العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 05-11-2010, 02:27 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

يبقى كدة نقدر نقول ان الكمبيوتر بتاع عم خالد راح فى داهية
الله يرحمه كان راجل طيب قبل ما يستولي عليه ابو دنيا

بطل ياعم خالد المرة الجاية حيصلطو عليك فيروس يكلبش فيك انت
هو اصلا مش ناقص عنده فيروس في معدته قالب الدنيا من شهر رمضان اللي فات وكل شوية يتسهوك ويعمل فيها تعبان وينام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

والله يا ابني لساني دلدل معاه علشان اخد منه الهارد اعمله سكان عندي وهو مش مقتنع وبيقولي هفرمت عمال اقوله الفيروس ده مبيتشالش بالفورمات مش مصدقني انا خلاص لساني نشف معاه
بيتقسم تاني يشيل كل حاجة عليه انت خطواتك صح لكن المشكلة في الناس اللي بتعمل اي حاجة في البطيخ

ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه

ماشي يا عم خالد علي العموم انتا مش هترتاح الا لما تلاقي نفسك بين اربع حيطان عند حبيبنا ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم هههههههههههههههههههه

لا ياعم ربنا يسترها عليه الارجل عاوز يتجوز تاني وبعدين لو راح هناك لازم نروح معاه يعني هنسيبه لوحده هناك يعني لازم نروح نسليه ونسمع حكاوية هناك لكن يا خوفي لحسن يعمل انقلاب عندهم اسمهم ايه دول هنا

هووووووووووووووووس لحسن حد يسمع

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 05-11-2010, 02:30 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

وحشتوني يا رجالة ووحشتني الرخامة عليكم ومنكم
يا عمرو يا فضيحة بلاش تسيحلي قدام الناس وتعرف ان كان فيه مشروع بيجو وفشل
الحمد لله انا كويس لكن كان فيه شوية ظروف ملعبكة معايا شوية منها الهارد بتاعي قرب يحصل هارد عم خالد
ربنا يسامحك يا ابو عمر جرجرتنا وراك للسياسية وادي اخرتها

اما عن مشروع البيجو فده توقف لاسباب ماليه طبعا لان الوالد قرر انه ياخد مكافأة المعاش على القرشين اللي متحوشين تحت البلاطة وقرر انه يبني بيت لينا في البلد على الرغم من عدم نزولنا كثيرا لكن نقول ايه بقى حكم القوي
( القوي بمكانته مش بصحته علشان ابو دنيا واخد كل حاجة بالحجم والصحة وصينية البيتزا ال 60 سم بتاعته شكلها كانت صينية القلل بتاعتهم وقلبها صينية بيتزا)

شاكر لكل من سأل لو انهم منتبهوش اصلا غير لما دكتور محمد اخد باله
علشان تعرفوا اني ليا تأثير قوي في الموضوع مش تقولولي ابو دنيا وابو نسمة
بس للحق عمووره سال عليا بس جه يبعت رسالة على الخاص بعتها على سجل الزوار شكله كان نايم لسه او لولا منغصه عليه عيشته

اهلا بزعيم المراجيحي الاول حرام عليك الخسارة اللي انتا مسببهالنا من ورا غيابك ده هناكل عيش منين مش عارفين نشغل المراجيح من غيرك يا معلم

وبعدين جيبت سيرة كل الناس اللي سائلو عليك ومجبتش سيرتي انا اللي كلفت نفسي واتصلت بيك مرتين امبارح وانتا خايف ترد عليا لحسن المكالمه تتعكس عليك ولا حاجه
قديم 05-11-2010, 02:33 PM
الصورة الرمزية sad-bird

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

مبلاش انتا يا عم احمد يا فلنتينو هههههههههههههههههههههه خليك بس في الهوت ميل نمره واحد اللي اخره يستقبل كلام بس ههههههههههههههه

ماهو مش مصدق علي العموم متقلقش يا عم خالد انتا لما تتفيرس هجيبك عندي اعمل اسكان من علي الجهاز ومتقلقش هههههههههههههههههه
ياعم روح انت جهازك اصلا متلصم بالعافية ويدوب بيعرف يقوم
اوصل يا بني المول هاتلك ححته لاب حوووونين على قدك كده ينفعك وانت راكب فيفي حتى

مبلاش اتكلم ماهوة كان شغال زى الفل قبل ما تبوظهولى

ايه ده هيا اديه طالتك انت كمان
اخص على كده
بص بقى لازم تاخد حقك
من افسد شيء فعليه اصلاحه عليك وعلى جهاز حماية المستهلك وتقولهم ده نصب عليا وغشني وانا عاوز حقي

