاوز ازبطلها فوجات تكون عليها حلوة اية المكان اللي اقدر اشوف عندة تشكيلة حلوة تكون الاضاءة بتاعتها قوية ولو عاوز اشوف العدسات للفوانيس الامامية ازبطها فين وبكام "وانا اشتريت الفوانيس الامامية والخلفية جداد الاصلي بتوع العربية -لو فية حاجة اعملها فيهم ولا اغيرهم (رغم ان كاشاتي بدئت تزنق معايا)"
* وعاوز اركب فلتر بس على حسب معلوماتي ان الفتلر دا بيركب بس على العربيات الانجكشن هل دا صح ولا اية وفي ناس قالتلي لاء ممكن يركب على العادية كاربرتير
* عاوز اعمل شغل بسيط في العدادات يبقى شكهلا شيك

يعني انا بحب العربية تكون رايقة يعني اقل شغل ممكن واشيك منظر اقدر اعملة يعني بابسط حاجة مش مبهرجه
وان شاء الله هبقى اجيبلك صورة منها وربنا يكرم ان شاء الله

قولي بقى ياباشا الرد على الكلام دا وياريت تزبطني في الحاجات دي بالاسعار والاماكن
ptmnlo123per122

اية ياباشااااا انا مش شايف رد ولا حتى اي حاجة
عموما يارب يكون خير
قديم 10-06-2010, 12:17 AM
hesham 2010 hesham 2010 غير متواجد حالياً

hesham 2010 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masmas1001 مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك يا باشاااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااا
والله موضوع جامد ومجهووووووووووود اكثر من رائع ومفيد
انا بسراحة معجب كدا بكل حاجة انت كتبتها وكل الصور بجد انت تمااااااااااااااااام قوي

انا معايا هيونداي اكسيــــــــل 95 وزبطها سمكرة ودوكو وماشاء الله طالعة زي الفل بلون نبيتي بس نفسي احطلها جنط16 على كاوتش رفيع وهرمي 4سماعات وصب وجي ام واهبط العربية شوية وهركب ستاير كبس تفصيل لاني مش لاقي للعربية ولو ممكن اسئلك على حاجات عاوز اجيبلها
* عتب ورى وقدام والجناب الاقية ولا لاءptmnlo123per144 ولو فية الاقية فين وبكام ؟؟؟؟؟؟
* هي مالهاش فوجات وعاوز ازبطلها فوجات تكون عليها حلوة اية المكان اللي اقدر اشوف عندة تشكيلة حلوة تكون الاضاءة بتاعتها قوية ولو عاوز اشوف العدسات للفوانيس الامامية ازبطها فين وبكام "وانا اشتريت الفوانيس الامامية والخلفية جداد الاصلي بتوع العربية -لو فية حاجة اعملها فيهم ولا اغيرهم (رغم ان كاشاتي بدئت تزنق معايا)"
* وعاوز اركب فلتر بس على حسب معلوماتي ان الفتلر دا بيركب بس على العربيات الانجكشن هل دا صح ولا اية وفي ناس قالتلي لاء ممكن يركب على العادية كاربرتير
* عاوز اعمل شغل بسيط في العدادات يبقى شكهلا شيك

يعني انا بحب العربية تكون رايقة يعني اقل شغل ممكن واشيك منظر اقدر اعملة يعني بابسط حاجة مش مبهرجه
وان شاء الله هبقى اجيبلك صورة منها وربنا يكرم ان شاء الله

قولي بقى ياباشا الرد على الكلام دا وياريت تزبطني في الحاجات دي بالاسعار والاماكن
ptmnlo123per122

حبيب قلبى يا كببير
انا برضه معايا اكسيل مو 96 ولونها نبيتى
وبرضه كنت عايز اظبتها اليومين دول بس للأسف مالقيتش اللى يدلنى على حاجة كويسة أعملها فى العربية
فقولت بقى ايدى على كتفك ولو عندك اى حاجة تقدر تقوللى عليها عشان أظبط شكلها ياريت تقوللى:
يعنى مثلا دلوقتى العربية هرشها وهغير لونها فانت رأيك ايه أحسن لون للعربية؟
الجنوط الاستيراد ممكن أجيبها منين رخيصة وتكون مضمونة ؟
هل ممكن أغير التابلوه بتاعها بأى تابلوه تانى يكون اشيك وهيكون فى حدود كام ؟
الفلتر الهواء الاسبور بيعمله فى حدود كام وايه اشهر الماركات؟
وآخر حاجة على الفرش الجلد بيعمل فى حدود كام لو عملته لونين ؟

