العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 03-06-2010, 12:58 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مزدا 3 ولا لانسر عوزكم تفكرو معايا

يابنى روح ذاكر
انا عارف انك من عشاق الانسر
ولو فكرت فى 1600 بالفتيس الجديد ( ستريبترونك ) هتلاقى فيها كل طلباتك
قديم 03-06-2010, 01:38 PM
miroseba miroseba غير متواجد حالياً

miroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud of

سيبك من الاوكتافيا ولانسر والمازدا والكلام الفارغ ده والله انت لو جبت السوبارو مش هيبقى ليك حل وعربيه تعمل كل النتا عاوزه بس اعرف انتا التحكم فيها وشكلها تحفه وادائها جبار وكفايه انها عربيه سباق بس ماتورها 1500 سى سى

شوفه شكلى هخليك تشتريها بعد ما تخلص الفيديو بس انتا متعرفش تعمل عشر الى عملوا الواد هههههههه

التعديل الأخير تم بواسطة miroseba ; 03-06-2010 الساعة 02:10 PM
قديم 03-06-2010, 02:01 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اولا مافيش لانسر 1600 مانيوال علي حد علمي
ثانيا المازدا مش تقنيه الماني ولا حاجه
المازدا 3 و الفولفو اس 40 و الفورد فوكاس مبنيين علي قاعده عجلات واحده
و التلات عربيات لا يوجد صله بينهم و بين التقنيه الالمانيه من قريب او بعيد.
بالنسبه لاختياراتك خليك في عربيه تعرف تبيعها و تشتريها لانك من النوع اللي مش بيحب يحتفظ بعربيه لمده طويله
غير كده لو علي التخميس و كده مافيش اي عربيه فعلا تستحمل زي ما لاكي باشا بيقول
علشان تركب عربيه تستحمل الكلام دا يبقي في الفئه العائليه الكبيره
زي الكامري و الالتيما و العربيات دي.

حـازم خـضـر

قديم 03-06-2010, 02:03 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

أنا في واحد جاري عارض عربية سيات موديل 81 للبيع، بس عربية طلقة، متسقط ليها موتور 127، ولسة عامل عمرة صارفة عليه ييجي بالصلاة على النبي كدة 1000 جنيه، ومركب بربريز جديد بس العيال كسروه، عشان بيركنها في الشارع، هي بس عايزة شوية سمكرة وعايزة فرش، وعايزة دهان، وعايزة جنوت، يعني وشوية حاجات بسيطة كدة، لو موافق أخلص ليك فيها، يعني ممكن كدة نخلص على ثلاثة ونص، قلت إيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبصراحة أنا مش عارف هي سيات ولا فيات 126، هي عربية كدة في الحجم أصغر من التوكتوك، باب واحد بيتقفل برزة وقفل، آه والله برزة وقفل، وبرده الشنطة والكبوت ليهم رزة وقفل، يعني حاجة أمان على الآخر، لا تقولي مرسيدس ولا كامري ولا بي أم.
وأظن دي بق تخميس وتسديس وإلا حضرتك عايزة مش هتقول لأ، عربية تولع الأسفلت، فكر كدة ورد علي؟؟؟
قديم 03-06-2010, 02:14 PM
miroseba miroseba غير متواجد حالياً

miroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

أنا في واحد جاري عارض عربية سيات موديل 81 للبيع، بس عربية طلقة، متسقط ليها موتور 127، ولسة عامل عمرة صارفة عليه ييجي بالصلاة على النبي كدة 1000 جنيه، ومركب بربريز جديد بس العيال كسروه، عشان بيركنها في الشارع، هي بس عايزة شوية سمكرة وعايزة فرش، وعايزة دهان، وعايزة جنوت، يعني وشوية حاجات بسيطة كدة، لو موافق أخلص ليك فيها، يعني ممكن كدة نخلص على ثلاثة ونص، قلت إيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبصراحة أنا مش عارف هي سيات ولا فيات 126، هي عربية كدة في الحجم أصغر من التوكتوك، باب واحد بيتقفل برزة وقفل، آه والله برزة وقفل، وبرده الشنطة والكبوت ليهم رزة وقفل، يعني حاجة أمان على الآخر، لا تقولي مرسيدس ولا كامري ولا بي أم.
وأظن دي بق تخميس وتسديس وإلا حضرتك عايزة مش هتقول لأ، عربية تولع الأسفلت، فكر كدة ورد علي؟؟؟
عندك حق عربيه تستاهل فعلا السعر ده وتخمس وتجرى وتجيب 220 وبصراحه تستاهل انو صرف عليها 1000 تمن فانوس الاشاره بتاع المازدا وبصراحه حرام العربيه تباع بتمن اكصدام الميتسوبيشى متزعلش انا بهزر