العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 10-06-2010, 10:57 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أول مرة أسافر بالسيارة من الكويت الي مصر ثم طنطا

ايه السرعه دي
ما شاء الله
ربنا يباركلك يا باشا و يقدرك علي فعل الخير دايما

حـازم خـضـر

قديم 10-06-2010, 11:06 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

ايه السرعه دي
ما شاء الله
ربنا يباركلك يا باشا و يقدرك علي فعل الخير دايما
ربنا يكرمك يا باشا
انا حاسس بيه والله .. اول مرة دى بتبقى قلق بصراحة و خصوصا لو لوحده الطريق بيبقى طويل و صعب و ممل و هو ما يعرفش تركاته .. انما الصحبة بتهون كتير و خصوصا لو حد منهم عارف الطريق انا عرضت عليه ياخر اسبوع و نسافر مع بعض بس هو مش هينفع معاه التاجيل لظروف خاصة .. عموما الله يكون فى عونه و يوصله بالسلامة ان شاء الله

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 11-06-2010, 01:34 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

طيب ياعم محمد متقول مشوار الطريق هنا اهو كلنا نستفيد يعنى نظام الاكل والشرب والفلوس ايه والاردن هتعمل معاك ايه والسرعات والمرور ومخاطر الطريق والعربية تعمل فيها ايه وتكشف عليها ازاى انا شخصيا عايز اعرف لسببين
الاولانى ان حياتى كلها سفر طويل وبحب اعرف الطرق الجديدة
والتانى ان جايالى سفرية السعودية المنطقة الجنوبية تحديدا يعنى جنب الكويت كده لمدة ا4 او 5 ايام اروح طيارة والا بالعربية احسن
قديم 11-06-2010, 02:13 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

طيب ياعم محمد متقول مشوار الطريق هنا اهو كلنا نستفيد يعنى نظام الاكل والشرب والفلوس ايه والاردن هتعمل معاك ايه والسرعات والمرور ومخاطر الطريق والعربية تعمل فيها ايه وتكشف عليها ازاى انا شخصيا عايز اعرف لسببين
الاولانى ان حياتى كلها سفر طويل وبحب اعرف الطرق الجديدة
والتانى ان جايالى سفرية السعودية المنطقة الجنوبية تحديدا يعنى جنب الكويت كده لمدة ا4 او 5 ايام اروح طيارة والا بالعربية احسن
اتفضل يا باشا .. عيش مع الموضوع ده بكل ردوده هتلاقى اجابة وافية و شافية ان شاء الله
و اى اسئلة (ترانى حاضر طال عمرك ) هههههههههه حتة خليجى كدة عالماشى

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=13668

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 11-06-2010, 02:52 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

تسلم ايدك ياباشا وانا قريت الموضوع وان كنت انت اكلت حتة نمت فين فى الليلة اللى بيتتها بين الكويت والسعودية وان كنت خمنت انك نمت فى العربية لانك خرجت من الكويت 11 صباحا تقريبا ووصلت ميناء العقبة 9 صباحا تانى يوم
وبصراحة الرحلة كانت لذيذة لحد م وصلت ميناء العقبة خلتنى غيرت رايى طيب انت ليك واحد صاحب والدك واحنا منعرفش حد وانا مبعرفش اتعامل مع موظفين الدولة والشرطة خصوصا وهشوف الذل اللى مشفتوش لما ربنا كرمنى ومدخلتش الجيش
ثم ان عربيتك 5700 سى سى يعنى متهيالى التكلفة داخل مصر فقط على السرعات اللى بتحكيها تفوق تكاليف الطيارة نفسها ونصيحة لله متجريش بالسرعات دى تانى على الزراعى ده انا حافظ الزراعى بالمتر ومبعملهاش لطبيعة الطريق والناس
الطيارة اريح ياعم من وجع المخ ده
وتيجى بالسلامة ان شاء الله وان كنت قلت لك حمدا لله على السلامة فى موضوع تغيير الاسامى المقصود بيها على سلامتك لما جيت الموضوع وسمى نفسك محمد كمال بقى ده اسم لذيذ والله