فى انتظار ردك وان شاء الله نعرف نظبط العربية تمام
وشكرا
قديم 14-06-2010, 10:18 AM
masmas1001 masmas1001 غير متواجد حالياً

masmas1001 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham 2010 مشاهدة المشاركة

حبيب قلبى يا كببير
انا برضه معايا اكسيل مو 96 ولونها نبيتى
وبرضه كنت عايز اظبتها اليومين دول بس للأسف مالقيتش اللى يدلنى على حاجة كويسة أعملها فى العربية
فقولت بقى ايدى على كتفك ولو عندك اى حاجة تقدر تقوللى عليها عشان أظبط شكلها ياريت تقوللى:
يعنى مثلا دلوقتى العربية هرشها وهغير لونها فانت رأيك ايه أحسن لون للعربية؟
الجنوط الاستيراد ممكن أجيبها منين رخيصة وتكون مضمونة ؟
هل ممكن أغير التابلوه بتاعها بأى تابلوه تانى يكون اشيك وهيكون فى حدود كام ؟
الفلتر الهواء الاسبور بيعمله فى حدود كام وايه اشهر الماركات؟
وآخر حاجة على الفرش الجلد بيعمل فى حدود كام لو عملته لونين ؟

فى انتظار ردك وان شاء الله نعرف نظبط العربية تمام
وشكرا

ازيك ياباشااا
انا زبط العربية بس على ابوها وانا بفضل لونها وانا لون عربيتي نبيتي وتقريبا هو النبيتي والابيض هما احسن لونين في الاكسيل اللي بيليقوا على العربية ومعملتش فيها اي حاجة غير اني زبطها سمكرة ورشيت حتى مركب الاسبويلر بتاعها
بس انا ما بحبش اعمل شغل كتيييييييير احب تكون العربية باقل حاجة شكلها جامد ورايق قوي ودا اللي انا بدور علية
وانا بصراحة بركب عدة في الوقت الحالي 4سماعات كنوود 450 & جي ام سيمفوني 600وات & صب جي بي ال 1000وات على كاست سوني وسماعتين مدورين قدام ودول في حدود 3000جنية
وعاوز اجيب فوجات بس مش عاارف اجيب اية لان العربية دي مالهاش فوجات ولو حد يعرف اية اللي ممكن يركب عليها يقولي ومن فين اجيبها
وكمان عاوز اغري الفوانيس الامامية والخلفية ومع اني شاريهم جداد وشكلهم شيك ولكن فية فوانيس فيها رنجات على طقم زينون وغالبا يكون تمام قوي
وستاير كبس وبلاش الفيمية طبعا
وتاني خطوة عاوز اركب طقم جنوط 15 أو 16 لسة مش مستقر وغالبا 15 على كاوتش عريض ورفيع السُمك علاشان يزبط معايا شوية في ثبات العربية وكمان هوطي العربية شوية وطبعا انا لسة مش عارف اجيب نوع الكاوتش اية ولا الرسمة لسة مش عارف ودا برضوا على حسب الكاشات اللي هقدر ازبطها ptmnlo123per122 علشان البيت عندي واخد كل المصاريف ptmnlo123per154

ولغاية دلوقتي مش عارف اعمل حاجة تانية غير لما اعمل دول الاول وهتبقى حاجات خفيفة قوي اللي فاضلة لو هعمل لان العربية كدا هتكون رايقة فعلان وشكلها بالنسبة ليا انا يجنن ptmnlo123per1127

انت اية رايك واية اللي انت عاوز تعملة
بس بالنسبة للفرش الجلد يا يكون تماااام يا بلاش منه ولو عاوز نضيف قوي تعملة عند مرجان في ارض الجولف مصر الجديدة ش شمس الدين الدهبي ولو غالي عليك شوية ممكن تجيب طقم من سبير كار في وسط البلد عنده حاجات حلوة كتير باسعار كويسة

التعديل الأخير تم بواسطة masmas1001 ; 14-06-2010 الساعة 10:26 AM