العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 25-02-2010, 08:46 PM
alraues
Guest

افتراضي رد: محتاره و مش عارفه اعمل ايه ؟

لو انا مكانك و مع المبلغ دا حفكر بالشكل التالى
انا محتاج سياره
قويه
جذابه
رفاهيه
امان
امكانيات
ممكن تكون سكودا
و قطع الغيار مش مشكله حلقيها حلقيها
و سعرها مش مشكله ما انا حأمن عليها
و ان شاء الله تهتدى الى الصالح
قديم 25-02-2010, 08:56 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

انا مش فاهم حضرتك عايزة تشترى عربية فى حدود وامكانيات السيراتو او الكروز بمبلغ اكتر مثلا زى الجيتا والجولف ايه معنى 180000 جنية دى على اى حال سيدتى العزيزة السيارتان من نفس الفئة وكوريتان اى تنتمى لنفس بلد المنشا والعملية اى انتى منهما تفضلى ربما يغلب عليكى مساله التصميم الخارجى او الداخلى وهو امر يؤخذ فى الاعتبار السيارتان متقاربتان تقريبا فى جميع الامور الا ان قيادتهما مختلفة فلو لك خبرة بطريقة قيادة السيارات الكيا على المدرسة اليابانية قيادتها والشعور بها والدايو او تسوق فى بعض البلدان كمصر تحت شيفرولية على المدرسة الاوروبية والسيارتان جيدتان الصنع واداءهما متقارب واعتقد ان الامر يرجع لاى تصميم واسلوب تفضلين واختيار موفق جيد بأذن الله تعالى ولك منى فائق الشكر والاحترام
قديم 25-02-2010, 08:59 PM
الصورة الرمزية mostafa2000
mostafa2000 mostafa2000 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استشاري وصاحب مكتب هندسي
هواياتي: القراءة وتنس الطاولة والسيارات

mostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond repute

المبلغ اللي مع حضرتك دة يجيب لك حاجات كتير محترمة
جيتا و اوكتافيا وحاجات كتير
حاولي تعملي جولة في المعارض وانتي تعرفي الفروق

قديم 25-02-2010, 09:05 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

ملاحظة لان البعض نصحوك بالجيتا طبعا لو كنت مكانك لاخترت سيارة بنفس مواصفات الجيتا وبسعر اقل وهذا ما يعرف بالقيمة اى انتكون السيارة ذات مستوى جيد ومواصفات بسعر مقبول هذة هى القيمة واعادة بيعها سهلة وما من سبب يدعونى بشراء سيارة باهظة الثمن فى جين يمكننى شراء سيارة واستثمار ما تبقى لى من مال باى وسيله اخرى اى سيدتى يمكنك ان تبتاعى الجيتا والشعور بالسعادة ام يمكنك ابتياع الكروز او السيراتو والشعور بسعادة كبيره ورضا بما تبقى لك من مال ؟! وعلى كل الاحوال الجيتا هى اسم ولكن اداءها ربما ان لم يمكن بالتأكيد يتساوى مع هاتان الكوريتان اللتان جمعتا الاداء الجيد والشكل الباهر من اطرافة ولك منى فائق الشكر وااحترام
قديم 28-02-2010, 01:33 AM
ايمان شريف ايمان شريف غير متواجد حالياً

ايمان شريف is on a distinguished road

شكرا لردودكم الجميله