العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 13-12-2011, 11:34 PM
الصورة الرمزية misoalex
misoalex misoalex غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مظلوم مهدور حقه
التخصص العملى: اليكترونيات
هواياتي: اليكترونيات - سيارات - ملكش دعوه

misoalex has a spectacular aura aboutmisoalex has a spectacular aura aboutmisoalex has a spectacular aura about
افتراضي رد: حد يعرف مركذ صيانه كويس للعربيات الفيات الحديثه ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

مركز خدمة وصيانة سيارات الفيات بكل أنواعها يقع بمنطقة القبارى

طب ممكن حضرتك توضحلى اكتر ده فين بالظبط واسمه ايه المركز ده ؟؟؟؟؟؟
ياريت اى معلومات

الحمد لله
قديم 13-12-2011, 11:55 PM
الصورة الرمزية misoalex

misoalex has a spectacular aura aboutmisoalex has a spectacular aura aboutmisoalex has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mishoalex مشاهدة المشاركة

في مركز خدمه طارق النيل و ده في القباري
ومركز اخر هو المصريه الاوربيه لصيانه السيارات وموجود قبل الموقف الجديد خلف توكيلبي ام دبليو القديم

طب ده فين طارق النيل اللى فى القبارى ده بالظبط

وايهما افضل فى الاتنين لو حضرتك تعرف ياريت

الحمد لله
قديم 15-12-2011, 05:04 PM
Sherivanov Sherivanov غير متواجد حالياً

Sherivanov will become famous soon enough

السلام عليكم .. إزيّك يا ميزو ..

بص يا باشا .. عندك ..

1- مركز الطارق النيل لصيانة السيارات ( فيات - لانشيا - ألفا روميو- كيا - سبيرانزا - هايما ) و كذا حاجة في الخلّاط كده
و ده عنوانه 7 ش الباب الأخضر .. و في ناس بتسمّيه القبّاري .. بس أنا أعرف إنه شارع الباب الأخضر .. لو عايز وصفة أحسن .. حقولّك .. طبعاً عارف المنشيّة .. كونّة بتاع الجبنة .. الشارع بتاعه الأوتوبيس بيدخل منّه علشان يروح العجمة ( السكة القديمة ) .. إمتداد الشارع ده بعد ظهور التِرام فيه اسمه شارع الباب الأخضر .. حتلاقي التوكيل على اليمين .. و إنت ماشي في الشارِع إسأل .. تمام

2- أحمد لانشيا .. كتير من الناس تعرفه و ناس بردو ما تعرفهوش .. بس هوة مُحترم جداً و شُغله نضيف جدا جدا .. بس مشكلته إني غالي حبّتين .. بس تتعامل معاه مرة متغيّروش
عنوانه .. عارف نادي الصيد ؟؟ .. ادخل الشارع بتاع نادي الصيد و اسأل على أحمد لانشيا .. هوة موجود أمام نادي الصيد .. الشارع اللي هوة الجانب التاني من شارع نادي أكاسيا على الترعة

و الباقي بقى .. بقيت الأعضاء تكرّموا و قالوا معلوماتهم عن الناس اللي يعرفوهم .. و إن شاء الله موفّق

و لو عندك مشكلة أو حاجة في العربية و تحبّ تسأل أنا تحت أمرك
قديم 17-12-2011, 02:03 AM
الصورة الرمزية misoalex

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sherivanov مشاهدة المشاركة

السلام عليكم .. إزيّك يا ميزو ..

بص يا باشا .. عندك ..

1- مركز الطارق النيل لصيانة السيارات ( فيات - لانشيا - ألفا روميو- كيا - سبيرانزا - هايما ) و كذا حاجة في الخلّاط كده
و ده عنوانه 7 ش الباب الأخضر .. و في ناس بتسمّيه القبّاري .. بس أنا أعرف إنه شارع الباب الأخضر .. لو عايز وصفة أحسن .. حقولّك .. طبعاً عارف المنشيّة .. كونّة بتاع الجبنة .. الشارع بتاعه الأوتوبيس بيدخل منّه علشان يروح العجمة ( السكة القديمة ) .. إمتداد الشارع ده بعد ظهور التِرام فيه اسمه شارع الباب الأخضر .. حتلاقي التوكيل على اليمين .. و إنت ماشي في الشارِع إسأل .. تمام

2- أحمد لانشيا .. كتير من الناس تعرفه و ناس بردو ما تعرفهوش .. بس هوة مُحترم جداً و شُغله نضيف جدا جدا .. بس مشكلته إني غالي حبّتين .. بس تتعامل معاه مرة متغيّروش
عنوانه .. عارف نادي الصيد ؟؟ .. ادخل الشارع بتاع نادي الصيد و اسأل على أحمد لانشيا .. هوة موجود أمام نادي الصيد .. الشارع اللي هوة الجانب التاني من شارع نادي أكاسيا على الترعة

و الباقي بقى .. بقيت الأعضاء تكرّموا و قالوا معلوماتهم عن الناس اللي يعرفوهم .. و إن شاء الله موفّق

و لو عندك مشكلة أو حاجة في العربية و تحبّ تسأل أنا تحت أمرك

الطارق ده اللى قصدك عليه ده توكيبل الصيانه بتاع الطارق بتاع السيارات انا كانت فاكر قصدك واحد تانى اسمه الطارق
ده ناس جربته وبتقول اسعاره عاليه شويه وفيه ضريبه مبيعات وكلام من ده فده خليه للحاجات الكبيره

ايوه احمد لانشيا ده سمعت عنه كذا مره بس انت كده طمنتنى من ناحيته لانى كنت خايف يطلع مش اد كده

بس شكلك جربته او اتعاملت معاه صح ؟؟

و وشكرا ليك جدا جدا جدا الف شكر

بالمناسبه انت معاك عربيه فيات ؟؟

الحمد لله
قديم 18-12-2011, 09:52 AM
Sherivanov Sherivanov غير متواجد حالياً

Sherivanov will become famous soon enough

هو فعلاً الطارق هو ده مركز الصيانة بتاع الطارق اللي في كارفور و مصطفى كامل شارع أبو قير .. ده بقى مركز الصيانة بتاعه .. و عنده كمان مركز تاني للسيارات الكبيرة .. جيب و دودج و كرايسلر .. وهكذا

بالنسبة لأحمد لانشيا .. أنا إتعاملت معاه .. و في ناس بعتّهمله .. و كلّنا شكّرنا فيه .. بس هو سعره عالي شوية عموماً إبقى عدّي عليه و إسأله مش حتخسر حاجة .. حتّى تتعرّف عليه و تعرف دماغه ماشية إزاي

بالمناسبه انت معاك عربيه فيات ؟؟
لانشيا تيما