العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 06-02-2012, 10:14 PM
سيد رمضان سيد رمضان غير متواجد حالياً

سيد رمضان will become famous soon enough
افتراضي رد: خوش على abs وهدعيلك من قلبى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

لا حول و لا قوة الا بالله
فعلا زيى ما انت قولت منطقى جدا ان العربية كانت سليمة و زيى الفل هو اكيد اللعب اللى تم هوا اللى لخبط المنظومة
قدر الله و ما شاء فعل
طيب هل الراجل التانى اللى قالك ان الحاجات اللى اتغيرت كلها اصلية ليه مخلتهوش يركبها تانى ؟
اشكرك على الرد والتقدير
انا قلت خليك فى الجديد خاصا انا جايبهم من واحد موثوق فيه مضافا اليه ان تم اختبارهم ووجدناهم كويسين وشغالين
وهما نفس المقاس والموديل تبك الاصل
قديم 06-02-2012, 11:20 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Payoo مشاهدة المشاركة

ماحدش هايقدر يقولك المشكلة فين بالتحديد لأننا ماشوفناش العربيه و مش قادرين نحدد لإذا كان العطل في السيرفو وللا في البساتم وللا في الـABS
عشان كده أنا هادلك على مركز خدمة اكثر من ممتاز ممكن تزوره وإن شاء الله مشكلتك هاتتحل

بس قوللي أنت من سكان أي منطقه ؟
اشكرك على الرد
بس صدقنى انا خايف من مراكز الخدمه لسببين
اولا العربيه استيراد يعنى مختلفه عن المصرى مضافا اليه ان المصرى لاتدعم ال abs دا غير ان هيقولولى العربيه ديت مش تبعنا ولو حصل
هيهدوا الليله بحالها وهخش فى تكلفه كبيره جدا بحجة ان ديت مش الحاجات الاصليه
انا فاضل عندى تكه صغيره جدا لو حد وصلها يكون بيعرف يتعامل مع ال abs يبقى وصلنا والحمد لله ام الشغل العادى زى التيل والماستر والبساتم دول الاف الصنيعيه شغاله فيهم وبيتهيقلى 4 صنايعيه بجد جامدين بصو على الحاجات العاديه ديت بس مع الاسف واضح جدا ان هم اول مره يتعملوا مع abs اسف على الاطاله
وانتظر توجيهاتكم واشكركم جميعا
قديم 06-02-2012, 11:27 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

يا استاذ سيد. ربنا يعديها على خير. اعتقد ان الامر محتاج ميكابيكى كويس يفهم فى العربيات الجديدة. اياك واللى بيلعب لانه بيبهدل الدنيا. اسال على واحد كويس. وراجع الموضوع التالى..

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=78128

اعتقد انك محتاج كشف كمبيوتر

ممكن تسال صاحب الموضوع الاستاذ مصطفى وهو يقول لك على ميكانيكة كويس يكشف على العربية بالكمبيوتر وربنا يسهل وتتحل المشكلة ولكن ارجو انك تقول لنا لما الموضوع ينحل علشان تعم الفائدة
قديم 07-02-2012, 01:20 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

يا استاذ سيد. ربنا يعديها على خير. اعتقد ان الامر محتاج ميكابيكى كويس يفهم فى العربيات الجديدة. اياك واللى بيلعب لانه بيبهدل الدنيا. اسال على واحد كويس. وراجع الموضوع التالى..

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=78128

اعتقد انك محتاج كشف كمبيوتر

ممكن تسال صاحب الموضوع الاستاذ مصطفى وهو يقول لك على ميكانيكة كويس يكشف على العربية بالكمبيوتر وربنا يسهل وتتحل المشكلة ولكن ارجو انك تقول لنا لما الموضوع ينحل علشان تعم الفائدة
اشكرك جدا استاذنا الفاضل دائما تعبينك معانا انا من اسكندريه ومقيم حاليا فى دمنهور فترة العمل
قديم 07-02-2012, 08:26 PM
SHABRO SHABRO غير متواجد حالياً

SHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to behold

طيب هو طول ما في دردرة في الدواسة والعربية مبتزحلقش يبقى ال abs شغال.....الغلط بقى متهيالي في جودة التيل او تركيبه .....