العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 02-09-2011, 03:35 AM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all
افتراضي رد: مسمارالطنبورة اتقطم منى وانا بربط الكاوتش ؟

غيرته قبل كدا ب 10 جنيه باين... عادي.. معرض انه يتكسر

اللي ميعرفش يقول هجص !

قديم 02-09-2011, 06:00 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramyhanafy مشاهدة المشاركة

هو ده الكلام مظبوط ميه في الميه بس في حاجة
انا حصلت معايا في اللانوس بس للاسف الطمبورة مش بتتفك لوحدها اضطريت اروح لواحد بتاع عفشة فكلي الجنب كله عشان الطمبورة حته واحدة مع المساعد
يارب تكوت مش كده في الفيرنا وعلي العموم برضه هي مش مشكلة ومش هاتاخد وقت ولا مجهود ولا فلوس
لا هوه حضرتك عشان جر امامى لازم يفك الكوبلين ويفك المقص والميزان عشان يطلع المطمبوره الصغيره اوى البليه بتاع الجنب كله ودى مشكله كويس ان حضرتك وضحتها لانى نسيت ان الفيرنا امامى وان شاء الله يكون خير بس الى بيحتاجه مكبس الخراطه ومتخليش الميكانيكى يدخله بالشاكوش عشان ده بيدخل فى سنون فى مكانه احسن يبوظ مكانه لو دق بالشاكوش غلط لانه عامل زى راس الكوبلين مشرشره مكانه مشرشر برده

ودى اشكاله فى معظم السيارات بيكون لونه اسود

وبرده هقولك على حاجه بتحصل كتير بيجو يركبو سير الكاتيه او سير الباور بالموفك لا غلط لانه فى المكان الى بيحطه فى السيره بيعمل فيه نقره او بيعضه بالمعنى وبعديها بفتره بيتقطع السير خلى بالك يعنى ممكن وانتا ماشى فى طريق فى لحظه تلاقى السير اتقطع وتكون لسه مركبو من يومين ولا حاجه
حصل معايا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramyhanafy مشاهدة المشاركة

نسيت اقول لحضرتك اني مشترتش مسمار جديد انا جبته من عند واحد بتاع كاوتش مستعمل بس اصلي عشان بس اكون ضامن انه يكون كويس ,نصيحتي ليك حاول تشوفه الاول مستعمل اصلي وان شاء الله هاتلاقيه وكل سنة وانت طيب
ممكن وهتلاقيه فى الحرفيين وفى كل مكان بس لو لقى عند محل قطع غيار هيبيعه غالى ممكن ميكنش اصلى اصلا لكن لو جابه من بره من حد جنت الخراط مثلا هيجيبه ويقوله عليه ده صولب انتا مش شايفه هوه اصلا ممكن ميكنش صلب وعشان تعرفه لو وقع على مثلا سلم او سيراميك بيرن رنه زى مفتاع العجل بالظبط

انا الموضوع ده حصل معايا عشان كده بفسره لعل يكون فى الخير ان شاء الله

وكل سنه وانتم طيبين

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة tarbook ; 02-09-2011 الساعة 06:17 AM
قديم 02-09-2011, 12:02 PM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future

يا جماعة مش عارف اشكركم ازاى بس بجد انتم ناس افاضل

من الاستاذ اللى حاطط صورة المسمار بجد افادة 100 - 100 فى الجون
هل معنى كدة انى لو فكييت المسامير اللى على الطنبورة بالمفك حيطلع معايا وش الطنبورة بالمسامير اللى بيتربط فيها الكاوتش واشيل المسمار اللى بايظ من غير خراط ولا حاجة ادق علية بالراحة واشترى من الحرفيين المسمار واركبة انا وخلاص

هو اية لازمة الخراط؟
هل ينفع اللى بقولة ولا لا؟
اروح اجيبة من الحرفيين يبقى احسن ومضون ؟
لازم فيرنا ولا كلة زى بعض فى المسامير ؟

قديم 02-09-2011, 01:00 PM
khaled_bibo khaled_bibo غير متواجد حالياً

khaled_bibo will become famous soon enough

ممكن اسألك سؤال حضرتك مركب جنوط غير الاصليه بتاعت العربيه ؟
قديم 02-09-2011, 02:37 PM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_bibo مشاهدة المشاركة

ممكن اسألك سؤال حضرتك مركب جنوط غير الاصليه بتاعت العربيه ؟
لا الجنط الاصلى