العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 29-09-2010, 03:40 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
رأى رد: المطبات خربت بيتي ساعدوني ارجوكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido_4up مشاهدة المشاركة

لو مش مشكله الشكل عندك هات 504 هتكون حالتها ممتازه والعربيه دى بجد اقوى عفشه عربيه فيكى يا مصر

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا بقه رأيى لو هتجيب بيجو , ممكن تجيبلك بيجو 505 موديل أعلى من 1985 , اللى هى الطيارة و دى بتبقى مكيفة و باور و كاملة من كله و عربية محترمة .

أنا من المنصورة و ساكن فى مساكن الجامعة و فى عربية بيجو 505 مو 1989 بتاع أستاد دكتور فى كلية الحقوق اسمه الدكتور / محسن البيه , كان جيبها معاه من الكويت سنة 1989 , أيام الغزو و ماشاء الله , لسه فابريكة برة و جوة و بحالة بلدها فعلا لأنه أكبر مشوار بيعمله, من مساكن الجامعة لحد كلية الحقوق , دهابا و عودة , يعنى بتاع 3 كم فى اليوم و خلاص و دى لو أنا بفكر أجيب بيجو طيارة هفضل وراه لحد ماشتريها منه , لأنها عربية لقطة فعلا , هو جايب لأولاده عربيات رينو و دايو نوبيرا و كده , بس مابيسيبش حد من ولاده يمد ايده عالبيجو خااااااااااااااااالص .

أنا بنصحك , لو بتفكر فى البيجو , هات ال505 الطيارة , بس هات واحدة حالتها ممتازة و لقطة, بس أنا برضه شايف أن المرسيدس المعدل أحسن منها .

MERCEDES S430

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم
قديم 29-09-2010, 04:08 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of
افتراضي رد: المطبات خربت بيتي ساعدوني ارجوكم

من الافضل التمهل وانتظر قليلا واشترى جديد ولو بالقسط لأن المستعمل مشكله كتير اللى بيبيع بيترك العربية خربانه واه لو اشتريت من تاخر يبقى ربنا يسترها