اشرب يا ابو دنيا ده انت حبيبي من ايام الجيزة

ههههههههههههههههههههههههه ههه

انا عمري شوفت جهازك ولا شوفت بيتك ده يا مفتري والله ده انا هوريك الويل بكره

بس اما تجيلي بس

يا خلتي ارحميني شوية وبعدين ان شاء الله المشكله هتتحل النهارده وبطل انتا بس نق فيها وهيه تمشي وبعدين مش تقول لصحبك يبطل شقاوه شوية مع الحكومه
ماشي يا خالتي
فين المغااااااااااااااااات ياعم النصاب
ضحكت عليا مااااااااااااااشي

يا حبيبي انا قلتله ميت مرة خف من السياسة مش عاوز يسمع الكلام اعمله ايه بقى

اهلا بزعيم المراجيحي الاول حرام عليك الخسارة اللي انتا مسببهالنا من ورا غيابك ده هناكل عيش منين مش عارفين نشغل المراجيح من غيرك يا معلم
عيب عليك يا ابو دنيا انا سايب ورايا اسوووووود
اي نعم حازم خضر افترا عليهم لكن برضة اسود لسه مبقوش قطط
وبعدين بدل ما تقعد تتمرجح انت وهو قولوا حاجة تنفع
تجربتك مع فيفي
تجربتك مع ال 128
اخبار المنيا والبلد
الشغل والادارة المانعة اي بنت تدخل فيها هههههه

وبعدين جيبت سيرة كل الناس اللي سائلو عليك ومجبتش سيرتي انا اللي كلفت نفسي واتصلت بيك مرتين امبارح وانتا خايف ترد عليا لحسن المكالمه تتعكس عليك ولا حاجه
هو انا مش قلت ابو دنيا دلوقتي والا انت تطلع مين هنا

وبعدين انت ما فكرتش تسأل ولا تتصل غير بعد دكتور محمد ما سأل وعمرو بعتلي
وبعدين يا سيدي حقك عليا وادي مريم ابوسها

من باب العلم بالشيء
التليفون مش معايا ومش لاقيه وبما اني مش بحتاجه كتير فمهتمش ادور عليه وبالتالي مش عارف انت اتصلت ولا متصلتش
ههههههههههه

حرام كده بقى
صفحة 229 دي كانت بعد العيد الصغير لسه هنعملها النهاردة تاني واحنا داخلين على العيد الكبير
منك لله ياللي في بالي
ربنا يفرحني فيك واشوفك عريس في الكوشة واقف انا وابو دنيا وابو نسمة نعمل فيك مقالب ومراجيح والذي منه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 مشاهدة المشاركة

اهلا بكم بعد الفاصل
معلش النت والحرارة كانوا فاصلين بالإضافة الى العربية قرفانى اليومين دول

حمد الله على السلامة يا باشا نورت الموضوع من جديد معلش بقى كنت بخلص الردود كلها علشان افضالك لوحدك

الموتور بيسرب زيت وانا ماشى وبالتالى مستوى الزيت بيقل وطبعا لما قلت اعرف سبب التسيرب كان جوان وش السلندر ضرب وطبعا الميكانيكى ساب التسريب ومسك وش السلندر وبعد محاولات وتصليحات وتغيير جوانات ( جمع جوان) الأستاذ الميكانيكى قالى انه بعد الفحص والمحص تبين ان فلتر الزيت هو اللى كان بيسرب وعلى الفور تم تغييره (الهاء تعود على الفلتر ) وغيار زيت جديد
ولكن يا فرحة ما تمت التسريب لسه شغال وبعد الرجوع للأستاذ الميكانيكى مرة اخرى قالى انه اويل سيل الكرنك هو اللى مسرب وتم بالفعل تغيير الأويل سيل اول امس
بس بينى وبينكم انا حاسس انه حاجه تانية اللى بتسرب ربنا يستر
على العموم انا كل يوم بكشف على مستوى الزيت والناقص بزوده
راجع لكم تانى ان شاء الله
بيني وبينك انا حاسس ان الميكانيكيهو اللي ايده بتسرب في الشغل دور على واحد تاني لان العيب واحد وكل يوم يطلع بحاجة من غير ما يفحص ويعرف المشكلة فين بالضبط
وبعدين هو شكله لقاك زبون لقطة قال اتسلي عليه شوية اقلبه في كام بريزة وبعدين ابقى اظبلطه الشغل

