العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 08-04-2010, 08:52 AM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future
افتراضي رد: كم أكثر سرعة مشيت عليها؟؟؟

195 بيجو 307 موديل 2006
قديم 09-04-2010, 07:24 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

كام اكثر سرعة مشيت عليها ؟
165-170

عملت الكارثة دى فين بالظبط و امتى ؟
المعاهدة بورسعيد من حركة 6 اشهر تقريبا

كان ايه السبب فى التهور؟
اول مرة من سنة ونص كانت علشان اعرف عربيتى اخرها اية وامكنياتها اية وبعد كدة اتعودت ع السرعة دى فى الطرق المناسبة والمفتوحة

نوع العربية و الموديل ؟
الاسد الفرنسى بيجو 505

ايه اخبار ثبات العربية ؟ (stability ) ؟؟؟
كان كويس نوعا ما بالنسبة لعربية موديل 80 انا شايف انة جميل بس طبعا مش بنفس كفأة التمساحة بس العربية كانت تقيلة محستش انها خفيفة

كان احساسك ايه اثناء و بعد التجربة الحياتية المريرة دى ؟
كنت مبسوط وخايف فى نفس الوقت مبسوط لان العربية جابت السرعة دى بدون اى مشاكل وسحبها كان عالى وخايف من كتر كلام والدى ان العربيات القديمة ممكن الفرامل تروح عجلة يحصل فيها حاجة كوتش يفرقع وكلها احتمالات فعلا واردة علشان كدة اول ما كنت اجيب السرعة دى كنت اهدى بعديها على طول

تعليقك على الموضوع
موضوع متتاذ وتسلم ايدك

الجديد بقى والى احب اشاركم بية ان عربيتى الجديدة لاسيتى 2010 جبت بيها 200 على المعاهدة بردة اول ما جت علشان اعرف العربية دى امكنايتها اية وثباتها ما شاء الله علية العربية ماشية مكلبشة فى الطريق بس من بعديها معتش بعدى 100 لانى بخاف منها ومش بثق فيها ولا بحس فيها بالامان زى ما كنت بثق وبحس فى الامان بالبيجو
فعلا عربية تستحق الاحترام عمرى ما خوفت وانا ماشى بيها كنت بحس ان انا متمكن من كل حاجة فيها والموضوع دة والدى لاحظة فيا ... بجد زعلت جدا لما بيعتها
معلش طولت عليكم يا احلى منتدى

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 09-04-2010, 08:02 AM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute

كام اكثر سرعة مشيت عليها ؟
220
عملت الكارثة دى فين بالظبط و امتى ؟
على الطريق الصحراوي مصر أسكندريه.. فجرا
كان ايه السبب فى التهور؟
الاغاني الاجنبي اللى تجري احساسك للانهيار
نوع العربية و الموديل ؟
بيجو 307
ايه اخبار ثبات العربية ؟ (stability ) ؟؟؟
طبعا دي بيجو مفيش داعي اتكلم عن الثبات عربية 10/10
كان احساسك ايه اثناء و بعد التجربة الحياتية المريرة دى ؟
حسيت اني مايكل شوماخر ههههههههه

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 11-04-2010, 04:54 PM
الصورة الرمزية kbarema
kbarema kbarema غير متواجد حالياً

kbarema is just really nicekbarema is just really nicekbarema is just really nicekbarema is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kbarema مشاهدة المشاركة

من 140 ل 170 كل اسبوع طريق مصر اسكندريه الزراعى السبب بحب العربية وبحب اخليها تلعب رياضه الجري لانى طخين وكان نفسي العبها ومش قادر قلت اعودها علي الجرى اه هي لانسر خليجي 1600 اتوماتيك
الثبات معقول لحد 170 وبعد كده بحس انى محتاج 3 يركبوا معايا عشان اتقل العربيه بس انا مش مركب جنوط
الوضع بيتغير مع الجنوط صاحبي جاب بيها 200 بس هو مجنط

الاسبوع اللي فات 180 بنفس العربية
هو بس لو يجيلى مشوار علي الدولى اجرب ال200 بس المشكله ان الطريق مش مساعد

حمــارتــك العــارجـه تـغـنـيـك عـن ســؤال الـلـئـيـم

قديم 12-04-2010, 10:38 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

انا مولود و عايش في الكويت و شفت عربيات اشكال و الوان لكن مشفتش الكاريرا GT دي ولا مره في الشارع
هي مره واحده بس في معرض الكويت الدولي للسيارات سنة 2005 و نفسي اشوفها تاني
دي حتي مش موجوده في التوكيل
و ادي صورتها

شريف باشا أزى حضرتك
أن عارف شكلها لانى مدمن العربية دى يعنى بموت فيها
أما بالنسبة لابن خالى بما أنه شاب فكان ليه صحاب كويتين كتير هو أول أما راح جاب بعربية كابريس كلاسيك وبعديها Z3 ثم Z4 m ثم bmw 330 2006 وبعدين نزل عندنا هنا أخر مرة X3 ورجع الكويت تانى والحمد نزل مصر من 3 شهور بس نهائى مش راجع تانى وبيقولى أنو ساق عربيات كتير بس اللى حبهم جدا الكارييرا GT والكورفيت وM6 وشوية عربيات من اللى مش موجودة عندنا

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة