العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 24-08-2011, 04:42 PM
MOSTAFA SALLAM MOSTAFA SALLAM غير متواجد حالياً

MOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of light
افتراضي رد: مقارنة صعبة الى حد ما ....

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة borio1704 مشاهدة المشاركة

لو أخوك بيفكر في عربية لسة جديدة وشكلها جديد زي ما بتقول ... يبقى تستبعد الاسكالا تماما، لإنها عبارة عن نيسان صني وعليها علامة رينو (أول موديل من الشكل ده نزل سنة 2002)

بالنسبة للهيونداي أكسنت آر بي.. فوزن العربية الخفيف بيبقى ميزة مش عيب، وده حيبقى عامل مهم جدا في التوفير في البنزين، بس المهم هو السيطرة على العربية ... مش وزنها، وانا أعتقد إن العربية متزنة بنسبة كبيرة... وبالنسبة لعربية فول أوبشن.. متهيألي إن فيها إيرباج... أنا مش متأكد

بس أصلا... الأكسنت صغيرة وما تتقارنش مع السيراتو والاسكالا

السيراتو عفشتها ناشفة شوية... وده لبعض الناس بيبقى ميزة برضو .. مش عيب... لإن العفشة الناشفة بتزود ثبات العربية، وبيسمو العفشة دي (تعليق رياضي).. عشان كده اللي عايز راحة في العربية مايفكرش في العربية دي من أساسه... الموضوع مش شكل وخلاص...

وبعدين العربية شكلها أصلا هجومي... يعني لما تشوفها تبقى عايز تسوقها بسرعة... ويمكن ده اللي بيخليك تشوف عربيات كتير منها مخيشة.. أولا عشان السيراتو أكتر عربية اتباعت في مصر السنتين اللي فاتو، وثانيا عشان اللي بيسوقها بيبقى عايز يطير .. وأنا مجربها وبأقوللك العربية حتساعدك.. بس الرك على اللي سايق.. لإن في الآخر... في قواعد فيزيائية لازم تتراعى في السواقة.

...
شكرا على الأفادة و على الكلام المقنع و المميز...
قديم 24-08-2011, 04:44 PM
MOSTAFA SALLAM MOSTAFA SALLAM غير متواجد حالياً

MOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of light
افتراضي رد: مقارنة صعبة الى حد ما ....

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rawsha2100 مشاهدة المشاركة

هات الهيونداى i30بامانة تحفة وشبابية وعن تجربة واحلى ما فيها بتجيب بنات ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههه روشة ملك الدوشة
بالسعر دة نو سعرها غالى اوى عليها و على امكنيتها و شكرا ليك ...