الف سلامة على العربية وربنا يهديلك ميكانيكي كويس يظبطهالك

مطروح وأيامها

اهلا بكم من جديد
الطبيب لما بيتخرج بعد عناء ستة سنوات دراسة منهم ثلاث سنوات متواصلة بالإضافة الى سنة الامتياز لازم يقضى فترة تسمى التكليف
والتكليف ده بيتم فى وحدات الرعاية الصحية الأساسية ( الوحدات الصحية يعنى ) وعلى حظى كان تكليفى فى محافظة مطروح
انا اول ما عرفت كده قلت لازم اعمل تظلم فى وزارة الصحة لعل وعسى يجيبونى الدقهلية بس المسئول المحترم يقول لك استلم الشغل الأول وبعدين اتظلم , هو ده معقول يا عالم يعنى بعد ما الواحد يستلم الشغل ويتوزع ويشوف القرف كله امال هو بيتظلم ليه ما هو علشان ميروحش , يقوم يروح برجليه يستلم
المهم انا عملت بنصيحة الأستاذ المسئول وقلت آخد شنطتى ويلا بينا على مطروح
وكان فيه تلاته من زملائى هيتكلفوا فى مطروح واتفقنا مع بعضينا اننا نسافر يوم الجمعه 28/4/2000 , وبالفعل اتجمعنا فى موقف عربيات الأسكندرية فى ميدان ام كلثوم الساعة 11 بالليل وقلنا كل واحد يدفع مبلع معين ونديهم لواحد مننا علشان هو اللى يحاسب وبعدين نبقى نشوف بعد المشوار كل واحد له او عليه
وصلنا اسكندرية موقف مصر اللى فى محرم بيك ومنه ركبنا عربية ميكروباس رايحة مطروح وصلنا مطروح الساعة 7 صباحا وطبعا كانت مديرية الصحة قافلة والموظفين لسه طبعا لم يحضروا
وقعدنا نستناهم
يتبع

يا راااااااااااااجل د يسيب مطروح
دي مطورررررررررررررررح
عاوز تسيبها
ده فيه واحد حبيبنا هنا هيموت ويروح يعيش هناك
ههههههههههههههههه

بس كتير على مطروح 8 ساعات سفر من القاهرة

فتحت مديرية الصحة أبوابها ودخل الموظفين وكنا فاكرين اننا هنلاقى موظفين بدو

ايه حكاية المعسكر ده ؟؟

احلى حاجة تاخدها من الشرق للغرب للوسط وترجع تاني للغرب يا سلااااااااااااااااام مش كنت تقولي كنت جيت معاك

معسكر بور سعيد

بس كانوا اسبوعين عسل ومن احلى الأيام اللى الواحد قضاها فى رحلات او معسكرات لأن الواحد حب مدينة بور سعيد فعلا مدينة نظيفه تحبها اول ما تدخلها وبالليل المدينة اجمل وهادية ومريحة للأعصاب الكل ملتزم باشارات المرور ( مفيش عسكرى فى معظم الاشارات تخيلوا) مش زى عندنا كله بينطح فى بعضه ياريت كل مدن مصر زيها

والله كويس ان مديرية الصحة احترمتكم

يا باشا بور سعيد واسماعيلية الاثنين اسسهم الفرنسيين وعملوا نظام ليها وتم تدمير اغلبها في الحرب وتمت اعاادة البناء على اسس علمية بعد كده بالاضافة لوجود ناس بتفهم وبتفرك صح البورسعيدية دايما تلاقيهم واقفين يد واحد في مواقفهم مش زي باقي الجمهورية كله بياكل في كله

وطبعا اي مدينة ساحلية فبيكون الاهتمام بيها اكبر علشان السياحة الداخلية والمصايف والبحر وانا عن نفسي كنت كل ما اروح بورسعيد ابقى مش عاوز ارجع

التعديل الأخير تم بواسطة احمد بدر1978 ; 07-11-2010 الساعة 05:57 AM
قديم 05-11-2010, 03:34 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

اهلا بمحمد على ياتاعبنى وقارفنى ف عيشتى
و رغم انى اول من سأل عليك لكن زى بعضه احنا بنسأل ابتغاء وجه الله
وسبحان الله ياأخى انت عامل زى حلة العدس
الو احد مجرد م يعرف انهم هيعملو عدس فى البيت يتعب نفسيا وبطنه توجعه
لكن لما تتحط حلة العدس الواحد ينزل فيها أكل لحد م بطنه توجعه
لكن لو العدس م اتعملش لمدة شهر او شهرين الواحد يشتاق له ويسأل عليه
وانت لما تغيب بنبقى مستريحين من المراجيح
لكن لما تغيب اوى نبقى عايز نتطمن عليك ولما ترجع توجع لنا بطننا
هههههههههههههه
الف حمدا لله على سلامتك

