العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار المحلية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: نتيجة مباراة مصر والبرازيل في كأس القارات
فوز المنتخب المصري 2 16.67%
فوز البرازيل 8 66.67%
التعادل 2 16.67%
المصوتون: 12. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 19-06-2010, 07:45 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مبروك للجزائر .... التعادل ...ويارب التاهل لدور الــ16

مرة تانيه

اولاً انا مش هشجع فريق فاشل كروياً لمجرد انه الفريق العربى الوحيد ممكن اتعاطف معاه اه بس مش هشجعه لانه فريق سىء فنياً بكل المقاييس وبالتالى لوقولت انى هشجعة ابقى بضحك على نفسى

ثانياً فريق الجزائر مفيهوش حد اخلاقه كويسه ولا ليه تاريخ مشرف فى اى حاجة وكل اللى بنشوفه منهم عصبيه وهمجيه واخطاء طفوليه فى الملعب وده اللى بيخليهم ياخدو انزارات وطرد يعنى حتى الالتزام باخلاق الرياضة منعدم

ثالثاً بعد ما اتكلمنا فى الجوانب الفنيه للمنتخب ككل ولسلوكيات اللعيبة رياضياً نتكلم فى موضوع التعاطف لان زى ماقولت مستحيل اشجع فريق ولعيبة بالشكل ولا المهارات ولا الاخلاق ديه
السؤال بقى ايه اللى يخلينى اتعاطف مع فريق عربى ومتعاطفش مع فريق افريقى مثلا
وازاى اقدر اتعاطف مع فريق انا عارف انه طلع على حسابى بالبلطجة والتخويف وانى احق منه وافضل بميت مرة
ده انا كل ما اتفرج على ماتش واشوف مستويات فرق زى الجزائر وسلوفانيا واليونان اقول فين دول وفين منتخب الساجدين ؟

فيه فرق شاسع بينا (كفرق) فى المهارات والاداء والخبرات والاخلاق الرياضية يخلينى كل ما اتفرج احزن اننا مش احنا اللى نلعب وافتكر انهم بيلعبو مكانا بغير استحقاق

علشان كده بصراحة مطلقة عمرى ما اقدر اشجع الجزائر فى كاس العالم بالعكس كنت هزعل اوى لو كسبو انهارده لان مقتنع ان هو ده مستواهم الحقيقى والطبيعى من البداية وحتى الان والهزيمة والمركز الاخير هو مكانهم الطبيعى

لكن ليه برضو نتعاطف معاهم على انهم عرب وهما نفسهم بيعتزو بقوميتهم كامازيج مش عرب
طب هى اشكالهم ديه وقصات شعرهم الغريبة توحى بانهم عرب بالله عليكم ؟؟
دول حتى مبيتكلموش عربى !!!

وليه نغلب التعاطف معاهم على انهم عرب على التعاطف مع فريق زى نيجريا الدولة اللى اغلبها مسلمين ومهمشة تماما من الواقع العربى والاسلامى

وبعدين ارجع تانى واقول ليه نتعاطف مع العرب عموماً اذا كان فيه دول زى البرازيل والاكوادور بتاخد مواقف اكثر عروبه وشرفاً من دول عربيه كتير ضد الكيان الصهيونى !!

وعلى فكره كانو بيلعبو كويس خاصة قدام فريق قوى زى الارجنتين وكنت متعاطف معاهم فعلا لكن فى العشر دقائق الاخيرة لما كانو على وشك يجيبو جون لقيت نفسى بتمنى ان ده ميحصلش علشان الارجنتين لعبت بجديه وتستحق الفوز لمجهودها على مدار ال 90 دقيقة

باختصار ديه رياضة مش حرب واذا كنت ممكن اتعاطف بعض الشىء مع فريق عربى او افريقى الا انى اتمنى الفوز للافضل واستمتع بالاداء الافضل

وبغض النظر عن الرياضة وكرة القدم ادعو جميع المثقفين واصحاب الرأى لاعادة النظر فى القومية العربيه عموماً التى اصبحت كلمة جوفاء بلا معنى ولا وجود

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 19-06-2010, 08:10 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam-muhammad مشاهدة المشاركة

يا كورسير فيه ايه انت و طارق
الجزائر بتكلم عربي عادي بس اللعيبة مش عايشة في الجزائر عندك رفيق صايفي و خالد لموشية و فوزي شاوشي بيكلموا عربي بس بقية اللعيبة مولودة برة و عايشة حياتهم بره و دي حاجة متعبهمش منتخب فرنسا في 2006 و 2010 اكتر من نصه زنوج كلهم من افريقيا بس مولودين في فرنسا و عندك كريم بنزيمة و سمير نصري و حاتم بن عرفة و زيدان كل دول اصلهم من شمال افريقيا(تونس و المغرب و الجزائر) بعد كده في حكاية الضرب في الجزائر او السودان. الناس كلها حذرت من الجمهور الرايح السودان و وزير الخارجية قال انهم كانوا عارفين !!! و كمان كان في حالة شحن من الصحافة و قالوا عندهم ان جزائرين ماتوا في مصر. المصري المات في لبنان ايه الحصل دا اتزل ذلة دا حصل فيه ربع العملو الجزائرين مأتحامأتش اوي و كرهت لبنان. يا عم يتحرق المنديال على الكورة المزقت العرب يا جماعة فوقوا مش عشان كسبونا نعمل كده و كفايا شماتة فيهم و انت شفت مبارك سلم على بوتفليقة بحرارة في فرنسا يعني مفيش مشكلة ما بينهم .
يا رب الجزائر في دور ال16 زي ما شرفت العرب في 82!!!

