العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 29-10-2012, 03:41 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد لله فرامل اللانوس راحت وانا على السريع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

بص مينفعش تمشى بالعربية على كده خاصة لو مشاوير بالكتير تاخدها عند عفشجى او ميكانيكى

اولاً لازم تحل العجل علشان تبص كويس على تخانة التيل وحالة السكاكين والطنابير وماستر العجل

وبعدين شيك على الماستر العمومى ويستحسن تغير الزيت بتاع الفرامل خالص وتاخد هواء وترجع تجرب

موضوع ملو التيل ده ياريت متعملوش تانى لانه مش عملى ولا قدر الله ممكن يتسبب فى كوارث والتيل (الجولد) مش غالى وبيعيش

موضوع ان الدواسة تنزل خالص ده يخوف لان لو المشكلة فى تيل متعملش كده اللى يعمل كده مشكلة فى الماستر فلازم تبص عليه كمان

وان شاء الله خير
مظبوط جدا الكلام ده
قديم 29-10-2012, 03:16 PM
shur3000 shur3000 غير متواجد حالياً

shur3000 has a spectacular aura aboutshur3000 has a spectacular aura about

انا ناوى اوديها للعفشجى فعلا بس انا كنت عايز اعرف على اسعار التيل ورا وقدام وكمان الماستر والطنابير وكمان الانواع
قديم 29-10-2012, 08:49 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

روابط لموضوعات عن اسعار قطع غيار الانوس

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=2674

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=46914

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 31-10-2012, 10:08 AM
shur3000 shur3000 غير متواجد حالياً

shur3000 has a spectacular aura aboutshur3000 has a spectacular aura about

رحت للعفشجى امبارح (واحنا فى المنصورة العفشجى هو اللى بيشتغل فى الفرامل مش الميكانيكى) المهم طلع جرب العربية وفركها وكان بيمشى على 100 ويضرب فرامل والعربية كانت بتقف تمام المهم خليتة يحل الاربع عجلات قدام مفيش حاجة التيل والطنابير كويسين بس لقيت كوتشات الكبالن مقطعين على الرغم انى لسة مغيرهم من 5 اشهر وخدت من عندة كوتشين استيراد الواحد ب40 المهم. فك ورا لقيت وسواد وهباب المهم نظف بالبنزين وقالى ان خزن الفرامل باظت والسبب انى مشيت وفرامل اليد مرفوعة المهم دة اساسا ماحصلش. المهم جيبت خزنتين ب 65ج (صينى ومالقيش غيرهم وزودت الزيت والحمد لله الامور تمام والراجل خد من 60ج مصنعية فى الخزنتين وتغير الكوتشات بتاعة الكبالن. ربنا يسترها بس هل ممكن خزنة الفرامل تعمل هروب الفرامل دة ولا اية
قديم 31-10-2012, 11:01 AM
zema zema غير متواجد حالياً

zema will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shur3000 مشاهدة المشاركة

رحت للعفشجى امبارح (واحنا فى المنصورة العفشجى هو اللى بيشتغل فى الفرامل مش الميكانيكى) المهم طلع جرب العربية وفركها وكان بيمشى على 100 ويضرب فرامل والعربية كانت بتقف تمام المهم خليتة يحل الاربع عجلات قدام مفيش حاجة التيل والطنابير كويسين بس لقيت كوتشات الكبالن مقطعين على الرغم انى لسة مغيرهم من 5 اشهر وخدت من عندة كوتشين استيراد الواحد ب40 المهم. فك ورا لقيت وسواد وهباب المهم نظف بالبنزين وقالى ان خزن الفرامل باظت والسبب انى مشيت وفرامل اليد مرفوعة المهم دة اساسا ماحصلش. المهم جيبت خزنتين ب 65ج (صينى ومالقيش غيرهم وزودت الزيت والحمد لله الامور تمام والراجل خد من 60ج مصنعية فى الخزنتين وتغير الكوتشات بتاعة الكبالن. ربنا يسترها بس هل ممكن خزنة الفرامل تعمل هروب الفرامل دة ولا اية
طبعااااااا ممكن خزنة الفرامل تعمل كده و نص و عن تجربة كانت بتحصل معايا في عربيتي القديمه
الدواسة تسيب للاخر خالص و مفيش فرامل و بعدها بشويه تمسك عادي و اتحلت المشكلة بتغيير الخزنة فعلا