العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4 (اهم الموضوعات)

قديم 10-02-2011, 12:05 PM
bassem_fencer bassem_fencer غير متواجد حالياً

bassem_fencer will become famous soon enough
افتراضي رد: RBالتقريرالكامل والمفصل والحصرى للاكسنتRBبالاسعار والفئات كامل كامل

و فى حركة خبيسة جدا غبور بيعملها دلوقتى... و انو منزل الاكسنت قبل الالنترا عشان يضمن ليها سوق...لكن لو كان نزل الاتنين مع بعض هو عارف كويس اوى ان الناس هتفضل الالنترا خصوصا ان فرق السعر مش هيبقى كبيراوى فدفع بالاكسنت عشان الناس تجبها الاول
قديم 10-02-2011, 12:10 PM
الصورة الرمزية phantiza
phantiza phantiza غير متواجد حالياً

phantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant future

اراهن ان العربية دي حتكون الحصان الاسود لدي غبور السنة دي ... تحفة وحتاثر علي مبيعات الانترا ومش كدة بس وكمان السيراتو
اول عربية محترمة تخش مصر من غبور
مشكور علي التقرير

قديم 10-02-2011, 02:01 PM
Amir Hassan Amir Hassan غير متواجد حالياً

Sales Consultant
Huyndai GB AUTO

Amir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Grey_Fox مشاهدة المشاركة

مع احترامي ازاي الاكسنت زي السيراتو .. الفرق كبير بالارقام ... السيراتو قاعدة العجلات فيها 2650 والاكسنت 2570 مم
طول اليسراتو 4530 وطول الاكسنت 4370 مم
عرض السيراتو 1775 وعرض الاكسنت 1705 مم
انت دلوقت رفعت السعر بقت زي السيراتو .. ايه اللي يخليني اسيب فئه اكبر واركب الاكسنت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd000 مشاهدة المشاركة

ياباشا لازم سعرها ينزل لازم خصوصا بعد الازمة لان الناس كلها عاوز نقدية خصوصا فى الظروف الى احنا فيها ربنا يستر علينا قول امين
والله ياجماعه انا زيكو بالظبط وعلى فكره صاحب الشركه اكيد كمان من مصلحته انه يظبط السعر عشان يبيع
لكن الموضوع فوق طاقة كل الناس
الدولار سعره بقى عالى وفى النهايه احنا بنستورد بالدولار
مش الار بى بس اللى زادت الانترا والاكسنت القديم(ماتبقى يعنى) والجيتز والفيرنا حتى كل العربيات زادت
ياباشا الزياده سببها المنظومه الاقتصاديه مش الشركه
الاقتصاد والسوق هو اللى بيتحكم واكيد فى وقت زى ده القرار مش هايبقى شاذ عن باقى السوق
مثلا : السيراتو رفعت امبارح ودى بس البدايه
اكيد مش هارفع سعر عربيتى لوحدى لان انا فى وسط سوق ومهما كانت عربيتى بياعه اكيد مش فقاقه ولا ارننه ( اسف لللتعبير) انى ارفع السعر لوحدى
والايام بيننا وهانشوف اسعار السوق الفتره اللى جايه
وشاكر ليكوا مشاركتكم
قديم 10-02-2011, 02:04 PM
Amir Hassan Amir Hassan غير متواجد حالياً

Sales Consultant
Huyndai GB AUTO

Amir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem_fencer مشاهدة المشاركة

و فى حركة خبيسة جدا غبور بيعملها دلوقتى... و انو منزل الاكسنت قبل الالنترا عشان يضمن ليها سوق...لكن لو كان نزل الاتنين مع بعض هو عارف كويس اوى ان الناس هتفضل الالنترا خصوصا ان فرق السعر مش هيبقى كبيراوى فدفع بالاكسنت عشان الناس تجبها الاول
النترا ايه الللى حضرتك بتتكلم عليها
ممكن توضحلى قبل ما ارد
عشان لو بببتكلم على الافانتى ف لكى يطمئن قلبك متقلقش هايبقى فى فرق سعر مش قليل بين الاتنين
قديم 10-02-2011, 03:55 PM
محمد أكمل محمد أكمل غير متواجد حالياً

محمد أكمل is on a distinguished road

انا عارف ان سعر الدولار زاد وده طبيعي انا الحاجات المرتبطه بي ترفع بس في شويه ملاحظات
1- من اساسيات الاقتصاد او أ ب اقتصاد السوق عرض وطلب ومحدش يقدر ينكر ان الطلب دلوقتي شبه معدوم واللي يقول غير كده يبقي بغير حقائق علشان يبيع او علشان يضحك علي الناس يبقي مينفعش السلعه سعرها يزيد دلوقتي خالص

2- العربيات سلع ترفيهيه مش اساسيه يعني بلغه الاقتصاد سلع لانهائيه المرونه يعني اي تغير ولو طفيف في السعر ممكن يخلي الطلب معدوم
3-العربيه اساسا سعرها مبالغ فيه دي خلاص بقت قريبه جدا جدا من سعر الفئه اللي بعدها

وعلشان محدش يقول اني بهول او بعمل دعايه سلبيه انا واللهي كنت حاجزت العربيه وكان معاد التسليم المفروض في اول شهر 2 المهم جيت اتصلت امبارح علشان اعرف ايه الاخبار عرفت انها رفعت المهم قمت كنسلت الحجز وكان في واحد صحبي حاجز العربيه فتصلت بيه وقبل مااقله حاجه قالي مش انا لغيت الحجز الشاهد من الحور ده ان ارتفاع سعر الاكسنت بالذات خطاء فادح لان سعرها من البدايه مبالغ فيه وبلاش نقعد نضحك.

الكلمات الدليلية
accent rb, عروض ابو غالى اوتوموتيف, هيونداى اكسنت