العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 02-02-2011, 02:55 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: "يوم الغضب".

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

يا ابني اعتقني انا قولت الثورة هتغيرك البلد كلها اتغيرت الا انتا انا مش عارف الشرطة كانت غايبه عنك ليه ههههههههههههههههه

والله يا رجالة المنتدي كلكم واحشتوني وانا مش شايف غير محمد علي اللي مولعها وحبيبي عموره والدكتور كمال اومال فين بقية الناس ولا النت وصلنا ولسه موصلهمش

هأهأ هأها
قال اعتقك قال
ده انت حبيبي من ايام سراي القبة
هههههههه

الناس قلقانه ونايمة وقاعدين يتابعو الاخبار على التلفزيون

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون

التعديل الأخير تم بواسطة sad-bird ; 02-02-2011 الساعة 03:09 PM
قديم 02-02-2011, 02:57 PM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _amr.mostafa_ مشاهدة المشاركة

مين هنا نزل المظاهرات ..؟؟
انا نزلت مظاهرات مدينة نصروالتحرير من 3 ايام
وكنت رايح مظاهرات مويدين ايلى فى المهندسين بس الشوارع مقفولة عالاخر فرجعت تانى

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 02-02-2011, 02:57 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة snoop مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا نفسى افهم حاجة الناس دلوقتى بقيت مظاهرة مويدين للرئيس مبارك فى المهندسين حالا
ومظاهرة تانية معارضين واحزاب واخوان واجانب فى التحرير طب ايه طلباتهم بالملايين!!

هيا الناس عايزة الوزارة الجديدة بضغطة زرار تخلينا اقتصاديا واجتماعية وماديا اقوى من امريكا ولا ايه (ده ربنا خلق السموات فى سبع ايام )انا مش فاهم هيا الناس مش قادرة تصبر ولا عايزين يخربوها وخلاص !!!
عايزين يخربوها وخلاص

افتح الفيس هتلاقي ناس كتير

عايزين يخربوها وخلاص
قديم 02-02-2011, 03:08 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة snoop مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا نفسى افهم حاجة الناس دلوقتى بقيت مظاهرة مويدين للرئيس مبارك فى المهندسين حالا
ومظاهرة تانية معارضين واحزاب واخوان واجانب فى التحرير طب ايه طلباتهم بالملايين!!

هيا الناس عايزة الوزارة الجديدة بضغطة زرار تخلينا اقتصاديا واجتماعية وماديا اقوى من امريكا ولا ايه (ده ربنا خلق السموات فى سبع ايام )انا مش فاهم هيا الناس مش قادرة تصبر ولا عايزين يخربوها وخلاص !!!

يا باشا الناس اللي خرجت تأييد للرئيس مبارك خارجيين لتأييده نفسيها واحتراما له لانه مهما كان كان من ضمن ابطال اكتوبر واعترافا بالجميل ( من وجهة نظرهم ) وكمان خوفا من الانهيار اللي ممكن يحصلنا لو مرة واحده مبقاش فيه سلطة والبلد فضلت لشوية النهيبة اللي كل واحد وز يقطع حته من التورتة ويطلع يجري او واحد ظريف يروح يستند بالامريكان ويجيبهم علينا ونقعد نقاوم الاحتلال الجديد 50 سنة كمان

اما اللي في الطرف الاخر لانهم غير راضيين عن النتائج اللي وصلتها الثورة الاخيرة وده طبعا غباء لان اللي عاوزينه غباء × غباء ليه بقى
1. عاوزين الرئيس يمشي (ماشي هيمشي )
2. عاوزين نحل مجلس الشعب والشوري لانه جاي بالتزوير ( ماشي هنحله )
3. غير راضيين عن تعيين نائب للرئيس ( ماشي هيمشي )
4. عاوزين دستور جديد
5. عاوزين مجلس حكماء منتخب وحكومة أئتلافيه

طيب ازاي
مين يحكم البلد
مين يمثلها
مين يمشي امورها ( حتى لو افترضنا انها اصلا مكنتش ماشية قبل كده خاااااالص )
وفي الاخر مين هما مجلس الحكماء وعلى اي اساس يتم اختياره
مين الحكومة الأئتلافيه وعلى اي اساس يتم اختيارها
محدش يفكر في الجيش يقعد اكتر من كده لان اذا الجيش طول في القاعدة جوه الحدود بره مين هيحميها

وقتها بقى هنلاقي الكيكة بتتقسم وكل واحد عاوز ياخد حته واللي مش هيقدر ياخد حته بالعافيه هيجري واحد على امريكا وواحد على بريطانيا وواحد على فرنسا وكل واح يقول الحقوني مش عارف اخدلي حته انا هعيطلكم
وطبعا ده كلام مرفوض تماما مننا الصغير قبل الكبير الفاهم قبل اللي مش فاهم

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 02-02-2011, 03:20 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

يا عالم حرام الناس لازم ترجع بيوتها و تسيب البلد تقف على رجليها تاني و لو حزمة الاصلاحات السياسية و الدستورية متمتش ابقي ارجعو ميدان التحرير تاني احنا مش زي تونس خطاب الرئيس امبارح نسخة من خطاب زين العابدين بن علي التاني مش هترشح تاني هكمل الفترة دي و ماشي غيرت الوزراة عدلوا الدستور الراجل ده لو وحش قوي كان ركب طيارة و سابها و مشي زين العابدين ركب طيارته و خلع بس الجزائر مش عايزة تاخد حته من تونس و المغرب مش طمعانه فى تونس و ليبيا مش طمعانة فى جزء من تونس انما احنا اسرئيل سابت 800 جندي و ظابط مصري و سلاح تدخل سيناء بالتنسيق مع القيادة المصرية لحفظ الامن هناك انماء الراجل ده لو مشي فجاء مش هتبقي خراب من جوه بس هتبقي من جوه و من بره كمان هوا ساعة حادث طابا من اللي وصل الاول احنا و لا هما ايه ضمن حضرات السادة مجلس قيادة ثورة ميدان التحرير العظيم ان اسرئيل ما تدخلش رفح و طابا فى حالة هروب الرئيس او رحيل الرئيس لحد ما تشوف الدنيا رايحة فين لو الجديد كويس ترجع لو مش على مزاجها خلاص انا بأمن حدودي و ابقي خلي المجتمع الدولي ينفعنا ساعتها حرام حرام حرام فىن المخ و التفكير ياناس خربتوا بيوتنا الهي ينتقم من كل من يحاول تخريب هذا البلد و تسخين الاوضاع فيه

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه