العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 21-12-2010, 06:04 PM
الصورة الرمزية الصيداح
الصيداح الصيداح غير متواجد حالياً

الصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to allالصيداح is a name known to all
افتراضي رد: بخصوص علبة الدركسيون

هوم ممكن الميكانيكي يعملها بس يفضل العفشجي لأنها مش إختصاص الميكانيكي
أنا مرة خليت الميكانيكي هو اللي يعملها مفيش شهرين وباظت تاني
فالتخصص أحسن
قديم 25-12-2010, 10:18 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

السلام عليكم
لو تعرف شارع 6اكتوبر وتحديدا عند مكتبة الطفل هاتدخل هتلاقى وسعاية كبيرة اوى واشهر واحد هناك بكر بتاع الفرامل
اسال اى حد من اللى شغالين عندة ودول حوالى يجى خمسين واحد اسالة على احمد العفشجى اللى كان شغال مع رجب العفشجى وفتح ورشة لوحدة لان دة كان صنايعى عند رجب وبعدين استقل بنفسة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-12-2010, 01:33 PM
hossam eldin hossam eldin غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس زراعي
التخصص العملى: موظف بكلية العلوم
هواياتي: الرسم

hossam eldin is on a distinguished road

يا جماعة المشكلة دي حلها في علبة الدريكسيون وأفضل ناس يصلحوها ورشة الأخرص بموجودة أمام كشري أبو طارق في وسط البلد بعد سوق التوفيقة الي في رمسيس وانت جاي من التحرير بعد نزلت الكبري يمين وخلي بالك هناك الورش كتير ولاكن أسئل على الأخرص ويتوقف سعر تصليحها على العيب ولكن يبدأء من 150 حتى 300 جنية وحتس بفرق كبير وبالتوفيق وأنا كان عندي هذا العيب وصلحته وبعد كده غيرت العفشة وأصبحت العربية في أحسن حال
قديم 14-01-2011, 10:07 PM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

شوف يا باشا عفشجى من الاخر اسموه سعد عفشه فى طريق السويس عزبه الهجانة الكيلو 4 ونص
عن تجربة بقولك راجل تمام بس تروحلوه بدرى علشان تخلص بدرى وان شاء الله المشكلة تتحل

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 25-01-2011, 08:24 AM
myousry1 myousry1 غير متواجد حالياً

myousry1 is on a distinguished road

اولا لو فى عفشجى قالك اوضبلك العلبه اعرف انه ضايع و نصاب يعنى مثلا يقولك انا هحشيلك العلبه بص يا باشا فى واحد اسمه سوسته فى العجوزة عند وزارة الثقافه و فى واحد تانى اسمه مصطفى الباشا فى شارع البحر الاعظم