العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 05-02-2015, 02:32 AM
الصورة الرمزية Torn@doo
Torn@doo Torn@doo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical promotion

Torn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هيونداى جراند i10 ام شيفرولية افيو؟؟

اعتقد الجراند افضل لان الافيو تقفيل مصرى وفيها مشاكل ف التقفيل والعفشة
واعتقد ف الفئة دى فى السوزوكى سويفت الجديدة ادخل ع قسم السوزوكى وشوفها واحكم انت بتفسك

قديم 05-02-2015, 03:55 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الجراند i10 وتوكل على الله

قديم 05-02-2015, 04:21 AM
San San غير متواجد حالياً

San is on a distinguished road

واحد صحبي جاب الافيو و تقيمي ليها بدون مبالغة و تحفظاً علي الالفاظ معفنة متستهلش 60 الف اصلاً ، اول مرة اشوف عربية مكملتش سنة فرامل فكة و الباب يزيق و المفصلات تفك ..
ال i10 ركبتها في معرض الكرسي كان مريح اوي و مع تجربتي مع اكسن ظ¢ظ*ظ*ظ© ( تقفيل كوري ) العربية كانت معمولة بنظافة اوي و حتي يومنا هذا بركبها مع صديقي الدركسيو ناعم و الفرامل مشاء الله. و مظهرش اي شكاوي ، هو منتظم في الصيانات و العربية مرة اخري تقفيل كوري ، انا معرفش i10 تقفيل ايه .

بس لما عربية زي الافيو تعدي ال100 الف كما سمعت انصحك تجيب كسر زيرو لو في امكانية ، انا معاية سيات ابيزا مكانيكا كاملة الماني و و عفشة و سيستم بورش الماني و صاج قوي و 1600 دي اس جي و فول اوبشن عاملة 10000 كيلو مو 2012 الناس تتمنهالي ب 100*الف ، يعني عربيتي الي متورها اعلي من الاوكتفيا فنتزيا ب 20 نيوتن ارخص او بنفس سعر الافيو الي شبه علبت التونة المنفوخة هواء .... الناس اتهطلت و يقولق اصل ملهاش سوق يعني مش عايز اغلط .. المهم .
انا شايف تجيب حاجة كسر زيرو اوربي او ياباني بالميت الف ، و بالنسبة لقطغ الغيار فعلاً هتبقي قليلة و غالية بس انا اهوه 2012 و لسة مغيرتش مسمار و سيبها علي الله ، يعني نصيحة انا شايف انه استثمار احسن لفلوسك لو هتعيشها عمر معاك .

بعتذر ل مالكي الافيو تقبلوا الواقع .

التعديل الأخير تم بواسطة San ; 05-02-2015 الساعة 04:28 AM
قديم 05-02-2015, 04:33 PM
Eyad Genius Eyad Genius غير متواجد حالياً
من انا؟: Eyad Genius
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السيارات و تكنولوجيا المعلومات

Eyad Genius will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل مشاهدة المشاركة

الجراند i10 وتوكل على الله
شكراا على الردود بس ثباتها اية نظامة وتستحمل سفريات بسيطة ام لا ؟
قديم 05-02-2015, 04:34 PM
Eyad Genius Eyad Genius غير متواجد حالياً
من انا؟: Eyad Genius
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السيارات و تكنولوجيا المعلومات

Eyad Genius will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Torn@doo مشاهدة المشاركة

اعتقد الجراند افضل لان الافيو تقفيل مصرى وفيها مشاكل ف التقفيل والعفشة
واعتقد ف الفئة دى فى السوزوكى سويفت الجديدة ادخل ع قسم السوزوكى وشوفها واحكم انت بتفسك
الصراحة بقلق من السوزوكى