العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 21-10-2012, 12:28 PM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all
افتراضي رد: معا لمواجهة مشكلة سايس العربيات ...

بعد اذنكو خاليك قليل الادب لما يقولك الركنة ب 5 جنية رد ببجاحة وقوله هوه انا راكن في جراج وسيبة وقوله ادى العربية ولو راجل المسها واقسم بالله ما هيقدر يجي ناحيتها الكلام دة انها يقيت بعملة بعد اما زقت زي سيادتك ومدام مفيش كبير يبقى كل كبير نفسة بقى وبلطج واللى يقدر يعمل حاجة يعملها
ومتخافش مش هيحصل حاجة للعربية
جمدوا قلبكو بقى هنفضل نطاطي لامتى

قديم 21-10-2012, 12:58 PM
Mohammed Hamada Mohammed Hamada غير متواجد حالياً
من انا؟: انا اللى ضاع من عمرى سنين
التخصص العملى: CSR@LinkDotNet
هواياتي: السيارات

Mohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msr1192 مشاهدة المشاركة

بعد اذنكو خاليك قليل الادب لما يقولك الركنة ب 5 جنية رد ببجاحة وقوله هوه انا راكن في جراج وسيبة وقوله ادى العربية ولو راجل المسها واقسم بالله ما هيقدر يجي ناحيتها الكلام دة انها يقيت بعملة بعد اما زقت زي سيادتك ومدام مفيش كبير يبقى كل كبير نفسة بقى وبلطج واللى يقدر يعمل حاجة يعملها
ومتخافش مش هيحصل حاجة للعربية
جمدوا قلبكو بقى هنفضل نطاطي لامتى
أعتقد مفيش كلمة أقدر أقولها بعد اللى حضرتك قولته
و ده فعلا حيبقى موقفى لو حصل الموقف ده معايا

تذكر دائما أن
الليل هو بداية النهار
والشتاء هو بداية الصيف
والألم هو بداية الراحة
والتحديات هى بداية الخير
والتفاؤل بالخير هو بداية القوة الذاتية
قديم 10-01-2013, 03:59 AM
odican odican غير متواجد حالياً

odican will become famous soon enough

بصراحه يا جماعه انا كمان زهقت من الموضوع ده
احنا بندفع اكتر من مره فى اليوم حرام يعنى
اولا مليون فى الميه ان وضوع السايس ده بقى بديل للرشاوى اللى كان بتوع المرور بيخدوها بدليل انك لو مشيت فى شارع الهرم مثلا تلاقى كل الرصيف من اول الهرم للرمايه عليه اشارات ممنوع الوقوف قطعيا وع ذللك لو ركنت يطلعلك واحد سايس ابن احبى و يا خد منك 5 جنيه عشان قاللك تعالى شمال او يمين و كانك حمار سواقه لامواخذة يعنى دا حتى مش بينظف العربيه عشان نقول معلش دا ادى خدمة وطبعا المرو او الحى بيقسموا الفلوس دى مع بعض فى الاخر و بكدا يبقى شكل مقنن مع انك مكن تدفع و تتكلبش برضه ودا معناة ان العيال دى ولاد جزمة قديمة و بيبلطجوا و مضطر تتدفع عشانما يبهدلوش العربيه لو رحت كدا ولا كدا
ثانيا حرام بجد احنا بندفع ضربيه سنويه على العربيه طبعا دى مقابل خدمات الحكومه بتوفرهلنا و منها اننا نلاقى طرق لكن مش ممكن ان كل طرق مصر ممنوع الوقوف قطعيا مش ممكن خالص
بجد كنت زمان بقول الفقرا دول ياعينى عليهم لازم نساعدهم لكن من بعد الموضوع ده كرهت العربياتو الخروج ولو جالى اى واحد ابن جزمه منهم ادوس على امه بالجزمة
قديم 10-01-2013, 12:38 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

كل ما يحدث ......... لان القانون فى اجازه ........ سايس وعدم توفر اماكن للركن بسبب الباعه الجائلين

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس