العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 28-01-2010, 01:47 PM
الصورة الرمزية waleed116
waleed116 waleed116 غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري ,,, وبحب بلدي
هواياتي: الاطلاع و الشطرنج

waleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud of
افتراضي رد: خبر و قلة ادب !!!

والله يا جماعه .... انا مستغرب جدا من الناس الي عماله تسب وتلعن في حيتان البلد ... والجمارك .... واسعار السيارات المبالغ فيها !!!!!

والموضوع ببساطه ... (ايه يا فرعون فرعنك .... مش لاقي حد يلمني ) .... يعني مدام الناس بتشتكي من ارتفاع اسعار السيارات الجديده .... متشتريش وخليك في المستعمل او خليك علي المواصلات ..... وفي حد الضروره ممكن تشتري علي حسب احتياجاتك والسعر المناسب ....

المعروف ان السوق المصري الوحيد الي من غير رقابه ولا ذمه ولادين ولا اي معايير ... وكلنا مشاركين في ده !! نعم الكل مشارك في ده ....وشوفو شوارع مصر المحروسه وكميه السيارات الفخمه والجديده والمبالغ في سعرها ... وبحسبه بسيطه لو تجار السيارات شافو عزوف من المستهلكيين عن الشراء لارتفاع الاسعار ... غصبن عنهم حيرجعوا للسعر الاصلي للسياره مثل بقيه الدول المحترمه ... ياريت نوصل لحد ثقافه المستهلك الواعي ... وبدون مهاترات وشكاوي ... ومع حكومتنا الرشيده مفيش فايده الا سياسه الامر الواقع ....

وعن نفسي انا قررت تاجيل الشراء بتاتا ... لحد لما اشوف الاسعار حتوصل لحد فين ... ومثال بسيط ... انا باعمل في شركه معظم شبابها شاري سيارات حديثه وعلي الزيرو وباسعار مبالغ فيها جدا (بشكوي منهم ) وطبعا قسط علي البنوك وعلي المعارض وقروض !!!!! منطق غريب ... ولما سالتهم قالولي (البرستيج ) ... فقلت ليهم حق حيتان مصر يزوروا من كتر برستيج المصريين (الشعب المطحون ) الي بيشتري السيارات باسعار ضعف الاسعار العالميه للسيارات ...... وكمان بيشتكو من الفقر ..... وعجبي ....

شكرا ....