العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل تريد مبارك رئيسا لمصر؟
نعم اريده رئيسا لمصر للابد لانه الانسب 3 7.89%
لا اريده خارج سدة الحكم فورا و بدون تأخير 23 60.53%
اريده خارج الحكم و لكن بعد انتهاء مدته الرئاسية الحالية 12 31.58%
المصوتون: 38. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 07-02-2011, 11:50 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفتاء الحرية

أنا مع الأختيار الثانى
بل ويمنع من السفر وتشكل لجنه للكشف عن ثروته هو واسرته وأعوانه ويتم محاسبته .
وتشكل لجنه من الحكماء والشرفاء لإداره أمور الدوله مؤقتا لحين تشكيل دستور جديد وإنتخابات جديده حره ونزيهه.
أما إن ظل حتى نهايه مدته فسيتم تقفيل كل ملفات الثروه والفساد والسرقه له ولكل الزبانيه .

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 07-02-2011, 11:57 PM
aboelesaad
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

مع الاختيار التانى للاسباب التالية

1. لانه فى الاساس فاقد شرعيته منذ 2005 باعتبار حقيقة تزوير الانتخابات الرئاسية السابقة وما تلاها من تصفيه لرموز المعارضة واختراق الاحزاب

2. وتحقيقاً لرغبة الشارع وحقناً لدماء المصريين الشرفاء

3. باعتبار مسئوليته الكاملة عن كل ما جرى من إفساد دستورى وتشريعى وسياسى واجتماعى واقتصادى فى مصر على مدى العقود الثلاثه الاخيرة

4. لضمان سلامة وصدق العمل على الاصلاح بما يضمن انتقال حقيقى لنظام جديد يحقق مطالب الشعب المشروعة
وائل باشا بعد التحيه

اعزرني انا مش معاك بالرأي خالص

لان الي فاضل 7 شهور ولو تنحي دلوقتي هيجي ريس غيره مؤقت يعني 6 شهور يعني للانتخابات الجديده ولا هيقدر يعمل حاجه ما هو الا بلبله بس بالدوله وعدم تاقلم و يجي واحد يفضل يلت و يعجن و لا هنستفيد منه بحاجه
منكرش البلد فيها بلاوي و هو غير تغير " ضحك علي الدقون " بيهدي بيه الشعب و بيحاول يبسط الحقايق بالازاعات كل ده عشان السياسه الي لا انا ولا انت ولا اي حد بالدوله فاهمها
كل دوله ليها اسلوب و كيان و تعاملات مع كل الدول و دبلوميسيات مخفيه و مينفعش الشعب يعرفها تحت اي ظرف لاننا مهناش سياسين و كل واحد هيقول كلام و تكتر الفتن و الشائعات و بالاخر الدوله تنهار و ده بالفعل الي حصل
احنا اظهرنا غضبنا و رأينا و عرفنا الدوله ان لينا راي و مطالب و الاعتصام موجود
رأي ان نعدي الفتره علي خير لان في ايدي خبيثه بتلعب لعب من نظيف عايزة توقعنا في شر اعمالنا
هو بالسلامه يمشي بس بزوق اه افتري كتير بس مصر ليها كيان
عشان نستقر لازم نبلع الافتري لحد ما نبدا علي نضيف

تقبلو تحياتي
قديم 08-02-2011, 12:04 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

حبيبى يا ابو الاسعاد من حقك طبعاً تختلف معايا او مع غيرى بس للاسف كل الى انت بتقولة وبيكررة غيرك من المؤيدين لبقائه لنهايه المدة ماهو الا كلام مش مفهوم اصلاً بالنسبالى وبالنسبه للى زيي

يعنى انا حتى عايز اطلع منه نقاط محددة ارد عليها مش عارف هى رصه كده مش مفهومة بصراحة !!!

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 08-02-2011, 12:12 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

الوحيد اللي عمال يضحك هو طنطاوي
و للعلم فقط ان كل القفشات دي بتبقى مكتوبة برضه في الخطاب
اللي فقعت مرارتي لما بيقول كنت في احد المطارات (الاقصر او اسوان ) و بيقول قابلني مواطن في المطار و بيقوللي يا ريس انا عايز شقة علشان انا قاعد في شقة فوق السطوح! قلتله انتوا كام واحد , قاللي 9 صبيان و انا و مراتي ! قولتلوا انتوا يا ابني عايزين عمارة مش شقة! شقة حتعملكوا ايه ! اديك شقة و في الاخر حتناموا فوق بعض!
قبل ما يقول التعليق ده عينه خرمت الورقة و قعد يلجلج و هوا بيقولها
قعد يبص في الورقة و هوا بيقولها
و في الاخر مين فينا شاف في حياته مبارك ده و لو على بعد 5 كيلو حتى! علشان واعد فقير معاندهوش الا اوضه فوق السطوح يقابله في المطار!
اللا صحيح اللي قاعد في اوضه فوق السطوح بيعمل ايه في المطار؟ كان راجع من رحلة علاجية في المانيا؟ واللا كان بيتفسح في فرنسا؟؟
قديم 08-02-2011, 12:15 AM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute

أنا مع الإختيار الثانى ولعدة أسباب سيثبتها الزمان فى ما بعد

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @