العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 22-11-2011, 05:29 AM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا نزلت التحرير النهاردة ..

الى كل غبي بيدير هذه الازمة ..
نفس سيناريو يوم 28 بيتكرر ..
تخيل معايا الصورة دي ..
انت عمال تضربني ..
و بتفحتني و بتطحني ..
و بعدين جه ابويا ..
و بعدين جه احويا ..
و بعدين جه ابن عمي ..
و انت نازل فينا عجن و ضرب ..
و احنا عمالين نزيد ..
و انت كل لما احنا نزيد تدور فينا الضرب بزيادة ..
و انت كل لما تزود الضرب ننادي على كام واحد تني من عيلتنا ..
لغاية يا عم الفتوة لما هتصحى تلاقي عيلتي كلها حوطتك من كل ناحية ..
و دي العيلة اللي انت ايام بلياليها نازل فيها طحن ..
و يجيلك امر من القائد الاهبل اللي قاعد باشا في مكتبه ..
نفذ خطة الانسحاب .. انا معنديش ليك امدادات ..
تفتكر العيلة اللي انت بتطحن فيها دي هتقولهم اوعوا بقى يا كماحة انا خلاص همشي يقوموا يسيبوك تمشي بمنتهى السهولة كده ..
و لا اكيد انت عارف انك خلاص وسطيهم يا قاتل يا مقتول ؟؟؟
و علشان تعرف تهرب بتضرب رصاص حي و بتدهس و بتدوس علشان تنفد بجلدك ...

؟؟؟؟؟
هو ده اللي حصل يوم 28 ..
لما الشرطة اتحاصرت في الميدان و جالها امر بالانسحاب ..
لوشوا و طبشوا في اللى قدامهم ..
و اللي وقع في ايدين الثوار اكلووووه من كتر الغل و الحقد ..
الضباط كانوا بيرموا الجواكت الميري قدامنا في النيل ..
و بتحايلوا علينا نديهم بلاطي علشان الناس متقطعهومش...

نفس السيناريو الاهبل بيحصل ..
بنفس القيادة الغبية المتكبرة اللي موش فارقة معاها ارواح الناس اللي تحتها قبل ارواح الناس اللي هى المفروض في المكان ده علشان تحافظ عليها موش تموتها و تطحن فيها ...

نفس السيناريو الاهبل ..
بس المرة دي يا داخلية ..
مالكموش عندنا بلاطي ....
و نتقابل في الميدان ان شاء الله

Dr.wael el7yran
قديم 22-11-2011, 07:21 AM
kastan kastan غير متواجد حالياً
من انا؟: أتمنى أن يرضى عنى ربى فى الدنيا و الاخره
التخصص العملى: INSPECTOR(SCA

kastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud of

الله يعينك يا دكتور وائل وبجد الواحد مش عارف و الله ائول ايه انا مخنوق جدا من اللى بيحصل مش عارف الناس دى ليه مصره تهين الشعب المصرى اوى كده هما مفكرين انهم بنى ادمين و احنا مالناش الحق ده ضرب و اهانه وئله ادب علشان ايه...........علشان ناس بتطلب اقل و ابسط حقوقها؟! ربنا ينتقم من كل ظالم وعلى الرغم ان كان فيه بعض الاصوات اللىماعجبهاش اللى حصل للقذافى بس و الله الواضح ان كل طاغيه ما ينفعش معاه غير انه يتعمل معاه كده وزى ما بيئولوا العين بالعين و السن بالسن و البادى اظلم
قديم 22-11-2011, 09:03 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

مع احترامي للاخ ابو نورا ازاي انت ووالدتك تسيب اخوك اللي لسه في اولي ثانوي ينزل وهوه يعتبر عيل وميعرفش اصلا حاجه عن السياسه او الوضع البلد بس هوه نازل هوه واصحابه كلعبه وهيصه وفسحه ويضرب بالطوب الامن وفي الاخر يتصاب ووممكن يموت مع احترامي لحضرتك منتهي الاهمال وعدم التربيه وحضرتك بتتفاخر اوي انه نازل هوه واصحابه للاسف هما دول اللي قلبين البلد شويه عيال مع شويه تيارات تشتغل لمصالحها علي الرغم اني انا كنت مع جمعه رفض المباديء الدستوريه ومع ثوره 25 يناير وافتخر علي ما قمنا به في تلك الثوره بس اللي بيحصل دلوقتي شىء مخزي انا خايف علي بلدنا ياريت تحكمه عقلنا الحكومه اقدمت استقالتها والمجلس العسكري هيشكل حكومه انقاذ وطني وانا متاكد ان محدش هيمشي من الميدان الا لما تخرب خالص ربنا يستر واخيرا ليس اللي في الميدان هوه الشعب المصري احنا 80 مليون علي الاقل 60 مليون عايزين الاستقرار والامن وعوده الهدوء مش قتل واصابات وسرقه وبلطجه
يا استاذ جوجو لو حضرتك كنت بتقراء كويس كنت قريت انى منعتة من الخروج تماماً .

