العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 21-11-2011, 07:45 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظره على الأحداث

قديم 21-11-2011, 07:47 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مادا مشاهدة المشاركة

هاهاهاها : ROFL_C~118::R OFL_C~118: وضاعت مصر يا ولدى ادى الثوار اللى احنا ماشين واهم غرقوا البلد وغرقونا معاهم
كويس اني عرفت اخليك تضحك

بس يا ريت توضح ما المضحك علشان الباقيين يضحكوا معاك

لان الضحك من غير سبب ...
قديم 21-11-2011, 07:47 PM
الصورة الرمزية Moh.Osama
Moh.Osama Moh.Osama غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب فى كلية الادارة والاقتصاد بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا

Moh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

لان وقتها المجلس انقذ الموقف وطبيعي ان الشعب والجيش ايد واحده وان كنا نري الان بعض التلاكؤ في محاكمه النظام السابق الا اننا يجب ان نلتزم كشعب مع الجيش ....
لو عند حضرتك تصور لو كانت الثوره اسقطت الدوله بكل منشاتها ؟؟؟ كان الوضع دلوقتي كان هيبقي عامل ازاي.؟؟؟؟
اعتقد انها كانت هتبقي غابه..
هو انا ليه حاسس ان احنا اول ناس تعمل ثورة منشوف خلق الله اللى عملوا ثوارات قبل كده عملوا ايه ونعمل زيهم او نوصل لحاجه تنسبنا وبعدين ليه محدش عندوا استعداد يضحى شويه علشان الحال يتصلح بعد كده ازاى تبقى ثورة بدون خسائر

قديم 21-11-2011, 07:50 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

زمان كنا بنقول الثوره مازالت قائمه
دلوقتي بنقول الثوره بتتعاد تاني من اول وجديد

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 21-11-2011, 08:38 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

عاوز اقول تلات حاجات : انا مع راي الدكتور كمال في ان فيه ناس مستفيده من الفوضى وهدفهم دمار العملية السياسيه والانتخابات لانهم ضمنوا لنفسهم الفشل الذريع وكمان فيه منهم محاوله لاسقاط الدوله ومش في التحرير بس ده كمان فيه هجوم على مديريات الامن في الاسكندريه والدقهليه وبورسعيد وقنا واسيوط والمنيا ده غير الاصرار على الهجوم على وزارة الداخلية ولكن دول قله من المتواجدين في التحرير ومش كل المتواجدين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

شكرا لكل الأخوه الأفاضل المشاركين فى الموضوع ...وإن كنت أختلف مع بعضهم وأتفق مع البعض الأخر إلا أنهن جميعا لهم منى كل إحترام وتقدير .
وإن كنت أرى أنه فى هذه الفتره الحساسه كان يجب أن نعبئ الشعب ونوجهه لصالح العمليه الإنتخابيه لكى يختار الشعب مرشحيه ومن يمثلونه ومن يتحدثون بإسمه بدلا من أن نعبئه فى مظاهرات ومواجهات وإعتصامات لاطائل من ورائها إلا تخريب ماتبقى من البلد ......لكن من يسمون أنفسهم ب ألإئتلافات والتيارات والحركات والنشطاء لايريدون للعمليه الإنتخابيه أن تتم ويختار الشعب من يمثله ويتحدث بإسمه لأنهم يزعمون ليل نهار أنهم يتحدثون بإسم الشعب وهم يعرفون تماما أن الشعب بريئ منهم ....وفى هذه الحاله لن تكون لهم أى صفه ولا لازمه فأرادوا أن يهدوا المعبد على من فيه ....وهذا مايحدث الأن .
السؤال ده انا وقفت قدامه كتير بدون اجابه وبكده فعلا فيه في التحرير مجموعه من الناس المحترمه اللي هدفها التصدي للظلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Moh.Osama مشاهدة المشاركة

لكل اللي بيخون الثوار وبيقول انهم بلطجية وعملاء للخارج وبياخدوا تمويل و بيقول عليهم خربتوا البلد
قولي تاخد كام وتقف امام الرصاص.. ؟؟؟
تاخد كام وتفقد بصرك.. ؟؟؟
تاخد كام وتصاب بعاهة مستديمة.. ؟؟
تاخد كام وتموت..؟؟**

عايز حد يجاوب على الاسئلة ديه

ممكن يكونوا مش شايفين الصوره كامله لانهم في قلب الموقع وبيتعرضوا للعنف ف ما فيش قدامهم غير الدفاع ودول اكيد مش في نفس صف الفوضويين وعشان كده مش لازم نعمم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

د/ كمال ،،

أنا شخصيا مقتنع بوجهة نظرك

مليوينة الجمعة مكنشي ليها اي ثلاثين لازمة قبل الإنتخابات ب 10 ايام

الإعتصام مالهوش اي لازمة

بس نعمل أيه ؟؟

مأنتا يا مجلس يا عسكري يا كبير يا عاقل ،،

عماال تضرب زي الطور اللي دخل في غيط برسيم

و معلهشي إحنا مش خرفان
وانا مع الرأي ده مكانش فيه لازمه لاي مظاهرات قبل الانتخابات وخصوصا اننا عارفيين ان فيه طرفين بيتلككوا مش طرف واحد المجلس والفوضويين
كده انا قلتلكم حاجه واحده من التلات حاجات اللي كنت عاوز اقولهم