العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 31-10-2012, 01:06 AM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

حاجات ال فيات القديم خلاص شطبت عندي في الشرقية بعد ما كان هناك اكتر من محل او تاجر بقوا دلوقت اتنين بالعدد واحد شاكك انه شغال في تقطيع من عربيات الاحلال
و واحد تاني عنده بلاستيكات وفيبر وفوانيس وشبك و حاجات نوادر و بيبيع باسعار فلكية
كمثال فوانيس ال 131 الامامية المربعه الواحد ب 500 جنيه و الشاسية ب 130 جنيه ( جديد بالكرتونه )
فوانيس ال 131 الخلفية المربعه الواحد ب 400 جنيه ( جديد بالكرتونه )

العدادات مش بتطلع الا بالتابلوة لاي عربيه
الراجل ده عقدني

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 31-10-2012, 02:16 AM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

انا بقى النهارده
كنت هتجنن
العربيه اكلت منى صفيحه بنزين فى مشوار 10 كيلو بمعدل 2 لتر للكيلو
والشكمان كان زى الفل طبعا مهبب بس ايه ؟؟! طبقات
روحت لبتاع الكربراتيرات قولته الشغل دا مينفعش العربيه تبقى متفوله امبارح مسافه ما امشى 10 كيلو امون صفيحه المهم انا شديت شويه عليه وفك الكربراتير وبعد فحص وتمحيص وتدوير اكتشف ان ابرة البنزين معلقه يعنى العربيه بتغرف بنزين بالعبيييييييييط طول ما هى دايره المهم فكها لقينا الابره حواليها وساخه التنك الصدا والرمل الناعم دا
قالى انت تفك الخراطيم عند واحد بتاع كاوتش من عند الرداخ والتانك وتديهم نفخه تمام وتغير الفلتر اللى راكب يوم الاحد اللى فات وتركب كمان فلتر بعد الرداخ طبعا تركيب فلتر للرداخ دا لو مجبتش فلتر حديد زى دا
مش هركب البلاسيتك دا عشان الحراره وممكن ما يسعفش الكربراتير ويخنق العربيه
ومن ناحيه المساحات
كنت النهارده فى قلب الوكاله عندنا فى طنطا
ولقيت يا معلم حاجات تحفه بامانه ربنا احتمال اعملها
فرش ابواب2000 فبريقه 600 جنيه بدون المقابض هركبه بأذن الله
تابلوه 132 2000 فبريقه بالعدادات نسيت اسأل على تمنه لكن هركبه برضه بس هديله اللى عندى وادفع فرق 100 او 150 جنيه لو اكتر مش هغير
فبر الدركسيون لاى عربيه موجود وخصوصا الفيات
طارات الدركسيون زيرو برضه موجوده
شبكه 132 النيكل بالاربع فوانيس زيرو بتوع الفبريقه 600 جنيه
انا بأذن الله هاخد واحد حبيبى وانزل اعمل مقايسه يوم الجمعه ان شاء الله
واللى عاوز حاجه معينه يكلمنى وانا هظبط واشوف
طيب ابقى قولنا ايه الاخبار
ومتنساش تسأل على حاجه ال 2000 كلها
طارة الدركسيون
و مش عايزك تسيب حاجة غير لما تسأل عليها هاتلينا ال قائمة اسعار لو تعرف او اخطفه شخصيا ده لو على كلامك يبقى فى الجون

:joy 23:
قديم 31-10-2012, 02:17 AM
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

حاجات ال فيات القديم خلاص شطبت عندي في الشرقية بعد ما كان هناك اكتر من محل او تاجر بقوا دلوقت اتنين بالعدد واحد شاكك انه شغال في تقطيع من عربيات الاحلال
و واحد تاني عنده بلاستيكات وفيبر وفوانيس وشبك و حاجات نوادر و بيبيع باسعار فلكية
كمثال فوانيس ال 131 الامامية المربعه الواحد ب 500 جنيه و الشاسية ب 130 جنيه ( جديد بالكرتونه )
فوانيس ال 131 الخلفية المربعه الواحد ب 400 جنيه ( جديد بالكرتونه )

العدادات مش بتطلع الا بالتابلوة لاي عربيه
الراجل ده عقدني
اسعار غريبة فعلا ربنا يعينك

قديم 31-10-2012, 02:24 AM
الصورة الرمزية ابو الفضل
ابو الفضل ابو الفضل غير متواجد حالياً
من انا؟: مش عارف
التخصص العملى: محامى
هواياتي: كره القدم

ابو الفضل has a spectacular aura aboutابو الفضل has a spectacular aura aboutابو الفضل has a spectacular aura about

نفسى ربنا يكرمنى ب 132 2000 بحاله الفابريكه عشان بعشقها ولى معاها ذكريات جميله اوووووووووووى
بس كنت عاوز اعرف فى 32 موديل التمنينات؟
قديم 31-10-2012, 02:49 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو الفضل مشاهدة المشاركة

نفسى ربنا يكرمنى ب 132 2000 بحاله الفابريكه عشان بعشقها ولى معاها ذكريات جميله اوووووووووووى
بس كنت عاوز اعرف فى 32 موديل التمنينات؟
ان شاء الله تلائى العربية اللى نفسك فيها
واخر موديل ليها على ما اعتقد 1981 بس موديل 81 ده سيات مش فيات

الكلمات الدليلية
132, fiat