العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > اﻷنشطة و المقابلات و التعارف

اﻷنشطة و المقابلات و التعارف خاص بمواضيع انشطة ومقابلات و التعارف بين اعضاء المنتدى يجب الحصول على موافقة من الإدارة قبل نشر أى موضوعات بهذا القسم

قديم 06-09-2009, 04:20 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقابله و افطار رمضان كل عام و انتم بخير

مقابلة جميلة من ناس جميلة
ربنا يديم المعروف و ان شاء الله تتكرر مرات و مرات في حب الله
اكيد حييجي يوم أكون في محظوظ بمقابلتكم جميعا
في انتظار هذا اليوم . . .

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 06-09-2009, 05:49 AM
cairo2005 cairo2005 غير متواجد حالياً

cairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond reputecairo2005 has a reputation beyond repute

سبحان الله فيه ناس خمنت هم مين من خلال كلامهم وطلعوا هما فعلا زي ما الدكتور عبد السلام كتب اسمائهم منهم طبعا الدكتور عبد السلام وابنه وسامح رمزي وسومو

بس اللي ضحكت عليه بجد الصورة اللى الدكتور عبد السلام معرفش فيها مين اخر واحد على الشمال فعمل عليه علامة استفهام
فكرتني في برنامج الكابوس بتاع سيد ابو حفيظة بالراجل اللى كل حلقة يطلع يقول كام جملة مالهمش اي علاقة بالحلقة ولا البرنامج نفسه ويكتبوا عند ظهوره مين ده ؟؟؟؟؟؟؟
قديم 06-09-2009, 07:34 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

بسم الله الرحمن الرحيم
انا كنت عاوز اعمل موضوع بس كنت مستني الصور علشان يبقي موضوع متكامل و ابيزا مشكورا كتب ملخص باللي حصل

بصراحه المقابله كانت فوق الوصف بسم الله ما شاء الله و اللي ما جاش فاته كتير فعلا
ناس كتير كانت موجوده و الحمد لله اليوم عدي علي خير من غير اي مشاكل .
بدايه وصلت الربوه و لقيت ابيزا و نور و لانسر موجودينptmnlo123per1141 و البوابه مقفوله المهم ركنت العربيه بره زي ما الكل راكن بره و دخلت اسأل العساكر قالوا اصل اللي معاه المفتاح لسه ماجاش(طبعا كله اشتغلات)ptmnlo123per121
و قولتلهم كده وقفتنا غلط و لو حد معدي حياخد العربيات دي كلها مخالفه قالوا ما تقلقوش لان ضباط المرور قاعدين جوا هنا و محدش حيعمل حاجه .
المهم قعدنا و الضابظ شاف العربيات و بيتكلم في اللاسلكي و بيقول للامين علي العربيات فأنا سمعته
و دا الحوار دا بيني و بينه
حازم: دي عربياتنا حضرتك و الكافيتريا مش عاوزين يفتحوا البوابه
الضابط : دول بيشتغلوكم اكيد معاهم المفتاح بس ايه رأيكم نعمل فيهم فصل و هما يفتحوا البوابه
المجموعه كلها واقفه مع الضابط و قولنا له: اوك بس حنعمل ايه؟؟
الضابط : بصوا انا حاخد رخصكم و اقسم بالله ما حعمل لكم حاجه و حرجعها ليكم و بعدين حتشتغلوهم و قولوا انها اتسحبت و حيفتحوا البوابه و بعدين ابقوا خدوا الرخص بتاعتكم ptmnlo123per169
المجموعه :اوك احنا معاك
الضابط: قال انا حنزل و انتوا تيجوا ورايا و انا حبقي مكشر و انتوا تكشروا ما تضحكوش علشان تدخل عليهم
االمهم نزلنا وراه و انا طلعت رخصه العربيه و ابيزا كمان و ايجي فوتو و سومو (مع ان سومو كان من غير عربيه )
والضابط قال: دلوقتي حد فيكم يطلع و يحط الوش الخشب و يتنرفز علشان يصدقوا
قمت واخد بعضي و ابيزا و طلعنا علي الكافيتريا تاني دخلت للضابط مكتبه و انا مكشر و العفاريت بتتنطط في خلقتي
روحت مخبط و فاتح الباب من غير ما يقولي ادخل و دار الحوار دا
حازم: بعد اذنك يا فندم دلوقتي البوابه مقفوله و العربيات واقفه بره و اتاخدنا مخالفات بسبب الركنه دي و العساكر مش عاوزين يفتحوا البوابه و يقولوا المفتاح مع واحد لسه ما جاش!!ptmnlo123per114

ضابط الجيش : يا عسكري فلان روح افتح البوابه و شوف حسام بيه(ضابط الشرطه و صاحبه جدا ) و قوله يرجع للناس الرخص بتاعتها

المهم العسكري نزل معانا و جه للضابط المرور و الضابط قاله لا يمكن مش حرجع الرخص تاني لان دلوقتي نائب المأمور معدي و شاف العربيات و انا حتأذي في الموضوع دا قوله متأسف

العسكري اخد بعضه و مشي و احنا لسه واقفين و الضابط جاب ورق ابيض صغير و كلنا واقفين مكشرين و راسمين الدور اووويptmnlo123per145
و قعد يكتب اي كلام في الورقه كأنه بيكتب وصل سحب الرخصه و قام مدي لكل واحد فينا الرخصه و قالنا اخفوا الرخص دي خالص و ادخلوا الكافيتريا شايلين الورق دا كأن دا الوصل و انا جاي وراكم اهو
اخدنا بعضنا و ماشيين و انا عمال اشوح بأيدي (راسم الدور بقي) و ركبت العربيه و دخلت الربوه و انا بجري كأني متعصب و نازل و انا مكشر تكشيره كأن حد مات هههههههه و لقيت الضابط مدير الكافيتريا واقف و دار الحوار دا
حازم : شكرا يا فندم اهو رخصنا اتسحبت بسبب ركنتنا بره و الضابط قال علشان ما تبقوا تيجوا الربوه و تركنوا عربياتكم بره تاني.
و كل المجموعه داخله ورايا و كل واحد عمال يقول كلام يدل علي انه متعصب و متنرفز و فضلنا واقفين بره.
و ضابط الشرطه جاب عربيته الملاكي و دخلها جوه الباركن
ضابط الجيش: يا عسكري فلان روح قوله يخرج عربيته بره و ماعدش يدخل بالعربيه و ماشوفش وش حد فيهم عندنا هنا
طبعا كان متنرفز جدا و حركه زي دي تبين سلطته راجل الشرطه عن راجل الجيش و مش قادر يعمل حاجهptmnlo123per184
قام ضابط المرور بمنتهي البرود يقول : انا 10 دقايق و ماشي
ضابط الجيش: خد عربيتك و امشي من هنا ptmnlo123per111
ضابط الشرطه:مش حمشي و اعمل اللي انت عاوزه اهي عندك اهي كسرها
ضابط الجيش: امشي من هنا يا حسام ما تخلنيش افطر عليك
الموقف بصراحه بقي كبير و احنا واقفين قولنا خلاص كده حنطرد من الكافيتريا بعد الفصل البايخ دا
بصراحه ضابط الجيش كان متنرفز علي الآخر و رغم كده محدش فينا اتكلم و كلنا فضلنا ساكتين و عايشين الدور
لحد ما ضابط الشرطه طلع فوق و حط ايده علي كتف ضابط الجيش و قاله دا برنامج الكاميرا الخفيه لو عاوز تذيع قول ذيع.ptmnlo123per161
ضابط الجيش بقي بيضحك و شتم الضابط التاني و قاله لو مكناش صايمين كنت حتصرف معاك تصرف تاني و قعد يضحك و كلنا فطسانين علي روحنا من الضحك .
و ضابط الجيش قالنا انتوا كنتوا حتبوظوا صحوبيه 16 سنه باللي عملتوه دا و قعدنا نضحك
و عزمنا عليهم يفطروا معانا بس هما اكلوا لوحدهم و بعد الفطار ضابط المرور جه و اتصور معانا
و كانت فقره لذيذه جدا
طبعا ضاع حوالي ساعه في الفيلم دا مثلا و الساعه وصلت 5 العصر و لقينا بايو جه
كان بقالي يجي سنتين ما شوفتش الراجل الطيب دا ولا باسل ابنه و وقفنا كلنا تحت
و بايو فرجنا علي فواتير الميجان بصراحه حاجه فضيحه والحاجات اللي اتغيرت فيها
من اول البطاريه لحد الفتيسptmnlo123per1106
و في المقابل شوفنا كتاب ضمان الاوكتافيا و الصيانات اللي تمت فيها بصراحه حاجه تفرح
بسم الله ما شاء الله اتغير فيها حاجات عاديه جدا مفيش مقارنه بالميجان نهائي الصراحه.
و قعدنا فوق نكتب الاكل لان الوقت كان خلاص يدوب المغرب حيأذن بعد ساعه الا ربع و ناس كتير مكنتش لسه جات منهم ابو نورا طبعا و اخدنا بعضنا انا و ابيزا روحنا جبنا الاكل
و طبعا ابيزا قعد يجري و الدنيا زجمه و كل واحد عاوز يلحق الفطار لدرجه اني اتعصبت عليهptmnlo123per111
لاني مش عاوز اي مشكله تحصل ايا كانت تافهه لان ممكن اي واحد يكون جاي مخالف او واحد بيعدي الطريق و تبقي العواقب مش لطيفه بالمره
وصلنا كنتاكي و المغرب أذن و احنا لسه بنجيب الاوردرات و رجعنا الربوه علي سته و نص او ازيد شويه.
وصلت لقيت الناس كلها موجوده و مستنيه الاكل و كان فيه ناس خصلت اكل اساسا

