العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 16-05-2012, 09:51 PM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايزاغير سير التقسيمه خارج التوكيل " ارجو الأفاده "

مشكلة عربيت حضرتك مع الميكانيكيا بره ان ملهاش زنب للتقسيم عند الكامات ولو الميكانيكى مش فنى قوى ويعر ف فكرة حركة المتور وامتى يفتح الصباب وامتى يقل مش هيعر ف يظبط التقسيمة وممكن يكسر صباب منو وازا ما شدش بلية الشداد بعيار معين ممكن تكسر كامة من الاتنين فانتى عاوز حد فاهم يعنى ايه تقسيمة من غير زنب لو انتى فالقاهرة كنت عملتهالك
قديم 17-05-2012, 01:28 AM
zizo wbs zizo wbs غير متواجد حالياً

zizo wbs has a spectacular aura aboutzizo wbs has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د مشاهدة المشاركة

مشكلة عربيت حضرتك مع الميكانيكيا بره ان ملهاش زنب للتقسيم عند الكامات ولو الميكانيكى مش فنى قوى ويعر ف فكرة حركة المتور وامتى يفتح الصباب وامتى يقل مش هيعر ف يظبط التقسيمة وممكن يكسر صباب منو وازا ما شدش بلية الشداد بعيار معين ممكن تكسر كامة من الاتنين فانتى عاوز حد فاهم يعنى ايه تقسيمة من غير زنب لو انتى فالقاهرة كنت عملتهالك
1000 شكر على اهتمامك بالموضوع
وانا حتوكل على الله وحغير السير عند ميكانيكي خارج التوكيل وربنا يستر
ادعولي
قديم 17-05-2012, 02:10 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizo wbs مشاهدة المشاركة

1000 شكر على اهتمامك بالموضوع
وانا حتوكل على الله وحغير السير عند ميكانيكي خارج التوكيل وربنا يستر
ادعولي
لا حول ولا قوه الا بالله كل اللى قلناه ده وبرضه هاتروح لاى حد على العموم دول افضل ناس بتغير السير وده مقتبس من زميلنا هوجان وفى جربتهم وشكروا فيهم جدا وبعدين ايه المشكله فى الاسكندريه من القاهره دول كلهم ساعتين
في الاميريه
والسواح 4 متخصصين في اسبرانزا وعندهم الزرجينه بتعتها
رجب موقف اتوبيس الاميريه
ابانوب امام مستشفي الزيتون
محمد نجم اول شارع بورسعيد من السواح وده اقوي واحد
مصطفي ميدان السواح امام مطلع الكوبري اللي بيعدي من فوق ترعه الاسماعيليه
السير من عند ذكي جرجس في شارع دمشق
اشهر واحد بيبيع قطع غيارها

قديم 17-05-2012, 02:52 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

ابقى قولنا عملت ايه واتكلفت الحكاية كام ونوع السير اللى جابته
قديم 17-05-2012, 07:26 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

لا حول ولا قوه الا بالله كل اللى قلناه ده وبرضه هاتروح لاى حد على العموم دول افضل ناس بتغير السير وده مقتبس من زميلنا هوجان وفى جربتهم وشكروا فيهم جدا وبعدين ايه المشكله فى الاسكندريه من القاهره دول كلهم ساعتين
في الاميريه
والسواح 4 متخصصين في اسبرانزا وعندهم الزرجينه بتعتها
رجب موقف اتوبيس الاميريه
ابانوب امام مستشفي الزيتون
محمد نجم اول شارع بورسعيد من السواح وده اقوي واحد
مصطفي ميدان السواح امام مطلع الكوبري اللي بيعدي من فوق ترعه الاسماعيليه
السير من عند ذكي جرجس في شارع دمشق
اشهر واحد بيبيع قطع غيارها

في ناس كده مبتسمعش الكلام ولا بتحب تستفيد
هتعرف ان اللي ناس قالته صح لو العربيه خلفت تقسيمه وممكن ميعرفش يدورها اساسا