العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 24-10-2010, 11:29 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنة 128 او لادا سمارة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDLADA مشاهدة المشاركة

لادا سماره أفضل بكتييييييييير من 128
لكن مش سهله فى اعاده البيع زى 128 وقطع غيارها مش متوفره كتير زى 128
فحضرتك أسأل على قطع غيارها فى الأماكن القريبه منك و لو لقيتها متوفره عندك توكل على الله وهاتها وانشاء الله هتعجبك لانها انعم من موديلات كتير فى الادا و مريحه فى السفر ولا تقارن ب 128 بس دور على عربيه تكون حالتها كويسه و متتسرعش فى الشراء و أستخير و أدعى ربنا يوفقك لعربيه تريحك
انا بكلمك من خلال تجربتى للعربيتين . بس اهم حاجه و الفيصل فى الموضوع حاله العربيه و الموديل
الكلام دا مظبوط جدا . اللادا سمارا عربيه حلوه جدا بس مش منتشره ودا بيأثر على سوقها وسوق قطع الغيار . اما ال 128 . عربيه منتشره وقطع غيارها عند بتاع الخضار كمان . وكل الناس بتعرف تصلحها حتى صاحبها . ( كل دى تعبيرات مجازيه طبعا ) بس مش اريح وانعم من السمارا .
قارن انت مع نفسك وقرر .

Saif El Deen
قديم 14-11-2010, 01:55 PM
ahmedhassaan ahmedhassaan غير متواجد حالياً

ahmedhassaan is on a distinguished road

أنا استخرت ربنا انه يوفقني في عربية كويسة ودورت كتييييير وبعدين بتوفيق من ربنا اشتريت لادا سمارة 1300 مو 1988
والحمد لله لاقيتها عربية ممتازة وأصيلة وكمان متينه ومريحة في سواقتها جدا والدريكسيون ناعم والميكانيكية بيفهمو فيها يعني سهلة في تصليحها وكمان قطع غيارها متوفرة جدا في أماكن كتيرة بالقاهرة مثلا شارع دمشق بمصر الجديدة وعند سيد نصار وغيرة بسوق التوفيقية وعند حمدي لادا بجميع فروعة بمصر وأسعار قطع غيارها رخيصة ومناسبة جدا..
وده توفيق من ربنا علي والحمد لله اني وفقت ليها
وأنا بأنصح اللى عاوز يشتري يتوكل علي الله ويشتريها بس أهم حاجة تكون أساسيتها سليمة.
قديم 14-11-2010, 04:11 PM

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhassaan مشاهدة المشاركة

أنا استخرت ربنا انه يوفقني في عربية كويسة ودورت كتييييير وبعدين بتوفيق من ربنا اشتريت لادا سمارة 1300 مو 1988
والحمد لله لاقيتها عربية ممتازة وأصيلة وكمان متينه ومريحة في سواقتها جدا والدريكسيون ناعم والميكانيكية بيفهمو فيها يعني سهلة في تصليحها وكمان قطع غيارها متوفرة جدا في أماكن كتيرة بالقاهرة مثلا شارع دمشق بمصر الجديدة وعند سيد نصار وغيرة بسوق التوفيقية وعند حمدي لادا بجميع فروعة بمصر وأسعار قطع غيارها رخيصة ومناسبة جدا..
وده توفيق من ربنا علي والحمد لله اني وفقت ليها
وأنا بأنصح اللى عاوز يشتري يتوكل علي الله ويشتريها بس أهم حاجة تكون أساسيتها سليمة.
مليون مبروك يا احمد باشا . ربنا يكفيك شر طريقك وطريقها ويباركلك فيها انشاء الله

Saif El Deen
قديم 29-12-2011, 01:11 AM
I_AM_LEGEND I_AM_LEGEND غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مسؤل مبيعات بشركة "عربيات"..موزع معتمد كيا ورينو

I_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the rough

انا لسة مشتري لادا سمارة مو88...وفعلا عربية محترمة جدااا....وعربية بجد...انا كنت راكب 127...ال127 بالنسبلها توكتوك!
قديم 31-12-2011, 01:31 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة I_AM_LEGEND مشاهدة المشاركة

انا لسة مشتري لادا سمارة مو88...وفعلا عربية محترمة جدااا....وعربية بجد...انا كنت راكب 127...ال127 بالنسبلها توكتوك!
طبعا ..... لا مجال للمقارنه . ههههههههههههههههههههههه

Saif El Deen