العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 19-05-2012, 03:31 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ظبط زوايا

حصل خير

خليك في المستورد احسن

بالتوفيق

AHMED
قديم 19-05-2012, 03:35 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

طيب يا هو أيه اعراض تلف البارات وما هى أسباب تلفها؟
تلف البارات بيجى من الاستعمال يعنى عمر افتراضى واعراضها بامنة لازم يتكشف عليها بالايد هتلاقى بوش فى مكان البيضة لفوق ولتحت انما ممكن تعمل معاك صوت لو بتنزل نقرة او مطب لتحت مش لفوق يعنى مكان اوطى من الاسفلت او الارض

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 20-05-2012, 12:47 AM
الصورة الرمزية darsh1511
darsh1511 darsh1511 غير متواجد حالياً

darsh1511 has a spectacular aura aboutdarsh1511 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

ربنا يجيب الموضوع على خير.. هل تعتقد يا مصطفى أن المطب هو السبب فى اللى حصل للعفشة أم أن هذا العيوب كانت موجودة قبل المطب والمطب هو اللى كشفها؟؟؟

هو المطب كان لفوق ولا مطب لتحت ( حفرة يعنى). هل كنت سائق بسرعة ولا كل مطب مضر بالعربية؟

أبقى قول لنا عملت ايه؟
ازيك يا تامر لا مطلعش العيب من المطب وكان المطب حفرة فى الارض و كنت ماشى بسرعة و ملحقتش افادية و العيب دة عمر افتراضى للبارات و جلب المقصات
قديم 20-05-2012, 01:01 AM
الصورة الرمزية darsh1511

انا رحت توكيل بيع قطع غيار هونداى عندنا فى شبرا الاسعار غالية جدا جدا جدا بار الدركسيون الخارجيةالواحدة 143 جنية يعنى الاتنين286 والبارة الخارجية و هو دة الى انا عايز اغيرة الواحدة275جنية يعنى الاتنين550جنية اما جلب المقصات الواحدة 154 جنية يعنى الاتنين 308 جنية مع العلم ان انا سالت بتاع العفشة و صفلى محل قلى مش هيكملو 300 جنية و بردو كورى اصلى ازاى مش عارف قلى جوز الجلب 80 جنية و البارات الخارجية البارة مش هكمل 100 جنية و كورى اصلى بردو بس انا قررت اعمل حاجة تانية خالص.................لما اعملها هقلكو عليها و يا رب تنفع ادعولى
قديم 29-05-2012, 01:10 AM
الصورة الرمزية darsh1511

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darsh1511 مشاهدة المشاركة

انا رحت توكيل بيع قطع غيار هونداى عندنا فى شبرا الاسعار غالية جدا جدا جدا بار الدركسيون الخارجيةالواحدة 143 جنية يعنى الاتنين286 والبارة الخارجية و هو دة الى انا عايز اغيرة الواحدة275جنية يعنى الاتنين550جنية اما جلب المقصات الواحدة 154 جنية يعنى الاتنين 308 جنية مع العلم ان انا سالت بتاع العفشة و صفلى محل قلى مش هيكملو 300 جنية و بردو كورى اصلى ازاى مش عارف قلى جوز الجلب 80 جنية و البارات الخارجية البارة مش هكمل 100 جنية و كورى اصلى بردو بس انا قررت اعمل حاجة تانية خالص.................لما اعملها هقلكو عليها و يا رب تنفع ادعولى
انا ظبط العربية الحمد اللة اشتريت جوز جلب مقصات ب 50 جنية كورى و جوز بارات دركسيون ب 85 جنية كورى جداد و ركبتهم ورحت ظبط زوايا طلع عندى ميل فى العجلة اليمين 2 سم و الشمال 1 سم يظهر من المطب الجامد الى انا اختة و عمل زرجينة للاتنين و عدلهم و ظبط زوايا بعد كدة بعد كدة حسيت بفرق كبير فى المشى البطيء و السريع والحمد اللةو انا فرحت جدا ان قطع الغيار متوفرة جدا و رخيصة للا فيتا او المتركس وتعيش زى ما تعيش المهم انى اركب الحاجة و انا مطمن انى مش هشترى مستعمل و انا و حظى شغالين ولا لأ