العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 01-06-2010, 12:50 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عربيتك نوعها إيه ؟؟؟

السلام عليكم
واضح ان الموضوع دة قديم من أول ما بدأ المنتدى , بس أنا لسة شايفه
و بما اني اعتبرت نفسي عضو في هذا المنتدى ( بعد اذن المشرفين طبعا ) حبيت إن أنا أكتب عن عربيتي
أنا معايا سيارة تويوتا ايكو هاتش باك موديل 2000 لونها فضي
كان معايا قبلها فيات بونتو و كانت قرفاني في عيشتي جدا لحد ماخلصت منها ( مش عايز أتجنى على العربية لأني اشتريتها قصدي شربتها مستعملة )
بس أنا قررت عمري ما حاشتري فيات ولا ايطالي من أصله
المهم
أنا ارتحت جدا مع الايكو , سيارة جميلة ( مش شكلا طبعا ) عملية جدا , موفرة للبنزين , عاملة 200000 كم لحد دلوقتي و الحمد لله مابصرفش عليها اكتر من مصاريف الصيانة الدورية
مشكلتها بالنسالي إن موتورها ضعيف شوية ( احم احم نقدر نقول أوووييييييي ) 1000CC و خصوصا لما تشغل التكييف في الصيف اتفرج على سحبها
تحس ان انت راكب تريللا أو سيارة بمقطورة
المهم
زائد ان مافيهاش شنطة خالص ( تقريبا ممكن تاخد شنطة الشغل الصغيرة بتاعتي )
بس على الرغم من كدة فهي سيارة أكثر من رائعة
أنا بافكر حاليا أغيرها و أجيب الكورولا الجديدة بس مستني شوية لحد ما الظروف تتحسن
على العموم أنا ماليش طموح أكتر من كدة في الوقت الحال و كل مرحلة بظروفها
و لو ليا حلم في سيارة أكيد طبعا حايكون أي سيارة سوبر , فيراري , بوجاتي , مكلارين ( الحاجات الاقتصادية دي )
حاجة كدة 10000CC , ألف حصان , من زيرو لمية في تلات ثواني
يعني طالما حلم نحلم زي ماحنا عايزين
بس في الاخر الواحد كفاية ان هو حايتحاسب على اللي معاه ( و لتسئلن يومئذ عن النعيم )

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]
قديم 03-06-2010, 01:37 AM
berkawy berkawy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الرسم

berkawy is on a distinguished road
افتراضي رد: عربيتك نوعها إيه ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

يا ريت يا جماعه كل واحد يدخل يقول عربيته نوعها ايه وايه امكانياتها
وهو كان نفسه فى عربيه ايه(حتى لو كان بيحلم)
انا معايا بيجو 305 مو79 ماتور 1500ccولسه مشتري ليها الماتور ده انا بصراحه بحب العربيه دى جدا وياريت ماحدش يستغرب هى موديل قديم بس بجد والله تصممها زكى جدا وماتوره قويه جدا فاعلا وانا شايف اكتر عيب فيها انها سياره سحب امامى ويمكن ده المعضيها سرعه وانا بصراحه كنت مشتريها علشان اتعلم السواقه عاليها وبعدين ابعاها بالرغم انى والله عندى القدره انى اشترى غرها بس حقيقى انا شايفها انسب عربيه ليا انا كنت بحلم ب BMWمو90 320بس هى اكيد اقوى بس لقيت فيها عيب انها صوتها عالى فى سبيل انها تعطيك سرعه خفيفه بالنسبه لصوتها وعلى فكره انا من عشاق BMWبس الموديلات الحديثه وانا افضل ال116 الجديده من bmw
قديم 08-09-2010, 01:13 PM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute
جديد عربتك نوعها ايه

يريت كل واحدمنالاخوه الاعضاء يقلنا عربته نوعها ايه وبيحبها ليه وهبداء بنفسى عربيتى فيات 125 وبحبها ليه مجبر اخاك حمارتك العارجه تغنيك عن سئال
قديم 09-09-2010, 03:09 PM
الصورة الرمزية mido_4up
mido_4up mido_4up غير متواجد حالياً

mido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the rough
افتراضي رد: عربتك نوعها ايه

هههههههههههههههه على فكره ال 125 حلوه و عضمها قوى جدا
وانا عربيتى فى توقيعى وشكرا

اللهم ولى أمورنا خيارنا و لا تولى أمورنا شرارنا
قديم 09-09-2010, 03:47 PM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عربتك نوعها ايه

و أنا نصف نقل و ادعولى بلملاكى عن قريب دبابة 94

الحلم