الحقنى ياحازم الواد محمد على اشتغل من تانى
قديم 05-11-2010, 03:41 PM
الصورة الرمزية sad-bird

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

أخيراااااا

اخيرا عدت الى عائلتى الثانية مصرموتورز او عائلتى الالكترونية بمعنى ادق لانى لم ارى الا احمد بدر واحمد كورزير شخصيا

والباقيين بشاغب معاهم هنا فقط

وللحقيقة لمحت كتاب على موقع الاخوان المسلمين عن علاقتهم بعبد الناصر وبمجرد ان تم تحميله الكومبيوتر حاله اتشقلب وضربت كل حاجة فيه

وطبعا عملت استغاثة لسيادة اللواء قائد عام الآى تى (IT ) احمد كروزير

وجاء بلا اى وفد عسكرى ولا
والله شكل ريحتنا هتفوح لما نتشوي ونتسلق في دولة فيحان
ياعم ارحم نفسك شوية بقى وكما نمش قادر تصبر لما ال 3 ايام يعدوا اشتغلت في لحظتها
هههههههههههه

اعتقد الكتاب ده انا عارفه لاني سمعت بيه قبل كده

اما عن اللي عملهولك احمد ممدوح فهو الصح فعلا لانه اخد الهارد كله ومسحه وقسمه من جديد وتعامل مع الفيروس او المشكلة اللي عنده وسلمهولك علشان تحمل عليه نسخة سيستم ايا كان نوعه بقى
وده انا كنت بعمله زمان وتلاقي الواحد بعد ما يطلع عين اهله في الحاجة بتاعت الواحد يجي يقولك فلان جالي عملهولي في خمس دقايق ومش ازاي ياعم
ده حصل كذا وكذا
طيب مهو اشتغل بعد ما انا حليت المشكلة الاساسية مش قبل لو كان عمل قبل كان هيعمل حاجة من اثنين اما هيعمل زي ما عملت يا اما هيتجاهل اي مشاكل تظهر بامر من الأوامر ويكمل شغله عادي لكن المشكلة الاصل لا زالت موجوده بل يمكن تزيد في بعض الاحوال كمان

المهم حمد الله على سلامتك يا زعيم
ويارب عقبال لما اشوفك انا كمان

اهلا بمحمد على ياتاعبنى وقارفنى ف عيشتى
و رغم انى اول من سأل عليك لكن زى بعضه احنا بنسأل ابتغاء وجه الله
حبيبي يا ابو عمر
مش مهم مين سأل الول بقى خلاص المهم انكم سألتو
منا عارف اننا كلنا بنبحب بعض في الله ومفيش حد فينا له مصلحه في حد
بس انا ليا مصلحة عند الواد ابو دنيا ( البت مريومة عاوز الع بيها شويتين تلاته اربعه )
هههههههه

وسبحان الله ياأخى انت عامل زى حلة العدس
الو احد مجرد م يعرف انهم هيعملو عدس فى البيت يتعب نفسيا وبطنه توجعه
لكن لما تتحط حلة العدس الواحد ينزل فيها أكل لحد م بطنه توجعه
لكن لو العدس م اتعملش لمدة شهر او شهرين الواحد يشتاق له ويسأل عليه
وانت لما تغيب بنبقى مستريحين من المراجيح
لكن لما تغيب اوى نبقى عايز نتطمن عليك ولما ترجع توجع لنا بطننا
هههههههههههههه
الف حمدا لله على سلامتك
الله يسلمك يا زعيم
بطنك وجعتك مني والا لسه
ههههههههههههه
اروح امشي شهرين تلاته وارجع تكون ارتاحت مني
عموما متقلقش هيحصل غصب عني هنشغل في المباني ومش هفضي اشم نفسي

يا سلام على العدس
هيا الناس لاقيه عدس ياعم خالدعلشان تقول لأ
تصدق نفسي هفتني عليه لما قريت البقين دول خصوصا ان الشتاء على الابواب وانا بحبه جدا في الشتا

الحقنى ياحازم الواد محمد على اشتغل من تانى
برضة رايح لحازم برررررررررررررررضة
ده انتا لس هكنت زعلان من شوية على الصفح اللي مشيت
مفيش فايده فيك ابدااااااااااااااا

