العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار المحلية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: نتيجة مباراة مصر والبرازيل في كأس القارات
فوز المنتخب المصري 2 16.67%
فوز البرازيل 8 66.67%
التعادل 2 16.67%
المصوتون: 12. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 14-06-2010, 12:30 AM
الصورة الرمزية mainz
mainz mainz غير متواجد حالياً
من انا؟: عاطف عبده
هواياتي: chess

mainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا اخونا يلا نشجع الجزائر

اهلا يا ابونورا يا غالى
انا محترم وجهه نظرك احترام شديد
طبعا انا كمان زعلان لانه منتخب الساجدين مش موجود فى المونديال طبعا حاجه تحزن وتزعل بس قدر الله وما شاء فعل طبعا دى غلطه منتخب الساجدين فى مباره القاهره لانهم المفروض يكسبوا الجزائر 3 صفر مستريحين ومحصلش وجيه فرصه تانيه وهى لعب مباراه فاصله فى السودان ولكن للاسف كانت فرصه على طبق من زهب للوصول للمونديال ولكن منتخب الساجدين لم يستغلها وخسر واحد صفر المفروض ما كنش يخسر بس هى قدره ربنا وما نقدرش نتدخل فى قدره ربنا الاستحقاق كان لمنتخبنا المصرى بالفوز فى مباراه السودان لكن ماحصلش توفيق بالفوز ومانبكيش على الفرص الضائعه ولكن نحاول التعلم من الضائع والماضى ونفكر فى القادم ان شاء الله للتعديل والتحسين فى استغلال الفرص ptmnlo123per122
بس انا بقول بغض النظر يعنى عن الاستحقاق والافضليه والاخلاق فى الملعب يعنى انهم وصلوا وبيلعبوا فى المونديال والفريق العربى الوحيد وكده يعنى ونبقى متعطفين معاهم فى المونديال بدل ما نبقى متعاطفين مع بلد تانى
دى بس وجهه نظرى الشخصيه ولست ملزما احدا بالاخز بوجهه نظرى الشخصيه

التعديل الأخير تم بواسطة mainz ; 14-06-2010 الساعة 12:44 AM
قديم 14-06-2010, 01:42 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بكرر احترامى لاسلوب حضرتك فى الطرح والردود وتفهمى الكامل لموقفك النبيل

لكن ليه برضو نتعاطف معاهم على انهم عرب وهما نفسهم بيعتزو بقوميتهم كامازيج مش عرب
طب هى اشكالهم ديه وقصات شعرهم الغريبة توحى بانهم عرب بالله عليكم ؟؟
دول حتى مبيتكلموش عربى !!!

وليه نغلب التعاطف معاهم على انهم عرب على التعاطف مع فريق زى نيجريا الدولة اللى اغلبها مسلمين ومهمشة تماما من الواقع العربى والاسلامى

وبعدين ارجع تانى واقول ليه نتعاطف مع العرب عموماً اذا كان فيه دول زى البرازيل والاكوادور بتاخد مواقف اكثر عروبه وشرفاً من دول عربيه كتير ضد الكيان الصهيونى !!

وعلى فكره كانو بيلعبو كويس خاصة قدام فريق قوى زى الارجنتين وكنت متعاطف معاهم فعلا لكن فى العشر دقائق الاخيرة لما كانو على وشك يجيبو جون لقيت نفسى بتمنى ان ده ميحصلش علشان الارجنتين لعبت بجديه وتستحق الفوز لمجهودها على مدار ال 90 دقيقة

باختصار ديه رياضة مش حرب واذا كنت ممكن اتعاطف بعض الشىء مع فريق عربى او افريقى الا انى اتمنى الفوز للافضل واستمتع بالاداء الافضل

وبغض النظر عن الرياضة وكرة القدم ادعو جميع المثقفين واصحاب الرأى لاعادة النظر فى القومية العربيه عموماً التى اصبحت كلمة جوفاء بلا معنى ولا وجود

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 14-06-2010, 01:48 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mainz مشاهدة المشاركة