كلامك مظبوط بنسبة 80% فقط

ال 20% الباقية بالنسبة للواد بتاع لبنان ده قتل 4 يعني لو لبناني هيتعمل فيه اكتر من كدا

ثانيا انا معاك اني زعلت من الموقف انك تشوف ابن بلدك يبتعمل فيه كدا بس لو بصتلها من جهه تانيه هتلاقي ان بلدك هيه السبب في اللي بيحصل ده محدش لاقي نفسه فيها وبيهربو علي بره يعملو مصايب ونقول ساعتها ديه دولة بنت ستين في سابعين

انتا بتتكلم عن واحد

طيب انتا متحرقتش ليه اوي كدا لما الستات كانو بيصوتوا في التلفزيون امهات وازواج واباهات شايفين ولادهم متحصرين في بلد عربي زي ما بتقول اللي هيه القذائر وبيتولع فيهم وفي بيتهم وفي شغلهم

حبها زي ما انتا عايز وشجعها زي ما انتا عايز لكن مش هتعرف تخليني احبها او افكر ولو للحظه اني احبها

لعلمك في واحد زيك كدا حبها وراح شجعها تحب تشوف حصله ايه

<!-- / message -->

لسه عايز تشجعها
قديم 19-06-2010, 10:08 PM
manchester manchester غير متواجد حالياً

manchester has a spectacular aura aboutmanchester has a spectacular aura about

الهى يا رب يطلعو ب 4/. او حاجة جميلة كده علشان انا كل ما اشوفهم و احس ان المفروض احنا نكون مكان يهود العرب دوول
ربنا يخدهم
قديم 19-06-2010, 10:52 PM
issoPolo issoPolo غير متواجد حالياً

issoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

كلامك مظبوط بنسبة 80% فقط

ال 20% الباقية بالنسبة للواد بتاع لبنان ده قتل 4 يعني لو لبناني هيتعمل فيه اكتر من كدا

ثانيا انا معاك اني زعلت من الموقف انك تشوف ابن بلدك يبتعمل فيه كدا بس لو بصتلها من جهه تانيه هتلاقي ان بلدك هيه السبب في اللي بيحصل ده محدش لاقي نفسه فيها وبيهربو علي بره يعملو مصايب ونقول ساعتها ديه دولة بنت ستين في سابعين

انتا بتتكلم عن واحد

طيب انتا متحرقتش ليه اوي كدا لما الستات كانو بيصوتوا في التلفزيون امهات وازواج واباهات شايفين ولادهم متحصرين في بلد عربي زي ما بتقول اللي هيه القذائر وبيتولع فيهم وفي بيتهم وفي شغلهم

حبها زي ما انتا عايز وشجعها زي ما انتا عايز لكن مش هتعرف تخليني احبها او افكر ولو للحظه اني احبها

لعلمك في واحد زيك كدا حبها وراح شجعها تحب تشوف حصله ايه

<!-- / message -->

لسه عايز تشجعها
انت ماتعرفش الراح شجع عمل ليه؟؟
ممكن بعد جون سلوفينيا حيص و فرح
ممكن رايح شماتة انت عارف المصريين؟؟
و بالنسبة للعاملين ههناك مهو العاملين في دول الخليج خصوصا السعودية بيتهانوا و انا بشوف في العمرة البوليس السعودي في المطار بيعامل المصريين زي الغنم والله العظيم!!
المشكلة ان المصريين
حصلهم كده لما اتنشر في صحف جزائرية عن مقتل جزائرين في مصر!
و انا اعرف شباب كتير كانوا بيدوروا على جزائريين في مصر بس مالقوش..
بعد كده عندك كل سنة جنود اسرئيل بتقتل جندي او اتنين على الحدود عملنا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الله يرحم كرامة المصريptmnlo123per146ptmn lo123per146
قديم 19-06-2010, 11:01 PM
issoPolo issoPolo غير متواجد حالياً

issoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant futureissoPolo has a brilliant future

انا معاك يا ابو نورا المنتخب المصري فنيا اعلى
بس لازم نعترف ان احنا كنا ممكن نخلص الماتش من هنا ب 3 و نتأهل. بعد كده في ماتش السودان في تقصير رهيب من اعضاء اتحاد الكورة . ايمن يونس قال لو حد شاف جمهور الجزائر بالاسلحة البيضاء كان راح لمراقب المباراة و لغى الماتش بس احنا كان عندنا ثقة زيادة في المنتخب يعني كاس القارات و ماتش زامبيا و ماتشين رواندا و ماتش الجزائر في القاهرة و بعد كدة فزنا في القرعة و الماتش اتلعب في السودان مين كان ممكن يتخيل ان بعد كل ده مصر تخصر لكنه تخاذل من اللعيبة . الجزائر كانت بالحارس البديل كانت فرصة ذهبية و لكن عملوا زي ماتش امريكا افتكروا نفسهم ابطال العالم لكن احنا ردينا اعتبارنا في كاس افريقيا. خلاص احنا خدنا الكاس و هما طلعوا كاس العالم ايه المشكلة؟؟؟
مرة تانية بالتوفيق للجزائر

الكلمات الدليلية
مرتضى, رياضى