اما عن تربيتة فتاكد انة متربى جداً وارجل منى ومن الف من عينتك

اما لو كنت تقصد التربية باستخدام شبشب زنوبة اللى امثالك اتربو بيه فانت عندك حق وكده فعلاً هو مش متربى
علشان كدة تلاقى ان الشباب ديه صعب تتربى على تقبل الذل والاهانة اللى حضرتك ممكن تحبها وتدافع عنها كمان

واخيراً ياريت بس تقولنا ال 60 مليون اللى بتقول عليهم دول فين وبيعملو ايه وعايزين ايه وازاى ؟

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 22-11-2011, 09:31 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

ابو نورا
برجاء التحكم فى اعصابك وما فيش داعى للالفاظ دى ....احنا مش متعودين عليها فى المنتدى
وكمان لازم كلنا نبقى ايد واحدة مش هانحارب الحكومة والمجلس ونحارب بعض

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 22-11-2011, 09:54 AM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

مع احترامي لك يادكتور ومع احترامي لجميع شباب التحرير وتعاطفي مع المصابين وربنا يصبر اهل الشهداء بس انا شايف ان برضه التظاهر السلمي مش كده ديه فوضي وهمجيه وتنتهي بينا الي عراق جديد لاقدرالله وان لازم احترام الامن وليس مهاجمته ومهاجمه اقسام الشرطه ومديريه الامن واللي هيدفع التمن في الاخر انا وانت واختك وامي واختي وولادك استحاله يكون هوه ده التظاهر انا كرهت الثوره بسبب الهمجيه وعدم الاحترام احنا بامانه همجيين ولا نعرف عن الديمقراطيه اي شيء وان اللي بيعمله الامن ده اقل حاجه ممكن تعمل جي تهاجمني في بيتي عايزني اطبط عليك ده حتي مش عايزين يتظاهروا في الميدان بس لا بيهجموا مديريات الامن انت حضرتك مشفتش تعامل الامن في ويل ستريت مع المتظاهرين ولا تعامل الامن في بريطانيا علي خلفيه مشاكل عنصريه واليونان عشان الازمه الاقتصاديه وحتي لو احنا عندنا حق ميجيش كده ولو هيجي كده بامر بلطجه وصياعه احنا مش عايزينه للاسف هنضيع بلدنا عشان مصالحنا الشخصيه وبنقتل النفس التي حرمها الله الا بالحق بايدينا ياجماعه لحد الوقتي 24 قتيل و125 مصاب ولسه هتزيد والشباب ماشيه ورا عصابات والله اذ كان سلفين او اخوان او ليبرالي او عملاء والبلد في حاله فوضي زي ايام 25 يناير احنا بنتاخر بالله عليكم اهدوا وارجعوا بيوتكم احنا بنضيع يا جماعه وهتوصلنا احنا الشعب اللي ملناش لا في السياسه ولا في الاحزاب ولا في المظاهرات واحنا الغلبيه ان احنا نكره الثوره 25 اللي خلصتنا من الظلم فياريت ادوا فرصه ان البلد تقوم والانتخابات تتم عشان علي الاقل نلحق تونس ونوصل للطريق الصحيح علي الفكره الحاله اللي احنا فيها ديه سببها برضه حكومه ضعيفه جدا ومجلس عسكري واحنا برضه يارب احفظ مصر وبارك لها واهدي اهلها واهدينا الي طريق الصواب
انت و اشكالك العبيد الى ماخرين البلد ديه مش الثوار الشرفاء الى دفر واحد فيهم بملايين من عينتك.

سلم الحكم للعسكر و ادى صوته للى معملش الثورة=

التعديل الأخير تم بواسطة lost2008 ; 22-11-2011 الساعة 10:15 AM