تصدق بقى حلال فيك اللي بيعمله ابو دنيا

وبعدين انا مدخلتش بقالي اسبوعين او تلاته احسبلي يا اخي كل يوم 3 مشاركات يعني من 45 ل 60 مشاركة
ايه كتير علياا والا ايه
وكمان انا بقص الموضوع وبسيب العنوان بس علشان المساحة والتوقيع بتاعي صغير وبرد على كذا مشاركة في مشاركة واحده مش بعمل زي ناااااااااااااس

ترحيب خاص واستفسار

ارحب ترحيبا خاصا بأخويا الصغير الدكتور ميام

احب اسأل عن اخويا الصغير جاديكس

انت فييييييييين ياجاديكس

(انتى فين ياجهاد / دى يقولها حسين رياض فى الفيلم مع الاعتذار لموسوعة الافلام وكبير الآى تيهات العرب /IT / احمد كروزير)
وانا كمان بضم صوتي لصوتك بالترحيب بدكتور محمد
وبكرر السؤال اللي قناه خمسين مرة انت فين يا جاديكس منيوم ما حطيت توقيعك الكريم على فيفي محدش شافك لييييييييييه

حمد لله على سلامتك يا عم خالد بالنسبة للاخ ال it المدعو احمد ممدوح المتخفى تحت لقب كورسير ربنا يكون فى عونك منة ومن نصايحة الغالية وربنا معاك
شكلك اتسلعت منه يا نصه لو مني منك اول لما اخد باسوورد الاشراف اعمله حظر اسبوع دي هياخده من هنا ويتجنن اصله بقى مدمن مصر موتورز
هههههههههههه

الله عليك يا دكتور ايو كدا عايزين حكايات جديدة متابع ليك يا زعيم
طيب ما تعمل حاجة مفيده وتعملك 100 مشاركة قعاله بدل المراجيح اللي انت بتعملها دي وفي الاخر حازم خضر يقعد يشيلنا تعبنا وشقانا على الكيبورد

كدا يا عم خالد بتسيحلي كدا في منطقتي وبعدين انا اساسا حالي يصعب علي الكافر والجهاز عندي في البيت مدمر اساسا وسيبت كل حاجتي وبقيت مركز معاك انتا وجهازك واحمد بدر وسيبت كل الدنيا عندي تضرب تقلب

وبعدين انتا اللي جيبتلي الهارده اشحال مكنتش عندك انا واحمد بدر وواخدينه جريح وواخد ضرب تحت الحزام لما قال جاي منك يا عم خالد ومن اللي انتا عامله فيه

وبعدين هنزلك ويندوز ازاي والكيسه والدنيا كلها عندك وبعدين انا ناسخلك نسخة ويندوز وميدهالك علي اساس ايه ان شاء الله

وبعدين جهازك اساسا مكنش راضي يتفرمت اساسا وطلع عين اهلي علي ما فرمتهولك

عمال تديني شلالايت وبونيات في وشي ومفيش كلمة شكر في الاخر وبعدين فين القافر بتاع الهارد الغطاء يعني بتاع الهارد علشان منجيش نقلب منطقة الزيتون علي اللي فيها احنا بردك لينا دهر وفي مجموعة صعايدة كانو بيصيفوا في جمصه وغيرلتلهم خط سيرهم للزيتون علشان هنعلن الحرب قريب
احنا مبنتهددش احنا من البلايزة يا معلم

يا عم كرهتني في ام الشغلانه ديه انا هروح اقلب عيشي في حته تانية هشوفلي وكر ارص فيه حجر علي الشيشه يا معلم
شد يا معلم شد
كركركركرككركركر

ياابني حرام عليك ده انا سايب الدنيا خربانه عندي وواهب نفسي ليك انتا وعم خالد ده حتي يوم الاجازة اللي بستناه من الاسبوع للاسبوع مبعرفش اتهني بيه بسببكم انتم الاتنين يا ظلمه

بس اما اشوفك يا مقاول الانفار انتا
ده ذنبي انا تستاااااااااااااااااااااا هل

معلش قدرنا كدة ان احنا نشوفك كل اسبوع
واديك هتشوفه النهاردة كمان عاوز اسمع صوت الطرقعة عندي هنا

قدرك بردك ماشي يا عم احمد يا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بلاش خليها مفاجاة للاعضاء بعد العيد
يا تري ايييييييييييييييييييييييي ييييييييه

التعديل الأخير تم بواسطة احمد بدر1978 ; 07-11-2010 الساعة 05:58 AM