العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 18-05-2009, 02:24 PM
الصورة الرمزية mokhtar872000
mokhtar872000 mokhtar872000 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mokhtar Abas ELMalahy
التخصص العملى: Relationship officer-RAKBANK-Dubai-UAE
هواياتي: cars/internet/football

mokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond reputemokhtar872000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى العراق !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

مختار أفندىfficeffice" /><o:p></o:p>
<o:p></o:p>
يا مخ يا حبيبى انت ظالمنى ! و أنا لا يمكن طبعآ أعرف دمياط أكتر منك !<o:p></o:p>
أنا بس أعرف كام حاجه كده مثلآ شطا و عزبة البرج زى الفنار الحديد القديم بتاعها الله يرحمه و اللسان <o:p></o:p>
و رأس البر و فيلا أم كلثوم و فيلا أم حافظ و مارين فؤاد و أبو طبل و دعدور و الفطاطرى و الفردوس<o:p></o:p>
و الجربى و 75 و 101 و الفناطيس القديمه فى دمياط و الكوبرى القديم و دمياط الجديده و الميناء و مساكن <o:p></o:p>
الميناء و الطريق الدولى الجديد و السنانيه و كفر سعد و كفر البطيخ و كفر أبو غالب و اسكندريه الجديده<o:p></o:p>
و فارسكور و مشروع الميه و كفر السوالم !<o:p></o:p>
غير كده ما أعرفش و أتوه فى دميـــــــــــاط !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

<o:p><o:p></o:p>
</o:p>

ياااااه يا دكتور كل ده ومتعرفش دمياط ده مش بعيد تكون عارف بيتنا ههههههههه
قديم 18-05-2009, 11:01 PM
الصورة الرمزية dr_3eshoo
dr_3eshoo dr_3eshoo غير متواجد حالياً

dr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond repute

مش بقولكم السفر له فوائد كثيره ههههههههههههههههههههههههه ه
اه انا من دمياط و عمري مارحت نص الحجات دي

ازا اردت الحكمه فالزم الصمت
و ازا اردت الرزق فالزم الاستغفار
ازا اردت المهابه فالزم قايم الليل
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
دكتور احمد العشماوي
قديم 19-05-2009, 07:01 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

وصلت مصر بسلامة الله أجازه ! و ركبت تاكسى مع مجموعه من الآصدقاء لموقف أحمد حلمى ! لكن السائق

باعنا فى الطريق ! أى و الله ! يعنى جاء عند منتصف كوبرى الليون و توقف و قالنا دى نهاية الخط ! طب ياعم

دا لسه حوالى 500 متر على موقف أحمد حلمى ! قال معلهش علشان المرور و بياخدوا مننا اتاوه و 000و000

بمجرد ما نزلنا من السياره لقيناه بيكلم ناس وبيقولهم دا رايح طنطا و دا رايح كفر الشيخ و دا رايح المنصوره !

( لآنه فى الطريق طبعآ سألنا جايين منين و رايحين فين و كده يعنى ) المهم كنت شايل هاند باج فى كتفى

زشنطه صغيره فى يمينى و كيس فى شمالى فجأه لقيتهم بينتزعوا منى انتزاعا ! و شخص بيقولى حمدلله

على السلامه يا بيه ! انت عاوز تاكسى للمنصوره ؟ طلبك عندى ! قلت ياواد ماشى ! دى متسهله على

الآخر و مشيت خلفه و أنا مزهوا ( بيه بقه ) ! المهم و أنا ماشى الشخص ده بقى اثنين ! يعنى انضم له شخص

تانى و مشوا يتكلموا مع بعض ! ( موش مهم أنا مالى ) ! قرب نهاية الكوبرى بقوا تلاته ! و لقيت الراجل اللى

شايل الشنط ( و كان قوى البنيان أبيض اللون مع شعر أصفر ضارب للآحمر و فيه وشم كده ما عجبنيش على )

( باطن ساعده الآيسر ) لقيته متجه الى شارع جانبى بعيدا عن الموقف ! و الثلاثة أشخاص بقوا أربعه ! !

ابتديت أشعر بعدم الراحه ( و ليس الخوف ) ! و سألته ياعم الموقف موش من هنا ! انت رايح فين ؟؟

قال لى بحزم و اقتضاب أصل العربيه واقفه على جنب علشان ماتدفعش رسوم للموقف ! ماشى ! بعدين

الآربعه بقوا خمسة أشخاص لدرجة كأنى رئيس الجمهوريه و دى الحاشيه بتاعتى ! و بعدين لاحظت ان الشارع

ده ليس فيه محلات و لا بنى آدمين و آخره سد و ينتهى بجاراج للسيارات الخاصه ! ابتديت أقلق بس موش

خايف برده ! المهم دخلنا الجاراج لقيت سياره بيجو 405 برتقالى اللون ملاكى و قال لى هى دى السياره !

قلت له و فين الركاب ! قال لى ركاب ايه ! هوه ده مقامك ! دانت حتركبها لوحدك و توصلك بالسلامه !!!

ماعرفش ليه ؟ سمعت ساعتها فى أذنى الآغنيه الشهيره بتاعة ريا و سكينه ! ياختى عليها 000يا ختى عليها

يا ختى عليها يا ختى عليـهـــــــــــــــــا ptmnlo123per1106 و لقيت الناس كده شكلهم متنمر ! و الرجل الآحمرانى
ده بيكلمنى بصرامه ! ففهمتانى موش رايح المنصوره دا يمكن أروح الآخره و بتاكسى كمان ! و كان الرجل وضع

الشنط ( وهى قليله و خفيفه ) اذ لم يكن ممكن شراء شىء جيد من العراق ! المهم عملت نفسى بأرفع

الشنط علشان أحطهم فى صندوق السياره و قمت مغزله بحركه بارعه و لا أجدع لعيب كوره و أطلقت ساقى

للريح ! و سمعت زعيم العصابه بيحاول يستفزنى علشان أقف و قال ( أن كنت عارف انك موش وش ذلك ) !

قلت له و أنا بأجرى ! يا عم أنا موش وش ذلك ! و والله بمجرد ما خرجت من هذا الشارع السد الى الطريق

العام مباشرة ! لقيت سياره تاكى عداد المنصوره واقف بيحمل و كان لسه زبونين ! خدتهم أنا و انطلقنا بالسلامه

و كنا فى رمضان و وصلنا قبل المغرب و بعد السلامات و التحيه بأفتح أول شنطه ! لقيتها موش بتاعتى !

ptmnlo123per144 ptmnlo123per195 ptmnlo123per111 أتارى كان معى فى التاكسى واحد مصرى قادم من

السودان ونزل قبلى و أخد شنطتى ! بس الحمدلله دايمآ بأضع كارت باسمى و عنوانى فى سوستة الشنطه

و الحركه دى تعلمتها من والدى الله يرحمه ! والراجل اتصل بى تليفونيآ و رحت أخدت شنطتى ! ptmnlo123per154
المشاركه القادمه أحكيلكم كيف غرقت فى البحر و مت و صحيت تانى ! ptmnlo123per122

بس ممكن أتأخر يومين علشان مسافر انشاء الله السعوديه غدآ و ربنا يستر من طياراتها السكند هاند ! باى !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 19-05-2009, 10:25 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

توصل بالسلامه ان شاء الله يادكتور

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 19-05-2009, 12:28 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

سلمك الله من كل سوء يا عم أحمد !

بس أنا فيه حاجه موش فاهمها فى الصورة بتاعتك ! ptmnlo123per144

هوه انت بتشتغل على اللاب توب بالمقلوب !ptmnlo123per1127 و لا هوه كان زعلان منك و مديلك قفاه ! ptmnlo123per154

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122