العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 14-10-2010, 04:07 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bedos مشاهدة المشاركة

انا رجعت تاني للمموضوع بعد شهر ونص او شهرني مكنتش متابع معاكم
والله يعيني بجد قدامي 160 صفحه هقراهم ياااه بس هكون مبسوط اوي وانا بقرأ الصفحات دي

نورت تاني يا بيدوس
عموما هخصتر عليك شوية واديلك 45 صفحة مفيش غيرهم لسه مكملتش الباقي معلش بقى

لو ان فاتك بتاع 80 صفحة مراجيح كانو هيعجبوك جداااااااااااااااااااا
اتقفوا علينا وشالوهم غصب واقتدار اكمنننا مساكين وغلابة وطيبين
يلا بقى ربنا يسامحهم
ههههههههههههههههههههه
الملفات المرفقة
نوع الملف: doc رحلات أبو خليفة صفحات من1 إلى 45.doc‏ (865.0 كيلوبايت, المشاهدات 1)

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 14-10-2010, 04:28 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

[QUOTE=sad-bird;260874]
يخربيت سنين يا جمال
ده مصييييييييييييييييييبة
بس سيبك انت احلى حاجة في رئيس الجمهورية
يتفرج على البخيل وانا
طيب الكلام ده كان زمان قبل الفضائيات ما تفتح على البحري النهاردة بقى لو جمال فتح التلفزيون هيعمل ايه
اظن 24 ساعه شغااااااااااااااااااااااا ااااااااااال

مشكلة جمال انه ساعة المسلسل اى مسلسل كان يقفل العربية ويختفى يتفرج عليه على اى قهوة وكنا نروح ندور عليه

متحاول تتصل بيه تشوف اخباره ايه وعامل ايه
اكسب ثواب مكنش عيش وكباب
هههههههههههههه

سألت عليه كام مرة لكن التليفون اتغير او اتشال معرفش او عزلو مش فاهم وهو كان فى حتة فى شبرا اسمها قبلى القره قول ادغال فى ادغال كده وانا بتوه فيها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

[/CENTER]

يستاااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااهل
هههههههههههههههههههههه
احلى حاجة احتلال الهكسوس
صحيح فكرتني باحتلال الهكسوس اللي حصل عندكم في رمضان

ربنا يجعله عامر
وعقبال لما نيجي نحتل انا وابو دنيا وابو نسمة
ههههههههههههههههه
م انت زوغت مننا مع انى عملت اللى ميعملوش وزير الميكروباس نفسه علشان الحقك لدرجة ان احمد بدر كان راكب جنبى مستعجب من طريقة السواقة والحوارى والشوارع اللى عمال اخرم منها حتى احمد كروزير وصل بعدنا بييجى نص ساعة جه لقانا قعدنا على القهوة و شربنا الشاى وخلصناه وهو لسه كان جاى
قديم 14-10-2010, 09:08 PM
الصورة الرمزية sad-bird

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

م انت زوغت مننا مع انى عملت اللى ميعملوش وزير الميكروباس نفسه علشان الحقك لدرجة ان احمد بدر كان راكب جنبى مستعجب من طريقة السواقة والحوارى والشوارع اللى عمال اخرم منها حتى احمد كروزير وصل بعدنا بييجى نص ساعة جه لقانا قعدنا على القهوة و شربنا الشاى وخلصناه وهو لسه كان جاى
تتعوض ان شاء الله في ظروف احسن

قديم 14-10-2010, 09:18 PM
الصورة الرمزية sad-bird

مغامرات في ثانوي

طبعا بما اني كنت مسالم جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااا فوق ما تتخيلوا ولغايه لما دخلت الكلية وبعدين اتخرجت رجعت مسالم تاني زي ما كنت الا ان كان بيحصل بعض المواقف بعضها يهلك من الضحك وبعضها يموت من الرعب

