العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 22-05-2010, 01:54 AM
الصورة الرمزية مظهر صفوت
مظهر صفوت مظهر صفوت غير متواجد حالياً
من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مخرج بالتليفزيون المصرى
هواياتي: القراءة.. وتشجيع الاهلى بجنووووووون

مظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud of
افتراضي رد: حد جرب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miroseba مشاهدة المشاركة

انا عايز اقولك على حاجه على اساس ايه انت بتقول كده جربت اى عربيه كورى اوتوماتيك لما تجرب تبقى تقول حلو عشان متلبس الراجل فى حيط ويبقى شقى السنين راح هدر ياريت ترد على اساس او تجربه
عيوب الاوتوماتيك فى الكورى غير معمر سنه او سنتين وكتيره 3 سنين خشن جدا و كثير الاعطال واصلا الفيرنا عربيه سيئه ياعنى العربيه السيئه يتركب فيها فتيس اوتماتيك هيبقى حلو وعن تجربه بسياره كيا سيفيا حقيره اوتوماتيك غيرت ليه فتيس مرتين فى خلال 3 سنوات
بهدوء وبدون تعصب انا افضل ان كل واحد يحكى تجربته بصدق وموضوعية ونترك الحكم للقارئ, وانا انقل رسالة لى بعثتها لاحد الاصدقاء حول الفيرنا الاوتوماتيك وارجو برضه لصاحب السؤال ان يدخل على كونتاكت كارز ويشوف تقييم السيارة ويقارنه بغيره من تقييم باقى الفئة السعرية وده مهم جدا تحديد الفئة... واليك تعليقى:هى سيارة جميلة جدا ومتوازنة فى كل شئ: السعر :يلائم امكانياتها جدا جدا ولا تكاد تلاحظ اى فرق بينها وبين من اعلى منها فى حدود ال100الف... كلهم زى بعض لذلك هى افضل بالسعر , وهى تعتبر الهاى لاين بتاع الفيرنا لان التوكيل مهتم جدا بتقفيلها خامات كويسة مفيش تعليق عليها(سيبك من اللى بيفتى وبس)الجنوط 14 والكاوتش185فهى اعلى واثبت من باقى الفرناوات(حلوة الفيرناوات دى) تكييف ممتاز_بس لازم تجربه كويس عند الاستلام_كاسيت سى دى جيد جداونظام صوتى جيد.... الصالون واسع بيشيل 3من احجام كبيرة,الاسرة عندى4ابناءاعمار مختلفة بيقعدوا كلهم ورا وطبعا المدام قدام...... اهم حاجة تجربة السيارة والتشييك على كل شئ قبل الاستلام.....بالنسبة للاوتوماتيك مفيش له مشاكل طول ماانت سواقتك هادية وسلسة مافيهاش عفرتة..وهو مرييييييييييح جدا وهو نفس الفتيس بتاع الجيتز والالينترا2006وكذلك الماتريكس ومحدش اشتكى منه ولى صديق معه الاوتوماتيك من2004 ولم يحدث عطل واحد..اه لم يحصل عطل واحد...وهناك زرار الاوفر درايف الذى يسقط نقلة ويثبت لك السرعة عند80مهما دوست لن تتخطى ال80(ايه رأيك؟؟). الشئ الوحيد اللى ممكن انبه عليه هو استعمال السيارة الجيد وخصوصا الفرامل لانك هاتستعمل الفرامل كتير واكتر من المانيوال لذلك لازم تكون شديده وده هايحتاج منك تشييك عليها من فترة لفترة.. انا اللى معايا فيرنا 2010فول اوبشن اوتوماتيك..بعد دراسة ومقارنات لمدة6شهور وجدت ان كل اللى اعلى من الفيرنا الاوتوماتيك سعرا لغاية100الف مافيهوش اى زيادة حقيقية تغرينى بالفرق وطبعا الشكل جميل وفيه لون طالع جديد زيتونى كده او قريب من اللون ده برضه حلو ..انا اللى معايا نبيتى.))))) وفى النهاية بالتوفيق لكل من ينوى شراؤها
قديم 22-05-2010, 02:39 AM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

معايا من 2007

70 ألف كم

حتي الآن من الزيرو

الحمد لله مفيش عندي مشاكل في الأوتوماتيك

السحب ممتاز ،،

بتحس بالنقلات الأولانية فقط بعض الأحيان

قديم 24-05-2010, 11:53 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miroseba مشاهدة المشاركة

انا عايز اقولك على حاجه على اساس ايه انت بتقول كده جربت اى عربيه كورى اوتوماتيك لما تجرب تبقى تقول حلو عشان متلبس الراجل فى حيط ويبقى شقى السنين راح هدر ياريت ترد على اساس او تجربه
عيوب الاوتوماتيك فى الكورى غير معمر سنه او سنتين وكتيره 3 سنين خشن جدا و كثير الاعطال واصلا الفيرنا عربيه سيئه ياعنى العربيه السيئه يتركب فيها فتيس اوتماتيك هيبقى حلو وعن تجربه بسياره كيا سيفيا حقيره اوتوماتيك غيرت ليه فتيس مرتين فى خلال 3 سنوات

بالراحه يا عم الشباب مالك محروق اوي ليه كدا يا سيدي جاري معاه فيرنا اوتوماتيك بقاله اكتر من 3 سنين وبيشكر فيه جامد وركبتها وسقتها عربيه جميلة جدا وابن خالي معاه ماتريكس اوتوماتيك حاسيت ان الفتيس في الماتريكس زي الفيرنا وجميل جدا واسئل احمد انور وهوه يقولك يا استاذ وشكرا علي زوقك في الكلام وربنا يخليلك الياباني
قديم 24-05-2010, 12:48 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

فعلا انا شايف انها عربية كويسة جدا في الفئة السعرية بتاعها وبشهادة الناس الي ركبتها وانا رأيي توكل على الله وهاتها وربنا يباركلك فيها انشاءالله.
انا سوقت المانيوال منها 2008 وفعلا العربية جميلة وعجبتني .

الحمد لله والشكر لله.
قديم 10-11-2010, 01:00 PM
msa_79 msa_79 غير متواجد حالياً

msa_79 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

معايا من 2007

بتحس بالنقلات الأولانية فقط بعض الأحيان
يعني ايه بتحس بالنقلات الاولانية اصلي فعلا لما العربية بتيجي تنقل من الاول للتاني بحس بزقه بسيطه كأن العربية عايزه تنقل بدري هل ده اللي تقصده وياتري تعرف ايه سببه؟ شكرا