اهلا يا ابونورا يا غالى
انا محترم وجهه نظرك احترام شديد
طبعا انا كمان زعلان لانه منتخب الساجدين مش موجود فى المونديال طبعا حاجه تحزن وتزعل بس قدر الله وما شاء فعل طبعا دى غلطه منتخب الساجدين فى مباره القاهره لانهم المفروض يكسبوا الجزائر 3 صفر مستريحين ومحصلش وجيه فرصه تانيه وهى لعب مباراه فاصله فى السودان ولكن للاسف كانت فرصه على طبق من زهب للوصول للمونديال ولكن منتخب الساجدين لم يستغلها وخسر واحد صفر المفروض ما كنش يخسر بس هى قدره ربنا وما نقدرش نتدخل فى قدره ربنا الاستحقاق كان لمنتخبنا المصرى بالفوز فى مباراه السودان لكن ماحصلش توفيق بالفوز ومانبكيش على الفرص الضائعه ولكن نحاول التعلم من الضائع والماضى ونفكر فى القادم ان شاء الله للتعديل والتحسين فى استغلال الفرص ptmnlo123per122
بس انا بقول بغض النظر يعنى عن الاستحقاق والافضليه والاخلاق فى الملعب يعنى انهم وصلوا وبيلعبوا فى المونديال والفريق العربى الوحيد وكده يعنى ونبقى متعطفين معاهم فى المونديال بدل ما نبقى متعاطفين مع بلد تانى
دى بس وجهه نظرى الشخصيه ولست ملزما احدا بالاخز بوجهه نظرى الشخصيه
ممكن حضرتك تشوف رد الجزائريين على جريدة الدستور وبعد كدة نتكلم
http://www.dostor.org/sports/interna.../june/13/19178

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 14-06-2010, 02:20 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

والله يا باشا انا مقدر تماما وجهه نظر حضرتك لكن فى النهايه اختلف معاك تماماً

اولاً انا مش هشجع فريق فاشل كروياً لمجرد انه الفريق العربى الوحيد ممكن اتعاطف معاه اه بس مش هشجعه لانه فريق سىء فنياً بكل المقاييس وبالتالى لوقولت انى هشجعة ابقى بضحك على نفسى

ثانياً فريق الجزائر مفيهوش حد اخلاقه كويسه ولا ليه تاريخ مشرف فى اى حاجة وكل اللى بنشوفه منهم عصبيه وهمجيه واخطاء طفوليه فى الملعب وده اللى بيخليهم ياخدو انزارات وطرد يعنى حتى الالتزام باخلاق الرياضة منعدم

ثالثاً بعد ما اتكلمنا فى الجوانب الفنيه للمنتخب ككل ولسلوكيات اللعيبة رياضياً نتكلم فى موضوع التعاطف لان زى ماقولت مستحيل اشجع فريق ولعيبة بالشكل ولا المهارات ولا الاخلاق ديه
السؤال بقى ايه اللى يخلينى اتعاطف مع فريق عربى ومتعاطفش مع فريق افريقى مثلا
وازاى اقدر اتعاطف مع فريق انا عارف انه طلع على حسابى بالبلطجة والتخويف وانى احق منه وافضل بميت مرة
ده انا كل ما اتفرج على ماتش واشوف مستويات فرق زى الجزائر وسلوفانيا واليونان اقول فين دول وفين منتخب الساجدين ؟

فيه فرق شاسع بينا (كفرق) فى المهارات والاداء والخبرات والاخلاق الرياضية يخلينى كل ما اتفرج احزن اننا مش احنا اللى نلعب وافتكر انهم بيلعبو مكانا بغير استحقاق

علشان كده بصراحة مطلقة عمرى ما اقدر اشجع الجزائر فى كاس العالم بالعكس كنت هزعل اوى لو كسبو انهارده لان مقتنع ان هو ده مستواهم الحقيقى والطبيعى من البداية وحتى الان والهزيمة والمركز الاخير هو مكانهم الطبيعى

أتفق معك تماما
بالإضافة لأني نفسيا مش مؤهل إني أشجعهم نفسيا ( حنى لو كانت الأسباب التي ذكرتها مش كفاية )
زائد إن أنا مش مهتم أوي بالكورة و مش شايف إنها تكون بؤرة إهتمامنا و نوالي و نعادي عليها

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]
قديم 14-06-2010, 02:39 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

اقتحمت مجموعة من الجماهير الجزائرية أرضية ملعب بيتر "موكابا"، قبل مباراة منتخب بلادهم أمام سلوفينيا التى انتهت بهزيمة الـ"خضر" بهدف نظيف بداية مشوار الجزائر بكأس العالم.

شهد الملعب حالة من "الهرج" بسبب نزول عشرات المشجعين إلى أرض الإستاد، قبل أن تسيطر قوات الأمن على الموقف.

أمن جنوب إفريقيا يطارد مشاغبى الجزائر

الأمن يقبض على الجزائريين

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

الكلمات الدليلية
مرتضى, رياضى