العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 13-06-2009, 05:43 PM
الصورة الرمزية Never Say Never
Never Say Never Never Say Never غير متواجد حالياً

Never Say Never is on a distinguished road
افتراضي رد: أنـا مش فاهم يا جدعــان !!!! :((

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mainz مشاهدة المشاركة

يا سيد نيفر ساى نفر بص فيه معارض فعلا بتعمل الكلام الى انتى شوفته او قرات عنه فى ملحق اخبار السيارات بالفعل او 99 فى الميه من المعارض بتعمل كده .
مثلا بتتدفع مقدم 9000 الاف والقسط متلا 650 كل شهر من ثمن العربيه باالظبط زى المثل الى عملته فى الحسبه بتاعتك والكلام صح وكلام ملحق السيارات صح بس بقى الكلام الى انت مش بتسمعه او اللى مابتقولوش مجله اخبار السيارات ان فرق السعر اللى فاضل ده بيندفع جمله واحده بعد 60 شهر او 72 شهر يعنى بيسمى حساب ما بعد نهايه العقد اللى هوا انت كاتبه بينك وبين المعرض ومده طبعا 60 شهر او 72 شهر
وبالتالى لو حضرتك بقى مدفعتش حساب ما بعد نهايه العقد ده فيه حلين الاول اما انت بترجع العربيه بتاعتك تانى للمعرض وتاخد عربيه نفس الموديل بتاع السنه الجديده طبعا وبدون مقدم بس بنفس القسط وبتجدد العقد تانى لحد 60 او 72 شهر وبعد كده بقى يعطيك المعرض فرصه جديده بعقد جديد بنفس القسط بعربيه طبعا زيرو بس لازم بردوه تدفع قيمه نهايه حساب العقد اللى بعد 72 شهر او 60 شهر ولو مدفعتش ترجع تانى نفس القصه من جديداو الحل التانى اما يحجز على العربيه وبيبقى طبعا العربيه بعد 60 شهر او 72 شهر للمعرض هو ده الحساب المتبقى وكله قانونى حسب العقد الموقع بين الطرفيين ptmnlo123per1147ptmnlo123 per1116ptmnlo123per1116pt mnlo123per1116الضرب فى الميت حرام حرام حرامممممممممممممممممممممم م
دى دوخــه يا استاذ ماينز ههههههههههه... بلاها عربية .. مش عاوزين هههههههههههههههههههه
قديم 13-06-2009, 05:49 PM
الصورة الرمزية Never Say Never
Never Say Never Never Say Never غير متواجد حالياً

Never Say Never is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_zarry2010 مشاهدة المشاركة

اخى العزيز
انا كنت زيك كده برضه من فتره قريبه وحسبتها زيك لقيت ان بعد ما ادفع المقدم والاقساط كمان مش هكمل 3/4 تمن العربيه
بس لما رحت المصريه للسيارات وسالت عرفت كل حاجه
واذا عرف السبب بطل العجب
اللى عرفته كالاتى
الموظفه اللى هناك قالتلى انى اختار حاجه من اتنين
ادفع اقل مقدم اللى هو 10% وفى الحاله دى هدفع كل شهر قسط غالى غير اللى فى الاعلان
اكبر منه 3 او 4 مرات
على الاقل 1000 جنيه فى الشهر
ده غير شوية رسوم وحاجات كده
الاختيار التانى انى ادفع اقل قسط بس كده لازم ادفع مقدم كبير حوالى 25 الف جنيه
وبرضه فيه رسوم ودمغات مش عارف بتاعت ايه
المهم انى كنت داخل المعرض فى طنطا وانا فرحان جدا
خرجت منه متعقد جدا جدا وبكلم نفسى
بس زى ما الاخوه قالو
ده مجرد كلام عشان يشدوك ويخلوك تسال وهناك بتتصدم
بس نصيحه لو عاوز تشترى عربيه ابعد عن المصريه للسيارات لو العربيه اللى هتجيبها موجوده فى معارض تانيه
عشان المصريه للسيارات بيسرقوك عينى عينك وكمان بيعملو حاجه زى حظر عشان متعرفش تسافر بعربيتك مسافات بعيده
دى كل المعلومات اللى عندى
لو حده عنده معلومات تانيه ياريت يفيدنا بيهاptmnlo123per1127
وهما فاكرين اللى بيعملوه دا صح ؟؟ وهيشد الناس ويخليهم يشتروا عربيات .. بالعكس الـ 1 يروح يتصدم هناك زى أنت ما بتقول .. وبكدا هيكون سمعة الشركة وحشـه .. ع شان يسرقوا الـ 1 عينى عينـك كدا ..
يالا ما علينــا .. انا قولت أقضيها مواصلات أحسن .. مالها يا جدعان زى الفـُل والله ههههههههههههههههههههههه
قديم 14-06-2009, 06:48 AM
الصورة الرمزية dr_zarry2010
dr_zarry2010 dr_zarry2010 غير متواجد حالياً

dr_zarry2010 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Never Say Never مشاهدة المشاركة

وهما فاكرين اللى بيعملوه دا صح ؟؟ وهيشد الناس ويخليهم يشتروا عربيات .. بالعكس الـ 1 يروح يتصدم هناك زى أنت ما بتقول .. وبكدا هيكون سمعة الشركة وحشـه .. ع شان يسرقوا الـ 1 عينى عينـك كدا ..
يالا ما علينــا .. انا قولت أقضيها مواصلات أحسن .. مالها يا جدعان زى الفـُل والله ههههههههههههههههههههههه
بالظبط كده
لو سالت اى حد عن المصريه للسيارات هيقولك ابعد عن الشر وغنيله
فعلا اقل ما يقال عنهم انهم حراميه
ده غير انهم بيعملو حظر على العربيه
يعنى لاتقدر تسافر بيها مسافات بعيده او تبيعها الا لما تدفع كل الاقساط كامله
انما لو حبيت تشترى عربيه فيه معارض تانيه كتير كويسه ومعاملتها كويسه جدا
عندك سمير ريان ده اشهر معرض فى مدينة نصر
وفيه معارض تانيه بس مش مشهوره اوى