بيني و بينكم انا ما عرفتش آكل غير لما سلمت علي الناس اللي اول مره اشوفها زي دكتور عبد السلام و الباشمهندس احمد كامل و الوفد رفيع المستوي اللي كان موجود دا.
و اكلنا الحمد لله و قعدنا و الاستاذ امير وزع الهدايا و بصراحه حاجات جميله جدا و افكارها مبتكره
و استمتعت جدا بالكلام مع الدكتور عبد السلام و احمد كامل و شويه و وصل الباشمهندي سامح رمزي كانت اول مره اشوفه و كنت مبسوط جدا بلقائه .
و بعد كده كلنا قعدنا اتكلمنا
و بايو اتكلم عن تجاربه مع التوكيلات و مفهومه بالنسبه للبيئه المحيطه و ازاي كل واحد يقدر يغير الصوره السلبيه اللي بيشوفها في حياته .
في وسط القعده وصل ايمن بيه عبد الرازق بابتسامته اللطيفه و فضل قاعد معانا شويه حلوين بس مشي بدري مالحقتش اتكلم معاه للأسف .
و بعدين استمرت الجلسه و استأذن الدكتور عبد السلام و الباشمهندس سامح و سيف و ابيزا و نور و اصدقاءه و ناس كتير الصراحه.
و اخدت بعضي اتمشيت علي الكورنيش و اتسحرت عند الشبراوي لوحدي و غادرت القاهره الساعه 2 بالليل و كان الطريق معقول وصلت المحله علي الساعه 3 و ربع الفجر اتسحرت تاني معاهم في البيت و صليت الفجر و نمت
و دي كانت احداث 12 ساعه بالتمام و الكمال و سامحوني انا تعمدت ما اقولش اسامء الموجودين علشان ما انساش حد

حـازم خـضـر

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 06-09-2009 الساعة 07:46 AM
قديم 06-09-2009, 09:48 AM
tefa_king1 tefa_king1 غير متواجد حالياً
من انا؟: mostafa rabea
هواياتي: cars,races

tefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond repute

اصلى يا حازم باشا و بجد اليوم كان معدى و اتشرفت بمعرفت حضرتكم
قديم 06-09-2009, 10:07 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

كل سنة و انتوا طيبين يا شباب و متجمعين عند النبى ان شاء الله
و يا رب السنة الجاية اعرف اقابلكم كلكم

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!