العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

موضوع مغلق

قديم 11-03-2010, 08:43 PM
egynet egynet غير متواجد حالياً

egynet will become famous soon enough
افتراضي رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medhat3377 مشاهدة المشاركة

والله انا حاولت كذا مره على اللينك اللى انت باعته الميديا فاير لكن منجحتش فيه ارجو المساعده من الخبراء اللى موجودين فى اسكندريه

من الواضح ان ملف الفيديو حجمه كبير نسبيا
ولذلك لن تستطيع رفعة بسهولة على مواقع الرفع المجانية
لذلك لا يوجد حل غير طريقتين الاولى انك ترفع على سيرفر خاص يكون خاص بأحد الاعضاء
أو انك ترفع على مواقع زى رابيدشير بس بحساب بريميوم يعنى مدفوع وبرضه يكون تبع حد فى المنتدى
لانه واضح انك لا تملك مثل هذا الحساب

الحل التانى اذا لم تجد اى من الطريقتين السابقتين انك تقسم الملف الى عدة اجزاء يعنى 4 او 5 مثلا بحيث لا يزيد
حجم كل جزء عن 100 ميجا وده الحد الاقصى لاى مساحة للرفع المجانى وترفعهم بالتتابع وممكن تقسم الملف بواسطة
برنامج winrar وده سهل ومنتشر جدا اذا لم يكن متواجد على كل الاجهزة تقريبا

الموضوع متعب شوية فى الرفع المجانى بس اذا مفيش حد يساعدك ترفع على سيرفر او حساب مدفوع يبقى هو ده الحل

تحياتى وبالتوفيق

ptmnlo123per122
قديم 12-03-2010, 01:06 AM
pheroman pheroman غير متواجد حالياً

pheroman is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egynet مشاهدة المشاركة

من الواضح ان ملف الفيديو حجمه كبير نسبيا
ولذلك لن تستطيع رفعة بسهولة على مواقع الرفع المجانية
لذلك لا يوجد حل غير طريقتين الاولى انك ترفع على سيرفر خاص يكون خاص بأحد الاعضاء
أو انك ترفع على مواقع زى رابيدشير بس بحساب بريميوم يعنى مدفوع وبرضه يكون تبع حد فى المنتدى
لانه واضح انك لا تملك مثل هذا الحساب

الحل التانى اذا لم تجد اى من الطريقتين السابقتين انك تقسم الملف الى عدة اجزاء يعنى 4 او 5 مثلا بحيث لا يزيد
حجم كل جزء عن 100 ميجا وده الحد الاقصى لاى مساحة للرفع المجانى وترفعهم بالتتابع وممكن تقسم الملف بواسطة
برنامج winrar وده سهل ومنتشر جدا اذا لم يكن متواجد على كل الاجهزة تقريبا

الموضوع متعب شوية فى الرفع المجانى بس اذا مفيش حد يساعدك ترفع على سيرفر او حساب مدفوع يبقى هو ده الحل

تحياتى وبالتوفيق

ptmnlo123per122

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

استاذي الفاضل انا زي ما قلت للاخ مدحت انه يرفع الملف على اي موقع وانا هسحبه على السرفر الخاص بي , انا معايا سرفر مادام الملف حجمه كبير يرفعه على mediafire ويجزء الملف كذا جزء وانا هسحبه بسرعة عالية جدا عل السرفر عندي ومنه هحوله لملف واحد وهخلي الناس كلها تستفيد وتحمله من عندي بس انا للاسف علشان مش في الاسكندرية انا في القاهرة والله لو انا في اسكندرية كنت اقابلته وعملت كل حاجة انا لكن انا بانتظار الاخوة في الاسكندرية يرفعوا الملفات وانا هسحبهم باذن الله عل السرفر عندي

في امان الله
قديم 12-03-2010, 03:30 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

انا بشكرك يا عمرو على مجهودك معى و على اهتمامك بموضوعى و انا حاليا تمكنت من رفع الملف و هو بيحمل حاليا مدته 89و كسور ميجا يا رب يكمل للاخر هو حاليا رفع 20 % من الملف و انا فى انتظار انه يكمل رفع الملف و شكرا لك يا عمرو و ربنا يكرمك يا رب
قديم 12-03-2010, 04:10 AM
pheroman pheroman غير متواجد حالياً

pheroman is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medhat3377 مشاهدة المشاركة

انا بشكرك يا عمرو على مجهودك معى و على اهتمامك بموضوعى و انا حاليا تمكنت من رفع الملف و هو بيحمل حاليا مدته 89و كسور ميجا يا رب يكمل للاخر هو حاليا رفع 20 % من الملف و انا فى انتظار انه يكمل رفع الملف و شكرا لك يا عمرو و ربنا يكرمك يا رب
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لا شكر على واجب ياباشا احنا اخوات في الاول والاخر وكلنا المفروض نساعد بعض باللي نقدر عليه وان شاء الله بعد ما الرفع يخلص انا هسحب الملفات عل السرفر عندي علشان التحميل يكون سريع برده وعلشان نضمن انه الكل باذن الله يعرف يحمل الملفات بدون مشاكل وباذن الله لنا لقاء قريب في اسكندرية

في امان الله
قديم 12-03-2010, 04:22 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold
رد: السرعه و التسارع انا وصلت لاختراع مذهل

http://www.mediafire.com/myfiles.php

اللى عايز يحمل الفيلم الينك اهوhttp://www.mediafire.com/myfiles.php
مش حياخد وقت اسم الملف vid0005.3gp
الملف موجود هنا يا عمرو
الحمد لله اتحمل و العنوان ده فيه الفيلم ربنا يكرمك يا عمرو
على ما اذن دلوقتى ممكن الكل يشاهد الفيلم
كل المشاهدات مصوره امامكم
مع ملاحظه ان التكييف شغال طول التصوير
و مع ملاحظه ان الكاوتش اعرض من الطبيعى بتعها اللى هو 195 \60 رسمه الشجره نانكونك ده اسم شركه الكاوتش
اما الكاوتش الطبيعى بتعها هو 185 \65
و انا فى انتظار الردود لتوضيح اى شىء
معلش الفيلم طويل شويه لكن لاثبات استهلاك العربيه للبنزين بعد ساعه و 15 دقيقه عملت التسارع من 0 \100 ----------( 12 ثانيه)

بعد ساعه و 22 دقيقه عملت اختبار الغيارت

بعد ساعه و 35 دقيقه رحت فولت تانى من نفس البنزينه و من نفس المسدس
اسيبكم مع الفيلم على فكره ده طريق رشيد الدولى المؤدى الى دمياط و بورسعيد بدايه من الاسكندريه و ده طريق مليىء بطلوع الكبارى
معلش الشمس كانت فى اتجاه الرجوع و انا على اد ما قدرت بعت الكاميرا عن ضوء الشمس

التعديل الأخير تم بواسطة medhat3377 ; 12-03-2010 الساعة 04:54 AM
موضوع مغلق