العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 21-06-2010, 05:47 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts
افتراضي رد: اى سؤال بخصوص اوبل

انا مذهول والله ربنا يجعلو فى ميزان حسناتك بالك طويك وشخصيه محترمه وردودك فى محلها

جزاك الله كل خير

انا جبت فيكترا مو90 وكان معايا قبلها لانوس مو1997طبعا اختلاف جذرى.......الاوبل دى تحفه فنيه بس عيبها عربيه تقبله اوى وقطع غيارها غاليه بس مش مشكله لانها بتعييش مصنوعه بكفائه عاليه........ومميزاتها ثابته جدا دا جدا وتسارعها عالى فوق الوصف........وعايز اركبلها فتيش اوتوماتيك ايه رأيك هيبقى حلو ولا وحش........
والعربيه محتاجه شويه توضيب ومحتاجه تابلوه اجيبه منين وسعره كام.......وشكرا جدا
على الموضوع اللى فوق الممتاز وبعتذر لحضرتك على الاطاله ......وارجوك تقبل اعتذارى
موتور 1400 cc

لا تحسبن الابتسامه على وجهى فرحا فالطير يرقص مذبوحا من شده الالم

fokak mne

قديم 23-06-2010, 11:03 AM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد_فراج مشاهدة المشاركة

انا مذهول والله ربنا يجعلو فى ميزان حسناتك بالك طويك وشخصيه محترمه وردودك فى محلها

جزاك الله كل خير

انا جبت فيكترا مو90 وكان معايا قبلها لانوس مو1997طبعا اختلاف جذرى.......الاوبل دى تحفه فنيه بس عيبها عربيه تقبله اوى وقطع غيارها غاليه بس مش مشكله لانها بتعييش مصنوعه بكفائه عاليه........ومميزاتها ثابته جدا دا جدا وتسارعها عالى فوق الوصف........وعايز اركبلها فتيش اوتوماتيك ايه رأيك هيبقى حلو ولا وحش........
والعربيه محتاجه شويه توضيب ومحتاجه تابلوه اجيبه منين وسعره كام.......وشكرا جدا
على الموضوع اللى فوق الممتاز وبعتذر لحضرتك على الاطاله ......وارجوك تقبل اعتذارى
موتور 1400 cc
ياباشا ربنا يكرمك
ومبروك على العربية ويديك خيرها ويكفيك شرها
أولا أحب أوضح لحضرتك موضوع الفيتيس الاوتومايتك مش هيبقى كويس على ال 1400 لان العربية تقيلة فهتضيع التسارع بتاعها (لانه فى الغالب بيركب على موتور2000)
وبالنسبة للتابلوة أنا اسمع إنه ممكن يتشد عليه جلد من أول وجديد
عموما أنا هبعت لك رقم على الخاص إتصل عليه وإسأل على اللى أنت عاوزه

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 23-06-2010, 02:45 PM
patrol_615 patrol_615 غير متواجد حالياً

patrol_615 will become famous soon enough

معلش يا باشا انا تعبك معايا بس انا نفسي اشتري عربيه عشان استريح و اريحك معايا .....انا ادامي فكترا 98 1.6 حالتها كويسه جدا بس التكيف مش شغال ب45 الف و لسه في كلام....انا لسه معرفش التكيف فيه ايه انا هاخود العربيه اكشف عليها عند بتاع تكيفات.....ايه رايك؟؟؟؟

يافارج الهمّ وياكاشف الغم فرّج همي ويسرّ أمري و أرحم ضعفي و
قلة حيلتي وأرزقني من حيث لا أحتسب يارب العالمين
قديم 23-06-2010, 05:48 PM
محمد_فراج محمد_فراج غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد فراج
التخصص العملى: مجال البصريات
هواياتي: سباحه وسيارات

محمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these partsمحمد_فراج is infamous around these parts

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_lol2007 مشاهدة المشاركة

ياباشا ربنا يكرمك
ومبروك على العربية ويديك خيرها ويكفيك شرها
أولا أحب أوضح لحضرتك موضوع الفيتيس الاوتومايتك مش هيبقى كويس على ال 1400 لان العربية تقيلة فهتضيع التسارع بتاعها (لانه فى الغالب بيركب على موتور2000)
وبالنسبة للتابلوة أنا اسمع إنه ممكن يتشد عليه جلد من أول وجديد
عموما أنا هبعت لك رقم على الخاص إتصل عليه وإسأل على اللى أنت عاوزه
ياباشا ربنا يكرمك ومتشكر جدا لاهتمامك ..ومش عارف اشكرك ازاى...لك منى اجمل تحيه

لا تحسبن الابتسامه على وجهى فرحا فالطير يرقص مذبوحا من شده الالم

fokak mne

قديم 03-07-2010, 03:38 AM
الصورة الرمزية omardivel2005
omardivel2005 omardivel2005 غير متواجد حالياً

omardivel2005 is a jewel in the roughomardivel2005 is a jewel in the roughomardivel2005 is a jewel in the roughomardivel2005 is a jewel in the rough

مقاس*كاوتش*الابل*كورسا*كا م

الكلمات الدليلية
اوبل, اوبل فيكترا, اوبل كورسا, opel, opel corsa