اول لما دخلت اولى ثانوي كانت السنة اللي قبلنا فيها مشاغبين كتييييييييييييييييييييير لدرجة انكم ممكن توصفوهم زي مدرسة المشاغبين وفي يوم من الايام بتوع سنة 3 اصلا مبيجوش المدرسة ولقيناهم مرة واحده قرروا يجو مجموعات وكان مدير المدرسة رخم جدااااااااااااااا وكان لازم يمسك الميكرفون كل يوم ياكل دماغنا بيه ( تقريبا كان نفسه يبقى مذيع زي هنيدي في جائنا البيان التالي ) واحنا رجلينا تورم وده صوته عامل زي صوت العرسة وبيرغي في اي حاجة بدون قيمة واحد من لاشلة بتاعت تالته بايع القضية وزهقان من الراجل ده راح جاي في يوم الصبح بدري ودخل المدرسة واستخبي في الفصول فوق ( علشان كانو بيمنعوا اي حد يدخل الفصول قبل الطابور ما يخلص ) وهووووووووووووووووووووووو وووووب قنبلة مولتوف على راسة بس ربنا سترها معاه ونزلت جنبة وكانت صغيره تأثيرها كان ضعيف والا الولد كان راح في داهية ( هو اصلا كده كده رايح ) ولقينا اللي بيصرخ عاوزين تموتوني يا ولاد التيييييييييييييييييييت الطابور كله معاقب لغايه لما يجي ابن التيييييت وفضلنا متذنبين يومها كمان ساعه لما هديت الامور ولقوا الواد اختفي من المدرسة خالص بس على ما اعتقد انهم كانو عارفين هو مين بس محدش هياخد حق ولا باطل معاه

اللي ميعرفش يعني ايه مولتوف دي عبارة عن زجاجة فاضية بيتحط فيها مادة سريعة الاشعال وتتكتم بقماش او مادة ماصة بنفس مادة الزجاجة ويتولع طرف القماش وتترمي على الهدف وشكرااااااااااااااا
وعلشان موسوعة الافلام ميزعلش زي فيلم حين ميسرة لما عمل طوق نار حوالين العصابة

هنروح في داهية انا عارف
هههههههههههههههههههههههه

التعديل الأخير تم بواسطة sad-bird ; 14-10-2010 الساعة 09:33 PM
قديم 14-10-2010, 09:28 PM
الصورة الرمزية sad-bird

في ثانية ثانوي

كنت عامل عملية جيوب انفيه ، مع كام حاجة كد جوه مش عاوزين قرف هههه وكنت باستمرار دايخ وتعبان لان الاتزان بعد العملية مكنش مظبوط بسبب الهواء والبرد والعملية كانت في الشتاء وكان الوضع صعب شوية
وقتها كان فيه شوية التزام في المدارس غير دلوقتي خالص
ومكنش فيه حد بيقعد في الفصول في اوقات الطابور والفسحة غير واحد حراسة على شنط الفصل او المرضي

وانا طبعا بما اني كنت بتسهوك وعامل فيها تعبان بقى وفرصة لا تعوض كنت بقضيها في الفصل نوم
وفي يوم مطلعتلوش شمس وانا حاطط دماغي على الديسك
بوووووووووووووووووووووووو ووووووووووم
زلزال في المدرسة
اتاري وقتها واحد الله يسامحه جاب صاروخ صوت ولف عليه مشط كبريت وولع فيه ورماه وفرقع
وبما ان مبني المدرسة قديم من ايام الانجليز والمباني الواسة العالية والفصول كانت فاضية وقتها فالصوت كان عالي جدااااااااااا مع صدي الصوت قلب المدرسةو المنطقة اللي حوالهيا
هووووووووب امسك حراميييييييييييييي
وكل من هو في الففصل او الفصول المجاورة او من له صلة من قريب او بعيد باي حد مننا اتكمسك
وجواب رفد
وانا اولهم طبعا
ياعالم ياهوووووووووو انا عامل عمليه والصوت العالي بيتعبني اصلا فما بالكم بالنفجار ده يعمل فيا ايه انتو شايفني اهبل علشان اعمل كده في روحي ودول ابداااااااااااااااااااااا اااااا
واتعملي جواب استدعاء ولي امر وفصل اسبوع من المدرسة
الحاج لما راح الاخصائي الاجتماعي يقوله انت لو كنت سمعت الصوت كنت عرفت اننا رحمناهم
صوت ايه
دي ربع دانه مدفع
يانهاركم مش فايت انتو هتلبسوني قضية امن دولة يا ولاد التيييييييييييييييت
والحاج يستغرب دانة مدفع منين وازاي وفين احنا هنستهبل طلبة ثانوي تجيب دانه مدفع منين وليه
المهم بعد حوارات ومناقشات وعقد مجلس الاباء تقرر عودتنا للمدرسة تاني حرصا على مستقبلنا المظلم بعد دفع غرامة مالية مش فاكرها كام في صورة تبرع للمدرسة

بالذمة الواحد مش كان اترفد وكمل مع عم حمكشة الميكانيكي كان احسنله