العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ايه رايك حتركب فاميه ولا ايه؟
طبعا هركب الفاميه 106 79.70%
لا ياعم انا اخايف 27 20.30%
المصوتون: 133. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 21-05-2011, 12:55 PM
الصورة الرمزية M.voka
M.voka M.voka غير متواجد حالياً
من انا؟: Muslim
التخصص العملى: Studied at Faculty of Commerce Ain Shams University
هواياتي: Computing..books..kinds of music

M.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to all
افتراضي رد: حعمل الفاميه ومش هخاف البيه

هنركب فاميه ان شاء الله

If you can deceive some people some times
not can deceive all people all time
قديم 21-05-2011, 02:03 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حماده كمال مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا عملت الفامية وفضل اكتر من شهر وفى العجوزة فى طلعة 6 اكتوبر كان فية كمين
الظابط اتكلم بكل احترام وطلب منى يا يسحب الرخصة وادخل فحص يا اما انا ازيل المخالفة ولما توجهت للسيارة لخلع الفامية ندهلى وادانى الرخص وقالى بس لازم تشيلة
اتمنى ان حضرتك تكون شلت الفاميه و زى ما كان الظابط الى قابلته محترم لازم احنا كمان نكون بنحترم القانون حتى لو مكنش فيه رقابه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MIDO-SPICY مشاهدة المشاركة

يا جماعه معلش خلينا نتكلم بصراحه شويه
انا شايف ان القانون احنا كارهينه بس لان الممنوع مرغوب
فيه اه ناس حابه انها تركبه علشان الشمس وعينيها والكلام دا
انما معلش معظم الشباب بتركبه لاهداف غير شرعيه وطبعا مش محتاج افسر
حد معترض عليه فى الكلام دا ؟؟!!!

واعتقد بما ان استخدامنا احنا اللى خاطىء فيجب ان القانون يفضل لغايه ما احنا اللى نعرف نستخدم الحاجه صح

دا غير انه مش كويس فى السواقه

انا واحد من الناس بحب جدا انى استطلع الشارع اللى انا سايق فيه من بربريز العربيه اللى ادامى واللى بناء عليها بحدد سرعه العربيه او طريقه مشىى فى الشارع
طيب لو الدنيا معتمه ادامى انا هبقى ماشى مش شايف حاجه وممكن اللى ادامى يكون ادامه مشكله ومره واحده يفرمل .. طبيعى انا هلبس فيه
انا واحد من الناس بتضايق جدا لما بمشى ورا اتوبيس او عربية نص نقل بصندوق للسبب دا
كلام جميل و هو دة الى انا كنت عايز اقوله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 مشاهدة المشاركة

يا نهار ابيض انا بتكلم يا ابو هنا عن الفاميه للزجاج الجانبي ودرجه فاتحه كمان تقدر تسوق بيها مستريح بالليل
انا نفسى اعمل كدة بس مش هركبه الا لما يكون القانون بيسمح بكدة ان شاء اللة
قبل النهار بس انا شوفت ناس بتضيف كلمه زجاج ملون في رخصه العربيه بالكومبيوتر وعشان ده يحصل لازم تكون مضافه فالملف هو المفرض فعلا القانون يتعدل بس بشروط بمعني ممكن يسمح بالفاميه الجانبي ودرجه معينه تكون فاتحه وبرضه الملصقات اعتقد دي مافيش منها ضرر ولا ايه ؟
والف شكر علي مشاركتك معانا فالموضوع ده
هو دة الكلام انه المفروض القانون يتغير زى ما انت قلت و يكون بيسمح بالجانبى و درجة بسيطه لا تعيق الرؤية و لغاية ما يتم تعديل القانون فانا لازم احترمة حتى و لو مش مقتنع بيه لان مش المفروض ان القانون يكون مرضى لل85 مليون مصرى و لكن لازم يكون ال85 مليون بيحترمو القانون
متزعلش من كلامى بس انا اول الناس عايز اركب فامية لان مراتى منقبة و طبعا لو مسافر بكون مدايق انها مش عارفه تشيل النقاب طول اليوم بس انا مبحبش اعمل حاجة و انا خايف منها و مبحبش ادخل لجنه مرور و انا مخالف حتى ايام الثورة اول لما الشرطة نزلت و مكنوش بيكلمو اى حد لا فامية و الا حزام و الا اى حاجة ايامها كنت لازم اربط الحزام و لو مش رابط الحزام ببقا ماشى مكسوف جدا و بقول لية احنا بنمشى صح لما يكون فية رقابة و مبنعملش الصح بمزاجنا

سبحان الله و بحمدة
سبحان الله العظيم

قديم 21-05-2011, 04:33 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

تسلم يابو حميد وان شاء الله بكره احسن
قديم 21-05-2011, 04:50 PM
الصورة الرمزية NicEgypt
NicEgypt NicEgypt غير متواجد حالياً
من انا؟: web programmer & application windows
هواياتي: marketing books كتب علم التسويق بأنواعها

NicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الشناوى1981 مشاهدة المشاركة

اتمنى ان حضرتك تكون شلت الفاميه و زى ما كان الظابط الى قابلته محترم لازم احنا كمان نكون بنحترم القانون حتى لو مكنش فيه رقابه

هو دة الكلام انه المفروض القانون يتغير زى ما انت قلت و يكون بيسمح بالجانبى و درجة بسيطه لا تعيق الرؤية و لغاية ما يتم تعديل القانون فانا لازم احترمة حتى و لو مش مقتنع بيه لان مش المفروض ان القانون يكون مرضى لل85 مليون مصرى و لكن لازم يكون ال85 مليون بيحترمو القانون
متزعلش من كلامى بس انا اول الناس عايز اركب فامية لان مراتى منقبة و طبعا لو مسافر بكون مدايق انها مش عارفه تشيل النقاب طول اليوم بس انا مبحبش اعمل حاجة و انا خايف منها و مبحبش ادخل لجنه مرور و انا مخالف حتى ايام الثورة اول لما الشرطة نزلت و مكنوش بيكلمو اى حد لا فامية و الا حزام و الا اى حاجة ايامها كنت لازم اربط الحزام و لو مش رابط الحزام ببقا ماشى مكسوف جدا و بقول لية احنا بنمشى صح لما يكون فية رقابة و مبنعملش الصح بمزاجنا
كلام حضرتك سليم 100 %
والله انا نفسى اركب فامية لكن مش بعدل ف السيارة ولا اركب حاجة مخالفة
بالاضافة انة حتى ايام الثورة كنت بركب الحزام وكان بعض من الناس بتستغرب
والسبب انها بقت عادة عندي حتى لو مشوار قصير لازم اتحـزم وكنت بحترم كل شيئ
ف عز العشوائية اللى كانت موجودة
قديم 14-06-2011, 04:53 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

الشعب يريد الفامية الفامية

الكلمات الدليلية
فاميه