العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 30-07-2011, 12:21 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إلى كل الي إتعلّم عليه قبل كدة وبقى شكله وحش قويييي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dieseltrucker مشاهدة المشاركة

الموضوع ده حصل من 4 شهور تقريبا
كنت راجع من القاهرة على طريق الاسماعيلية بورسعيد حوالي الساعة 6 المغرب وراكب الفيرنا العجيبة اللي كانت معايا وعمال اعدي م السيراتو واللانسر والكورولا زي السكينة في الحلاوة
عربية غير طبيعية فعلا
والجو طراوه وماشي على 140 تقريبا فجاة لقيت عربية زرقا شبه الدايهاتسو سيريون كده بس صيني بتعدي من جمبي بدون مناقشة بدون صوت بدون مشاكل وبابص لقيت العربية بقت قدامي في ثانيه
قلت لنفسي ازاي عربية صيني تسبق الفيرنا الصاروخ
رحت مزود مزود مزود بالعافيه بقيت ورا العربية المهم مشينا ملف يودينا وملف يجيبنا اني احاول اعدي منه ابدا
تقريبا الاخ خد باله مني فبدأ يلاعبني لاني كنت على وشك ازهق واسيبه في حاله راح مهدي شوية اتشجعت وحصلته راح فاتح تاني 150
من قبل اسماعيلية لحد قبل اليوترن اللي تخش منه دمياط انا وراه عايز اعرف ماركة العربية دي ايه مافيش غير حرف اتش بين قوسين وملاكي بورسعيد
وصدق او لا تصدق قبل اليوترن بشوية عربية نقل قدام صاحبنا اللي في اليمين وانا وراه بشويه في الشمال رحت مقلبله نور علشان اعدي من شماله حقي بقى ورحت ضارب نظر جوا العربية الزرقا علشان اشوف السائق المحترف ده شكله ايه اللى قطع نفسي
طلعت واحده بنت
صدقوا واولا تصدقوا
كل سنه وانتو طيبين
:36_1 _1[1]:
تحفففة ... خلاص خلاص ماتزعلشي خلاص أنا بهزر معاك بس تعيش وتاخد غيرها.
لا شوية جد بقى شوية أنا فعلا بهزر معاك عموما أنا أعرف واحدة والله بتسوق ولا سواق مكروباص ولعلمك عربيتها مش مساعدة بس هيا قردة وبتناطح في العفريت ياعني تخيل لما تلاقي بيجو 206 بتقلب نور لتيوتا إف جي ولا مرسيدس كوبيه سبور علشان يعديها.
وبتاعت غرز وغلاسة والي مايعديهاش تطلع عينه طول السكة.
شوية كدة لما كمان موقفين تلاتة يتحكوا وكمان عل ىماتلحقوا تقروا تقرير الإنشا الي فوق دا ربنا معاكوا هحكيلكوا على موقف هيفطسكوا من الدحك.

قديم 30-07-2011, 03:22 PM
الصورة الرمزية غاوي إللنترا
غاوي إللنترا غاوي إللنترا غير متواجد حالياً
من انا؟: غاوي إللنترا
التخصص العملى: مدير مكتب وسكرتير تنفيذي

غاوي إللنترا is on a distinguished road
افتراضي رد: إلى كل الي إتعلّم عليه قبل كدة وبقى شكله وحش قويييي

بص بقى دي تجربة من ضمن التجارب بس كانت عجباني قوي
طالع من القاهرة ورايح على العاشر من رمضان طريق مصر إسماعيلية طبعا الكل عارفه
وانا عند بوابة الشروق التانية بالتحديد عند المركز الطبي والاقيلك هوندا سيفيك si 94 والأغرب انها معدله ومظبها على الاخر وصوت الماتور عنده يخوف قلت بقى اجرب انكشه وما كدبتش الخبر سخن معايا وضربلي واحده زينون رحت رادد عليه رد موجع طفيت النور كله وومديله انتظار المعلم ولع والاقيلك جاي طار وفاتح الزينون بقى يا معلم وقلت ده هايفلقني على الطريق واترمي في أي شجرة المهم جه جني وبيبص بتناكه قويييييييييي اللي همه ايه الرد الللي انت مش قده ده اللي انا عملته طفي النور يعني انت مش خايف ولا همك المهم انا شورتله ان احنا نشد جنب بعض وانا بقى عامل حساب هاعمل معاه ايه واجرب واشوف اخره ايه اللي هايعمله معايا بالظبط المهم انا كنت عالى الخمس بسرعه 110 كيلو مترروحت مسقط غيار مش رابع لأ ثالت وارفع RPM على 7 والعربيه عندي تسمع احلى تفصيل وهوه بقى جنبي عمال يحرق الغيار وسامع بقى صوت السلندرات عنده ايه صوت بصرحه اتكيفت منه - رحت رازع الرابع على سرعة 130 ولاقيلك المعلم سافر ورا ولسه هارمي الخامس لقيته عمال يقلب بالنور عايز يقولي اهدى انا جايلك المهم هديت عليه وجه جنبي وبيشاور بإيده واللي هوه ايه اللي انت عملته ده رديت عليه وقلته تعالى تاني نشد جنب بعض رحت محضره الثالث برضه وهوه بقى حب يعمل زكي راح واخدني على خوانه وقارص هوه على الاخر وطلع مني رحت انا بقى ما سبتوش حارق الثالت في الرابع ووبديها بقى الخامس عشان تهدى وزود براحتي لقيتلك المعلم بقى ايه مش سافر لالالالا اختفى من على المرايات هديت بقى خالص عشان يجي وقلوه حرمت ولا لسه جه جنبي وفت الشباك وبيقولي انت مركب حاجه في الماتور قولته لالالا ده طبيعي يا باشا جاي تاني قالي لأ انت كده أصلي
بس بصراحه اتكيفت قوي من صوت التجميع والمقاومه اللي عملها معايا
عايز اقول ان اللإلنترا حيوانه في التجميع والجري بس الشاطر اللي يعرف يتحكم فيها ويراوضها صح وتبقى برنس لو عرفت توقفها
صباحوووووو عجوه