العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 17-10-2012, 05:44 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

سؤال للاخ مصطفى
هل في نوع سلك كويس محترم للتوصيل بين الكاسيت والسماعات والكولايزر ولو فيه ممكن اعرف نوعه او صورة له واشتريه منين
لاني احتمال افك الصالون الحم قواعد الكراسي فبالمره اشد السلك تحت الموكيت

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 17-10-2012, 05:45 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
جديد رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أيمن الروبي مشاهدة المشاركة

طب محطتش موبل دلفاك ليه علي فكره من ساعة ماحطيته قبل مسافر الغردقه مغيرتوش ممتاز اول ماغيرته كان مكتف العربيه شويه بس دلوقتي مخلي الموتور روعه صوت وسحب بسم الله ماشاء الله
المهم انت منورنا مش زي بقيت الافنديات اللي منفضلي زي اتش ومصطفي

انا الحاج مقلقنى منه اووووى
لانه كان مسافر مره السعوديه ايام زمان وكان عنده 132 1600 وطبعا شاروا عليه انه يحط زيت موبيل دلفاك فى الموتور ويطلع مشوار ويجى يرفع العربيه وبعدين اما ينزل يبقى يغيره بموبيل بنزين هو فعلا عمل كداا لكن بيقولى انه اما حط الزيت وطلع يمشى العربيه كام كيلو كدا عشان الزيت ياخد دورته لقى العزم مفيش نهائى والسحب شبه معدوم لذلك هو عارف انى بحب اقرص واجرى فقالى مش هيسعفك وهتكره العربيه !!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

صباح الفل يا محمد إزيك
كويس انك غيرت الشيل لأنه مش كويس كان بيسخن العربية معايا وبيموت الموتور
انا كنت بحطه ع طول من زمان لكن اخر مره كرهت احطه وامبارح لسه عارف ان فى ناس فى طنطا اباطره ضرب الزيت بيقولوا على واحد منهم انه كان شغال فى سوق الجمله منادى وبقى بسم الله ماشاء الله بيدخل فى الشهر 5 مليون جنيه بيشترى الصفيحه زيت قديم ب 11 جنيه وجركن الزيت الاصلى ب 7 جنيه على شويه مصافى وحورات يبقى الكيلو واقف عليه يجى ب 4 جنيه
وبيبرشم العلبه زى الخواجه ما قال وكل حاجه

زيت الإمارات كام كيلو ، واحد صاحبى جربه وكان كويس
هو 3000 كيلو ومجربه قبل كدااا وهو على فكرا زى الموبيل دلفاك يصلح بنزين وديزل بس الفرق الوحيد انه 40 مش 50
إريال الكاسيت مش هيفرق كتير لو الكاسيت براند حلو هاتله الإريال بتاع القايم هيبقى تمام
طبعا اسهل وصعب الكسر لكن عندى خرم فى الرفرف اللى ورا يدخل فار صغير هو اللى خالنى اضطر اجيب واحد
فلتر الزيت الكبير بيبقى تبريده أحسن (اللى نصحنى بيه كارز باشا أدماير ) وقاللى الفلتر الصغير فى الشتا بيحضر معاك الزيت أحسن

طبعا كلام ادماير مصدق انا اشتريت دا امبارح هو تقدر تقول وسط لان طول عمرى بشترى B.F.P بتاع مصر
انت عامل اه يارب تكون بخير ؟
انا الحمد لله تمام
لولا ان الموبايل ضاع كنت اتصلت عليكم لكن يالا حصل خير

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 17-10-2012, 06:07 PM
الصورة الرمزية mOuStaFa_ERTU
mOuStaFa_ERTU mOuStaFa_ERTU غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية
هواياتي: قيادة السيارات والبلياردو

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser Gomaa مشاهدة المشاركة

انا من ش مكة ده بيت الاسرة اما انا متزوج وقاعد في بدر بقالي كام شهر
على العموم انا زي ما اكون غريق ولقى البر عندما لقيت الرابطة
بجد ناس اخلاق ومحترمين وفاهمين
واكون سعيد ان شاء الله عندما اراهم على الحقيقة وتكون معرفة خير ان شاء الله
طيب فله وشمعه منورة انا جاى العرب النهاردة كمان شوية وكده كده كل يوم سبت بنتقابل ان شاء الله وممكن تكلمنى ونشوف الدنيا فيها ايه ؟؟

01123040025

:joy 23:
قديم 17-10-2012, 06:08 PM
التخصص العملى: مونتير ومهندس صوت ومسجل فيديو ومراقب كاميرات فى الاذاعات الخارجية

mOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond reputemOuStaFa_ERTU has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أيمن الروبي مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
واحشني والله يا جماعه معلش مضغوط في الشغل شويه ونفسي اقابلكو والله
تحياتي لــ اتش - مصطفي - القاضي - ادماير
واهلا بالعضو الجديد ياسر

عاش من قرأ كتاباتك وانت كمان واحشنى اوى

قديم 17-10-2012, 06:10 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدصلاح القاضى مشاهدة المشاركة

صباحو فل عليكم يا جماعه
انا امبارح
روحت غيرت زيت للعربيه رغم انه معداش ال1500 كيلو
كان نوعه شيل هيلكس الجركن الاحمر
لكن من بعد اسبوع الزيت كان زباله مفيش لزوجه ولونه اتغير بسرعه اووووووووى
المهم نزلته امبارح وكان شكله غبى اوووى مرغى زى الصابون وسايل زى المايه
اشتريت زيت امارات وفلتر زيت اى سى دلكو شكله كويسه وخامته حلوه
واشتريت اريال للكاسيت لانى اللى عندى كان بايظ ومركبتش واحد من يوم ما دهنت العربيه
اشتريت واحد شكله بيقول انه كويس بنسبه 80 % وفى خاصيه مانع ذبذبه او زنه وتمنه 25 جنيه بالعافيه
وانا اساسا كنت هركب واحد كهربا اتفجأت بسرعه امبارح ان الكورى ب 115 جنيه والصينى ب 95 جنيه
قولت لا خلينى فى اليدوى ولسه هركبه دلوقتى
على فكرة لو الكاسيت مش كويس والله لو ركبت قرد فى العربية برده مش هيعمل حاجه (( اش تعمل الماشطه فى الوش العكر ))
وفر فلوسك يا مان وهات الرخيص وصدقنى نفس النتيجه

الكلمات الدليلية
132, fiat