العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 14-09-2011, 12:00 AM
maro007 maro007 غير متواجد حالياً

maro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to allmaro007 is a name known to all
افتراضي رد: تعبت من كتر التفكير والحيره وخايف اختار اختيار اندم عليه

نيسان صنى طبعاً و لو جديد نيو أكسنت أو رينو لوجان
قديم 15-09-2011, 11:30 PM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
Post رد: تعبت من كتر التفكير والحيره وخايف اختار اختيار اندم عليه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahiaashraf مشاهدة المشاركة

حضرتك قول عاوز عربيه فى حدود كام يمكن اساعدك
فى عربيه احسن من دول

AHLNW SHALN

انا ناوي في حاجه من حدود 60 ل 65 يعني اوبترا 2006 او 2007 او نيسان 2005 . 2006 .2007 والاولويه للي حالتها كويسه عامة وانا مش عارف ميال للاوبترا لاني حاسس اني شكلها افضل ده غير اني شكلها متغيرش في 2011 ولا 2012
قديم 15-09-2011, 11:36 PM
الصورة الرمزية Elsebily

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
Post رد: تعبت من كتر التفكير والحيره وخايف اختار اختيار اندم عليه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prime_prime97 مشاهدة المشاركة

دة على حسب اختيارك و ميولك و انا برشحلك نيسان صنى او لوجان و على فكرة الى قالك مافيش مقارنة مابين اليبانى و الكورى طبعا كلامة صح اليبانى قطع غيار اغلى بس افضل و معمرة و على فكرة الوجان بردة جميلة جدا و فيها امكانيات كويسة جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crazy romio مشاهدة المشاركة

خليك فى اللوجان واسعة من جوا وعفشتها جميلة ومافيش فيها عيوب كتيير ومتعتبرش عيوب وتكييف جميل وخامة العربية رائعة لو محبيتش اللوجان خليك فى الاوبترا بس ابعد عن النيسان الصنى المستعمل لانها مستعملة ثانيا ضيقة من جوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jamil مشاهدة المشاركة

خليك في النيسان ولو اتوماتيك يبقي احسنلك بلاش الاوبترا هتحس انها بتقدم وتتبهدل بسرعة حتي بالاستخدام الحنين وعن تجربة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

الزيـــــــــــرو طبعا حتى لو هاتخسر عشرة مش خمسه . وقت البيع يعدلها ربنا .
انا مريت بنفس التجربـــه بعد بيع السيفيا وكنت فى حالة انعدام وزن من ناحيه الاختيار وكانت الصنى والاوبترا المستعمل من السيارات المرشحه وكذلك سيراتوا والنترا الاشكال القديمه . ولكننى فضلت الزيرو ولم ارضى بأن ادفع حوالى 75 ألف جنيه فى مستعمل . واتخذت قرارى وانتهت الحيرة بشراء الزيرو الجميله جدا الـ BYD - F3 . قيمه اعلى بكتير جدا من ثمنها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maro007 مشاهدة المشاركة

نيسان صنى طبعاً و لو جديد نيو أكسنت أو رينو لوجان
مش عارف انا حاسس اني الاراء كلها مختلفه عن بعضها ومفيش قانون ثابت بيحكم الموضوع طيب وفيه عربيات جديده خالص بصراحه انا احترت اكتر وبجد انا اهم حاجه عندي في العربيه اني اركبها وتكون مريحاني مش علي طول اعطال وتكاليف صيانه عاليه وانا طول الفتره عمال اسمع كلام من هنا وهنا بس اللي عاوز اعرفه اني لما بروح قسم شيفروليه اوبترا الاقي الناس مبسوطه من العربيه والمشاكل اغلبها بسيطه بس الغريب اني بلاقي ناس بتكرهها ومش محبذاها مش عارف ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 16-09-2011, 02:16 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

و الله مش عارف اقولك ايه بعد تضارب الاراء

بصراحه الاوبترا 2007 فيها شويه مشاكل بس انا مش عارفها دلوقتى
بس انا سمعت من ملاكها بيشتكوا منها

بص لو عاوز زيرو انا هقولك راى

الاسبيرانزا a516 موديل 2012 الجديده
اللى هى بالدركسيون الجديد

العربيه بقت خاليا من العيوب و الله
غيروا خامات التابلوه
صلحوا مشاكل الفتيس و التقفيل

روح المعرض و اتفرج عليها يمكن هى دى اللى تعجبك

و كل اللى هيقولك ابعد عن الصينى و العربيه دى بالذات و حشه اعرف ان اللى بيتكلم عربيت اقل من موديل 2011
تحياتى

قديم 17-09-2011, 08:30 AM
الصورة الرمزية Elsebily

مش عارف بس هي العربيه دي نزلت اصلا ولا ثم يعني انا شايف اني موضوع الصيني ده عامة شايف اني فيه مجازفة ومغامرة طيب هو بس اللي عاوز افهمه هي ليه الناس مش عاجبها الاوبترا